Naar aanleiding van
Een misverstand rond astrologie
De meest uiteenlopende disciplines, toverij, hekserij, spiritisme, stenen- en drab-lezerij, maar ook een aantal werkelijk interessante filosofien, levensbeschouwingen en ook alternatieve wetenschappen, die buiten deze hele wereld vallen, worden op een hoop gegooid in evenzovele sites van mensen, die geen idee hebben waarover ze spreken.
Dit alles wordt dan ook nog eens met het boedhisme en met het christendom verweven.
Daardoor worden er toch een aantal heel interessante onderwerpen in een verkeerd daglicht geplaats en dat door generaliserende sceptici over 1 kam geschoren.
Dit alles is meer en meer aan de hand, sinds de leegloop van de kerken.
Dit kan toevallig zijn, maar dat geloof ik niet.
Ik denk dat de mens toch zijn heel speciale gedachten en gevoelens over niet zo nuchtere onderwerpen binnen een bepaald kader wil vatten.
Astrologie is daar slechts een onderdeel van.
Er zijn mensen, die zeggen dat dit "New Age" is.
Veel christenen noemen dit "de antichrist"
Zeker is het, dat als we in perioden eeuwen tot 1000 jaar rekenen, we dat we een nieuw tijdperk ingaan.
Laten een aantal astrologen dat nou ook zeggen.
Niet alleen nu, maar elke tweeduizend jaar.
Een misverstand rond astrologie
Ik ben verbaasd over alles wat tegenwoordig onder de vlag van spiritualiteit in de media te lezen is.Caspar schreef:
het heeft er alle schijn van dat Astrologie op weg is een nieuwe religie te worden.
De meest uiteenlopende disciplines, toverij, hekserij, spiritisme, stenen- en drab-lezerij, maar ook een aantal werkelijk interessante filosofien, levensbeschouwingen en ook alternatieve wetenschappen, die buiten deze hele wereld vallen, worden op een hoop gegooid in evenzovele sites van mensen, die geen idee hebben waarover ze spreken.
Dit alles wordt dan ook nog eens met het boedhisme en met het christendom verweven.
Daardoor worden er toch een aantal heel interessante onderwerpen in een verkeerd daglicht geplaats en dat door generaliserende sceptici over 1 kam geschoren.
Dit alles is meer en meer aan de hand, sinds de leegloop van de kerken.
Dit kan toevallig zijn, maar dat geloof ik niet.
Ik denk dat de mens toch zijn heel speciale gedachten en gevoelens over niet zo nuchtere onderwerpen binnen een bepaald kader wil vatten.
Astrologie is daar slechts een onderdeel van.
Er zijn mensen, die zeggen dat dit "New Age" is.
Veel christenen noemen dit "de antichrist"
Zeker is het, dat als we in perioden eeuwen tot 1000 jaar rekenen, we dat we een nieuw tijdperk ingaan.
Laten een aantal astrologen dat nou ook zeggen.
Niet alleen nu, maar elke tweeduizend jaar.