Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Filosofie Kaffee

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedachtenwisseling over alles wat verwondert.


4 plaatsers

    Markante uitspraken, ergens gelezen.

    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Markante uitspraken, ergens gelezen. - Pagina 4 Empty Markante uitspraken, ergens gelezen.

    Bericht  Mariakat 24.07.10 14:29

    Eerste onderwerp bericht herinnering :

    Dit topic wil ik graag bovenaan houden, zodat het steeds kan worden aangevuld.
    Graag met bron en datum

    Deze las ik:
    Ben ik naief, of doen jullie flouw ?
    Wel of niet met humor weet ik niet Very Happy
    Abdelaziez schreef:
    Knutselsmurf schreef:Daarom maak ik af en toe een topic met de bedoeling om aan te tonen dat er onjuistheden in de islam zitten.

    Aan de ene kant is het verschikkelijk naief van mij om te denken dat ik als atheïst hier een paar berichtjes plaats
    dat jullie (de moslims op dit forum) dan dan meteen zeggen : "je hebt helemaal gelijk". :gek:

    Weet je wat het (bij mij) is? Dan denk ik niet dat jij gelijk hebt, maar dat ík het niet goed begrijp! Snap je wat ik bedoel? Stel dat jij het ultieme bewijs hebt dat God niet bestaat. Dan nóg zou ik denken dat ik het niet begrijp en dat God het mij zal duidelijk maken!!!
    avatar
    Caspar


    Markante uitspraken, ergens gelezen. - Pagina 4 Empty Re: Markante uitspraken, ergens gelezen.

    Bericht  Caspar 14.07.12 5:35

    "Je mag een mens niet beoordelen naar zijn entourage.
    Laten we niet vergeten dat Judas onbesproken vrienden had."

    Ernest Hemingway
    avatar
    Caspar


    Markante uitspraken, ergens gelezen. - Pagina 4 Empty Re: Markante uitspraken, ergens gelezen.

    Bericht  Caspar 18.07.12 18:22

    Soms denk ik dat de godsdienstige, morele, sociale en politieke ideeën
    alleen maar manifestaties zijn van een gebrek aan evenwicht van het zenuwstelsel.
    De tijd is nog ver, dat men zal weten dat apostels en verlichte geesten het
    slapeloze en sidderende produkt van zwakheid zijn en in een gekkenhuis thuis horen.
    De geschiedenis, de nooit falende geschiedenis, gaat lijnrecht tegen de ideeën in.
    Of ze gaat naast de ideeën. Om geschiedenis te maken moet men geen ideeën hebben,
    zoals men om geld te maken, geen scrupules moet hebben.

    Camilo José Cela – schrijver
    avatar
    Caspar


    Markante uitspraken, ergens gelezen. - Pagina 4 Empty Re: Markante uitspraken, ergens gelezen.

    Bericht  Caspar 21.07.12 9:15

    SGP mag vrouwen niet langer uitsluiten van kieslijst

    Europees Hof
    avatar
    Caspar


    Markante uitspraken, ergens gelezen. - Pagina 4 Empty Adriaan Bontebal

    Bericht  Caspar 27.07.12 9:14

    's Morgens moet ik altijd even controleren of ik wankelbaar ben of on-. Dat ik in staat ben
    een nieuwe dag op en in de wereld te zijn of niet. Heb jij dat ook? Iedere ochtend voer ik
    daarom een eenvoudige test uit. Ik ga voor de spiegel staan. Met een razendsnelle beweging
    breng ik mijn rechterhand, ik ben rechts, naar de spiegel. Als ik dan, ondanks mijn snelheid,
    de spiegel precies weet te raken op het spiegelbeeld van mijn hand, is alles in orde.

    Vanmorgen zat ik ernaast.

    ............ Adriaan Bontebal..............
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Markante uitspraken, ergens gelezen. - Pagina 4 Empty Re: Markante uitspraken, ergens gelezen.

    Bericht  Mariakat 27.07.12 10:58

    Caspar schreef:
    Als ik dan, ondanks mijn snelheid,
    de spiegel precies weet te raken op het spiegelbeeld van mijn hand, is alles in orde.

