Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Filosofie Kaffee

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedachtenwisseling over alles wat verwondert.


4 plaatsers

    Dit vind ik een goede. Citaten en anekdotes, die ik ergens las.

    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Dit vind ik een goede. Citaten en anekdotes, die ik ergens las. Empty Dit vind ik een goede. Citaten en anekdotes, die ik ergens las.

    Bericht  Mariakat 05.06.10 14:56

    "Beledig nooit een krokodil, voordat je de rivier hebt overgestoken."
    Cordell Hull

    Geen idee wie die goede man was (of is), maar deze uitspraak is wel heel praktisch, getuigend van een vooruitziende blik. Dit vind ik een goede. Citaten en anekdotes, die ik ergens las. Icon_razz
    avatar
    marmot


    Dit vind ik een goede. Citaten en anekdotes, die ik ergens las. Empty Re: Dit vind ik een goede. Citaten en anekdotes, die ik ergens las.

    Bericht  marmot 09.06.10 9:07

    Het kan ook zo zijn dat je een keer terug de rivier zal moeten oversteken.

    marmot
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Dit vind ik een goede. Citaten en anekdotes, die ik ergens las. Empty Re: Dit vind ik een goede. Citaten en anekdotes, die ik ergens las.

    Bericht  Mariakat 09.06.10 13:06

    Tja....
    Dan heb je waarschijnlijk een probleem. Dit vind ik een goede. Citaten en anekdotes, die ik ergens las. Icon_cool

    Misschien altijd eerst even nadenken voor je wat beledigends zegt?
    Maar dan zit je weer met je vrijheid van meningsuiting. Dit vind ik een goede. Citaten en anekdotes, die ik ergens las. Icon_eek

    Sommige mensen vinden, dat ze alles moeten kunnen zeggen wat in hun hoofd opkomt.
    Ik zeg dan:
    "Prima, maar het kan zijn dat je dan met een probleem zit."
    avatar
    marmot


    Dit vind ik een goede. Citaten en anekdotes, die ik ergens las. Empty Re: Dit vind ik een goede. Citaten en anekdotes, die ik ergens las.

    Bericht  marmot 09.06.10 14:36

    Je zou je kunnen afvragen waarom je wil kwetsen.

    marmot.
    Pangaea
    Pangaea


    Dit vind ik een goede. Citaten en anekdotes, die ik ergens las. Empty Re: Dit vind ik een goede. Citaten en anekdotes, die ik ergens las.

    Bericht  Pangaea 16.06.10 10:12

    marmot schreef:Je zou je kunnen afvragen waarom je wil kwetsen.

    marmot.

    Lijkt mij combinatie van de verlangen om gehoord te worden en frustratie?
    Socrates
    Socrates


    Dit vind ik een goede. Citaten en anekdotes, die ik ergens las. Empty Re: Dit vind ik een goede. Citaten en anekdotes, die ik ergens las.

    Bericht  Socrates 16.06.10 13:32

    Het kan ook zijn dat kwetsen niet de opzet is maar kernachtig de afschuw te laten horen. Een mededeling dus van het veroorzaakte gevoel. Niet meer en niet minder.
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Dit vind ik een goede. Citaten en anekdotes, die ik ergens las. Empty Re: Dit vind ik een goede. Citaten en anekdotes, die ik ergens las.

    Bericht  Mariakat 22.07.12 12:54

    Veel mensen met een goed geweten danken dit aan een slecht geheugen.
    Bron mij niet bekend.
    avatar
    marmot


    Dit vind ik een goede. Citaten en anekdotes, die ik ergens las. Empty Re: Dit vind ik een goede. Citaten en anekdotes, die ik ergens las.

    Bericht  marmot 11.08.12 9:20


    Aangezien de denkwijzen van mensen verschillen, zodanig dat sommigen gemakkelijker dan anderen de een of andere vorm van geloof omarmen, want wat de een leidt tot gebed kan de ander tot spotternij leiden, concludeer ik, dat iedereen vrij zou moeten zijn om voor zichzelf de basis van zijn overtuiging te kiezen, en dat geloof alleen zou moeten worden beoordeeld op de vruchten die het voortbrengt.Bron: Tractatus Theologico Politicus (1670)



    Spinoza

    Nederlands filosoof1632-1677

    Gesponsorde inhoud


    Dit vind ik een goede. Citaten en anekdotes, die ik ergens las. Empty Re: Dit vind ik een goede. Citaten en anekdotes, die ik ergens las.

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu 06.05.24 17:04