Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Filosofie Kaffee

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedachtenwisseling over alles wat verwondert.


2 plaatsers

    Yopi

    yopi
    yopi


    Yopi Empty Yopi

    Bericht  yopi 08.07.09 19:31

    Ik ben hier via maria's link op het freethinkersforum ..
    Vooral geinterreseerd in filosofie.
    Benieuwd naar wat 'theosofie' in de kop van dit forum te betekenen heeft omdat ik een aantal jaren (lang geleden) nogal met antroposofie bezig geweest ben en ook een beetje in dat wereldje gezeten heb ..
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Yopi Empty Re: Yopi

    Bericht  Mariakat 08.07.09 22:10

    Hallo Yopi
    Welkom hier.
    Het is nu een beetje stilletjes hier, maar er is toch nog genoeg te lezen denk ik.
    wij zijn hier geen profesionele filosofen, maar houden er van om over van alles te communiceren.
    Theosofie is hier niet bedoeld als meestal, maar meer theo-sofie in die zin dat er zat valt te filosoferen over wat mensen beweegt theologisch geïnteresseerd te zijn, maar ook gelovig.

    Geloof of een bepaalde levensfilosofie maakt voor een groot gedeelte van de mensheid een deel van hun leven uit.
    Mij interesseert het hoe en waarom.
    Daarnaast zijn veel oude (ook religie) boeken ware filosofische werkstukken, naast de andere verhalen, die iedereen van mij mag nemen zoals ze zijn.
    Ik neem ze als verhalen waar we veel van kunnen leren.
    Met beschrijvingen van levens van mensen, waar ik veel van kan leren en die een grote invloed hebben gehad op de ontwikkeling van de mensheid.

    Dit is dus niet een religieuse site, maar iedereen mag hier zijn mening verkondigen en erover schrijven, zolang dat met respect gaat.
    Zowel wel de gelovige als de niet gelovige.

    Ik probeer wel het algemene filosofie gedeelte gescheiden te houden van de religieuse discussies.


    Laatst aangepast door Mariakat op 10.11.11 17:23; in totaal 1 keer bewerkt
    yopi
    yopi


    Yopi Empty Re: Yopi

    Bericht  yopi 09.07.09 1:07

    Ok, duidelijk .. dank je.

    Je hebt het er maar druk mee, als ik zo rondkijk..
    Was je moderator op de MSN fora? Ik ken je naam 'Mariakat' nog van dat forum met die pijp die geen pijp is ...
    Ik heb daar een tijdje gezeten onder geloof ik 'Knots57' of zoiets .. Wink
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Yopi Empty Re: Yopi

    Bericht  Mariakat 09.07.09 13:47

    Klopt dat je me daar gezien kunt hebben, maar ik was daar geen beheerder.
    Dit forum is eigenlijk bedoeld als voortzetting van dat dat oude forum, daar de beheerder daarvan niet echt actief was en het niet voortzette.
    Maar het heeft nu wel een heel eigen gezicht.
    yopi
    yopi


    Yopi Empty Re: Yopi

    Bericht  yopi 09.07.09 13:52

    Mariakat schreef:Klopt dat je me daar gezien kunt hebben, maar ik was daar geen beheerder.
    Dit forum is eigenlijk bedoeld als voortzetting van dat dat oude forum, daar de beheerder daarvan niet echt actief was en het niet voortzette.
    Maar het heeft nu wel een heel eigen gezicht.
    Van die voortzetting had ik begrepen.
    Dat eigen gezicht hoop ik nog te zien cat

    Gesponsorde inhoud


    Yopi Empty Re: Yopi

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu 19.04.24 19:27