    Vanmorgen zat ik ernaast.
    Dat was dan wel goed fout. Cool
    avatar
    Caspar


    Markante uitspraken, ergens gelezen. - Pagina 4 Empty Re: Markante uitspraken, ergens gelezen.

    Bericht  Caspar 28.07.12 22:09

    ............Vanmorgen zat ik ernaast..............

    ...maar het gaat goed als de spiegel maar op de juiste plek staat...
    avatar
    Caspar


    Markante uitspraken, ergens gelezen. - Pagina 4 Empty Erich Eder

    Bericht  Caspar 31.07.12 10:41

    Die Bestimmtheit der Atheisten bewundere ich. Mir verbietet meine Demut,
    die Existenz Gottes zu leugnen. Und ich habe Respekt vor dem, was
    Menschen heilig ist. Ich würde niemandem weh tun wollen.

    Dr Erich Eder
    avatar
    Caspar


    Markante uitspraken, ergens gelezen. - Pagina 4 Empty Rilke

    Bericht  Caspar 01.08.12 15:11

    Soms komt er tot de eenzamen iets dat wonderlijk weldoet. Het is geen klank, geen
    lichtschijn, en ook geen stem. Het is het zachte lachen van vrouwen van vroeger,
    dat, als het licht van uitgedoofde sterren, nog altijd onderweg is.

    Rainer Maria Rilke (dagboek – 1900)
    avatar
    Caspar


    Markante uitspraken, ergens gelezen. - Pagina 4 Empty Re: Markante uitspraken, ergens gelezen.

    Bericht  Caspar 16.08.12 16:18

    De wetenschap heeft twee regels. Ten eerste: er zijn geen heilige waarheden;
    alle veronderstellingen moeten kritisch onderzocht worden; gezagsargumenten zijn
    waardeloos. Ten tweede: alles wat niet strookt met de feiten moet weggegooid of
    nader onderzocht worden. We moeten de kosmos begrijpen zoals die is en
    ze niet verwarren met hoe we zouden willen dat ze is.

    Carl Sagan
    avatar
    Caspar


    Markante uitspraken, ergens gelezen. - Pagina 4 Empty Re: Markante uitspraken, ergens gelezen.

    Bericht  Caspar 25.08.12 11:44

    Mijn echte tegenstander heeft geen naam, geen gezicht, geen partij,
    is geen kandidaat terwijl hij toch regeert - het is de wereld van het geld.

    François Hollande
    yopi
    yopi


    Markante uitspraken, ergens gelezen. - Pagina 4 Empty Re: Markante uitspraken, ergens gelezen.

    Bericht  yopi 25.08.12 15:10

    Laten we hopen dat hij dat meent.
    Overigens kan ik me genoeg gezichten, namen en partijen voor de geest halen, maar ik snap toch wel wat hij bedoelt ...
    avatar
    Caspar


    Markante uitspraken, ergens gelezen. - Pagina 4 Empty Europese Staat

    Bericht  Caspar 28.08.12 15:49

    Het is het realisme van de geschiedenis zelf dat mij heeft leren inzien dat de
    eenheid van Europa als maatschappij niet een “ideaal” is, maar een feit dat reeds
    lang voortdurend aan de dag treedt. Zodra men dit nu zal hebben beseft zal men
    eveneens de waarschijnlijkheid van een algemeen Europese staat moeten aanvaarden.
    Elke willekeurige gebeurtenis kan dan de aanleiding worden om dit proces plotseling
    tot voltooiing te doen komen, bijvoorbeeld de staart van een Chinees die opduikt in
    het Oeralgebergte of wel een schok in de logge, dode massa van de Islam.

    José Ortega y Gasset (in: De opstand der horden. 1930)
    avatar
    Caspar


    Markante uitspraken, ergens gelezen. - Pagina 4 Empty Re: Markante uitspraken, ergens gelezen.

