Eerste onderwerp bericht herinnering :
Wat zijn erfzonden?
Wat zijn erfzonden?
Dat ik me hierdoor wat minder schuldig voel is een oneigenlijke rede maar wel lekker geruststellend.
, , , de HereJezus die ons heeft vrijgekocht.
Joaddan:de HereJezus die ons heeft vrijgekocht. Geloof dat en je erfenis ziet er niet meer uit naar de zonde, maar in het leven.
Schone lei, er wordt niet geturft en als je iets doet dat niet goed is, wordt het je vergeven ( is vergeven) dus schoon.
Je wilt de Heer ook geen verdriet doen door dingen te doen die niet goed voor je zijn.
Jullie schone-lei-theorie is mij weer veel te clean.
5:18- We weten dat iemand die uit God geboren is niet zondigt. De Zoon die uit God geboren werd, beschermt hem, zodat het kwaad geen vat op hem heeft.
Tomas schreef:Joaddan:5:18- We weten dat iemand die uit God geboren is niet zondigt. De Zoon die uit God geboren werd, beschermt hem, zodat het kwaad geen vat op hem heeft.
Lijkt mij toch een duidelijke tekst. Een wedergeboren (uit God geboren) mens kan gewoon niet zondigen.
Wanneer men wil beweren toch te kunnen zondigen dan staat men nog onder de Wet en geloven zij niet in het volmaakte offer van Jezus.
Tomas
Phinch schreef:Dat is toch niet normaal, ik ben al twee uur bezig .
Ik kap ermee
Phinch schreef:Marmot, Jezus stierf voor àlle zonden dus ook met terugwerkende kracht voor zijn eigen zonden, dat wil dan toch niet zeggen dat hij die last alsnog kan wegnemen die hij eerst wel had? Voor kwaad met kwaad vergelden was het ook al te laat, dunkt mij. Je poetst dit echt niet zomaar weg, hoor.
Joh 18,11
Maar Jezus zei tegen Petrus: Steek je zwaard in de schede.
Dat denk ik niet Marmot, wanneer men uit God geboren is dan zal men ook de werken van God doen.Iemand die uit god geboren is. enz ....Kan dat dan ook op een andere manier Tomas ?
Die mensen geloven niet in het offer van Jezus en staan nog steeds zelf onder de Wet om zich zelf te rechtvaardigen.Oja over dat zondigen. Hoe zou het komen dat er mensen zijn die erg veel zgn zonden begaan en daar de prijs voor moeten betalen op de een of andere manier,
Iemand die uit god geboren is. enz ....Kan dat dan ook op een andere manier Tomas ?
Maar Tomas ,wat bedoel je dan met " uit god geboren " ?