Eerste onderwerp bericht herinnering :
Wat zijn erfzonden?
Wat zijn erfzonden?
Jouw stelling Tomas zou betekenen dat als je je GOED zou KUNNEN gedragen dat je je dan kind van god zou mogen noemen,, dan krijg je een speldje op je borst geprikt, terwijl de anderen slechts schepselen zijn, dat nijgt toch wel naar het discrimineren Tomas.
Wat jij stelt zou mooi en waar zijn Tomas ware het niet dat dat niet iedereen die "macht" heeft.
En dan oordelen over god ? Dat lijkt mij een gotspe Tomas
Dit is een heel persoonlijke zaak Tomas.Tomas schreef: dus geen last hebben van zogenaamde erfzonden.
Tomas
Toch schijn jij het heel belangrijk te vinden hier steeds over te communiceren.Die zogenaamde "erfzonde" is een uitvinding van de kerk en komt in de hele Bijbel niet voor.
Toch schijn jij het heel belangrijk te vinden hier steeds over te communiceren.
op internet 152000 verwijzingen over "erfzonde"
ik heb uit het grote aanbod op internet er een paar uitgelicht die duidelijk laten zienTomas schreef:Caspar schreef:En daaruit 4 uitgelicht die het blijkbaar (kunnen) weten. Hoef je dus niet meer zelf de Bijbel te lezen. :lol: Tomasop internet 152000 verwijzingen over "erfzonde"
en het zijn gezag-
hebbende figuren die zich daarover uitspreken.
Tomas schreef:Caspar schreef:en het zijn gezag-
hebbende figuren die zich daarover uitspreken.
Zij hebben voor jou blijkbaar nog steeds gezag en daar ben ik gelukkig van af.
Tomas
Lijkt het jou niet net andersom?
Dat is ook wat jij vindt.Die zogenaamde "erfzonde" is een uitvinding van de kerk en komt in de hele Bijbel niet voor.
Voor de rest op dit forum is dit allemaal al uitgekauwde koek en de lering van vroegere leraren, die we allang ontgroeid zijn.
Erfzonde zou ontstaan zijn na de eerste overtreding van een gebod van God.
Vanaf dat moment zou de mens en zijn nageslacht in zonde geboren worden ,zoals dat in de orthodoxe kerk gepreekt wordt.