    Bericht  Caspar 01.09.12 9:50

    De taak van de zogenaamde “intellectueel” is in zekere zin tegenovergesteld aan
    die van de politicus. Het werk van de intellectueel beoogt, dikwijls tevergeefs,
    de dingen een weinig toe te lichten, terwijl het werk van de politicus daarentegen
    gewoonlijk bestaat in het de dingen nog verwarder te maken dan zij reeds waren.
    Links of rechts zijn is een van die ontelbare wijzen van zijn die de mens kan
    uitkiezen om een imbeciel te wezen. Beide manieren van zijn zijn namelijk het
    gevolg van een zedelijke verlamming van de helft van de mens. Bovendien draagt het
    hardnekkige voortbestaan van die benamingen er niet weinig toe bij de hedendaagse
    “werkelijkheid”, welke in zichzelf al onwaar genoeg is, nog meer te vervalsen.

    Ortega y Gasset (De Opstand Der Horden – 1930)
    avatar
    Caspar


    Markante uitspraken, ergens gelezen. - Pagina 4 Empty Leugens

    Bericht  Caspar 01.09.12 22:39

    "Welk kwaad zou worden gedaan als een man een goede,
    grote leugen zou vertellen in het belang van het goede en van de
    christelijke kerk, een leugen uit noodzaak, een bruikbare leugen?
    Dergelijke leugens zullen niet ingaan tegen God, ik accepteer ze ... "

    Maarten Luther
    avatar
    Caspar


    Markante uitspraken, ergens gelezen. - Pagina 4 Empty Re: Markante uitspraken, ergens gelezen.

    Bericht  Caspar 02.09.12 22:12

    Dallas was air-conditioned — hotels, winkels, huizen, auto's..... Zelfs in deze
    stad, geschapen door grote wetenschappers, predikte Dr Criswell over het hellevuur
    en speelde zijn rol. En de boodschap van de conventie-week was dat er geen
    tegenspraak was, dat de amerikaanse inspanning en succes waren opgenomen binnen het
    oude amerikaanse geloof en vroomheid. Karl Marx en homoseksualiteit waren aan de
    andere kant van deze vroomheid en konden op één hoop worden gegooid.

    Het fundamentalisme dat de Republikeinen hadden omarmd ging verder dan religie. Het
    vereenvoudigde de wereld in het algemeen; het bracht veel verschillende soorten van
    angsten - scholen, drugs, ras, sodomie, Rusland -, om er slechts een paar te
    noemen, onder één noemer ; en het bood de eenvoudigste, de vaagste oplossing aan:
    Americanism, de handhaving van de Amerikaanse identiteit.

    V.S. Naipaul na zijn bezoek aan de Republikeinse Conventie in 1984
    avatar
    Caspar


    Markante uitspraken, ergens gelezen. - Pagina 4 Empty Mark Twain

    Bericht  Caspar 21.10.12 12:26

    Er zijn mensen die moeite hebben met dingen in de bijbel die ze
    niet begrijpen; maar ik heb moeite met de dingen die ik wel begrijp.

    Mark Twain
    avatar
    Caspar


    Markante uitspraken, ergens gelezen. - Pagina 4 Empty Re: Markante uitspraken, ergens gelezen.

    Bericht  Caspar 29.10.12 18:26

    Toen ik een jongen van 14 was, was mijn vader zo dom dat ik de oude heer
    nauwelijks in mijn omgeving kon dulden. Maar toen ik 21 werd, verbaasde
    ik mij er geweldig over hoeveel hij in die 7 jaar had bijgeleerd.

    Mark Twain
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Markante uitspraken, ergens gelezen. - Pagina 4 Empty Re: Markante uitspraken, ergens gelezen.

    Bericht  Mariakat 29.10.12 18:51

    Ik vind, dat die Mark Twain heel intrigerende uitspraken doet.
    Soms om te glimlachen, soms om verder over na te denken.
    avatar
    Caspar


    Markante uitspraken, ergens gelezen. - Pagina 4 Empty Re: Markante uitspraken, ergens gelezen.

    Bericht  Caspar 15.11.12 0:47

    Was er een volk van goden, het zou zichzelf democratisch regeren.
    Maar een zo volmaakte regeringsvorm past niet bij de mens.


    Jean-Jacques Rousseau
    avatar
    Caspar


    Markante uitspraken, ergens gelezen. - Pagina 4 Empty Re: Markante uitspraken, ergens gelezen.

    Bericht  Caspar 20.11.12 9:00

    Er is geen wredere tirannie dan die de dader plaatst onder het schild van het recht en in naam van de wet.


    Baron De Montesquieu
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Markante uitspraken, ergens gelezen. - Pagina 4 Empty Re: Markante uitspraken, ergens gelezen.

    Bericht  Mariakat 29.11.12 13:55

    ...and God promised men that good and obedient wives would be found in all corners of the world
    ..then he made the Earth round
    ...and he laughed and laughed...


    en God beloofde, dat er goede en gehoorzame vrouwen gevonden zouden worden in alle hoeken van de wereld
    ...toen maakte hij de aarde rond
    ...en hij lachte en lachte...
    avatar
    Caspar


    Markante uitspraken, ergens gelezen. - Pagina 4 Empty Re: Markante uitspraken, ergens gelezen.

    Bericht  Caspar 01.12.12 14:54

    ...................toen maakte hij de aarde rond...................

    misschien zweeft er nog een kubus in het heelal ??

    ik geef de moed nog niet op.

    avatar
    Caspar


    Markante uitspraken, ergens gelezen. - Pagina 4 Empty Professor Bontebal

    Bericht  Caspar 06.12.12 21:48

    In die tijd, de jaren zestig, gingen nog niet de halfliterblikken bier van de
    AH rond. Er werd helemaal niets gedronken bij de pomp. Maar geouwehoerd
    des te meer. Iedere afwezige ging over de tong, hetgeen nogal eens tot een
    handgemeen, 's ochtends, of een vechtpartij, 's avonds, leidde. Vanwege mijn
    brilletje werd ik 'de professor' genoemd. Het feit dat ik nogal weinig zei versterkte
    mijn professoraat. Vaak wordt zwijgzaamheid aangezien voor wijsheid, vaak is
    dat terecht. Zo is het gekomen dat ik pas op latere leeftijd, rond mijn twintigste,
    de wetenswaardigheden rond de seks heb vernomen. Mijn ouders deden niet aan
    seksuele voorlichting en mijn kameraden aan de dorpspomp? Die dachten: dat
    weet hij allemaal al. Op veel terreinen ben ik nog steeds volslagen onwetend.

    ……………………Adriaan Bontebal - 07-12-2011………………
    avatar
    Caspar


    Markante uitspraken, ergens gelezen. - Pagina 4 Empty Wereldregering

    Bericht  Caspar 11.12.12 10:57

    "We will have a world government whether you like it or not. The only question
    is whether that government will be achieved by conquest or consent."

    Paul Warburg

    ( http://www.spingola.com/new_world_order1.htm )
    avatar
    Caspar


    Markante uitspraken, ergens gelezen. - Pagina 4 Empty Re: Markante uitspraken, ergens gelezen.

    Bericht  Caspar 03.01.13 16:41

    And I quote...
    "I believe that banking institutions are more dangerous to our liberties than standing armies. If the American people
    ever allow private banks to control the issue of their currency, first by inflation, then by deflation, the banks
    and corporations that will grow up around [the banks] will deprive the people of all property until their children wake-up
    homeless on the continent their fathers conquered. The issuing power should be taken from the banks and restored to the
    people, to whom it properly belongs."

    - Thomas Jefferson 1743-1826

    En ik citeer...
    "Ik denk dat bankinstellingen veel gevaarlijker voor onze vrijheden zijn dan staande legers. Als het Amerikaanse
    volk ooit toestaat dat particuliere banken de waarde van hun munt controleren, eerst door inflatie, vervolgens door
    deflatie, de banken en bedrijven die zich zullen ontwikkelen (rond de banken) zullen de mensen alle eigendom ontnemen
    totdat hun kinderen wakker worden als daklozen op het continent dat door hun vaderen veroverd werd. De beslissende
    macht moet worden afgenomen van de banken en teruggegeven aan de mensen, aan wie het goed behoort."

    Gesponsorde inhoud


    Markante uitspraken, ergens gelezen. - Pagina 4 Empty Re: Markante uitspraken, ergens gelezen.

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu 06.05.24 16:32