Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Filosofie Kaffee

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedachtenwisseling over alles wat verwondert.


5 plaatsers

    kinderen van God

    Tomas
    Tomas


    kinderen van God Empty kinderen van God

    Bericht  Tomas 31.03.09 11:59

    Johannes 8:34 Jezus antwoordde hun: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Een iegelijk, die de zonde doet, is een dienstknecht der zonde.35 En de dienstknecht blijft niet eeuwiglijk in het huis, de zoon blijft er eeuwiglijk. 36 Indien dan de Zoon u zal vrijgemaakt hebben, zo zult gij waarlijk vrij zijn.

    Johannes 1:12 Doch allen, die Hem aangenomen hebben, hun heeft Hij macht gegeven om kinderen Gods te worden, hun, die in zijn naam geloven;

    Wat wil dat zeggen: aangenomen hebben en macht gekregen om Kinderen van God te worden?

    Tomas
    avatar
    toqloq


    kinderen van God Empty Re: kinderen van God

    Bericht  toqloq 05.04.09 18:48

    Is de wens een lam gods te zijn niet een maschochistiese fantasie??? wat is er dan mis met jezelf zijn.
    Is er door religie zoveel schade aangericht dat men het verlangen krijgt een lam gods te zijn.
    Och arme die zich zelf zijn als zonde ziet en slechts onderworpenheid als goed ziet.
    In dat geval is men altijd zondig want het zelf willen zijn sijpelt altijd door.
    En terwijl de eerste madeliefjes bloeien en mijn dochter het eerste madeliefjes kransje van het jaar gevlochten heeft en mijn twee jarige kleinzoon heeft opgezet.
    Weet ik dat ik zal waken en mijn kleinkinderen net als mijn kinderen zal behoeden voor iets weerzinwekkends als religie.
    Ze onbevangen zal opvoeden vrij van het gif der religie wat zovelen voor altijd getekend heeft.
    Tomas
    Tomas


    kinderen van God Empty Re: kinderen van God

    Bericht  Tomas 06.04.09 0:27

    toqloq:
    Weet ik dat ik zal waken en mijn kleinkinderen net als mijn kinderen zal behoeden voor iets weerzinwekkends als religie.
    Ze onbevangen zal opvoeden vrij van het gif der religie wat zovelen voor altijd getekend heeft.

    Als jij je kinderen wil beschermen, zal je dan niet eerst zelf moeten weten "waartegen"?
    Is de Bijbel voor jou dan een boek van de kerk? Of is de Bijbel voor jou synoniem met religie?
    Is de Bijbel voor jouw kinderen dan een "verboden boek"?

    Tomas
    joaddan
    joaddan


    kinderen van God Empty Re: kinderen van God

    Bericht  joaddan 06.04.09 15:39

    iets weerzinwekkends als religie.

    Ik vind de taal waarin Thomas zich hier presenteerd ook erg moeilijk soms, hoewel ik wel begrijp wat hij bedoeld. Voor iemand die er niet mee opgegroeid is, kan het als Russich overkomen. Dus als er gevraagd wordt het makkelijker te omschrijven, doe dat dan voor iemand. Je roept weerstand op als het zo dogmatisch wordt neer gezet en onbegrijpenlijk voor iemand die niet begrijpt wat je bedoelt. Dan krijg je misverstanden en weerzin om t te lezen of er op te reageren.
    Religie is iets wat opgelegd weerzin kan op roepen. Het moeten en de traditie kan belemmerend werken en de vrije wil is er dan niet bij. Dat begrijp ik en dat wil ik mijn kinderen ook niet meegeven. We zijn vrij en niet gebonden aan dingen die de mensen hebben bedacht.
    Religie is niet het zelfde als iemand die geloofd en doet wat er staat ipv op zondag wel en door de week niet of andersom.
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    kinderen van God Empty Re: kinderen van God

    Bericht  Mariakat 06.04.09 19:01

    Tomas.
    Jijzelf stelt steeds aardig moeilijke vragen voor anderen.
    Jij eist antwoorden door jou manier van schrijven.
    Graag ook anderen gewoon antwoorden.

    Natuurlijk raakt iemand wel eens geïrriteerd om jou manier van schrijven, daar jijzelf zelden een gewoon antwoord geeft op iemands vragen.
    Tomas
    Tomas


    kinderen van God Empty Re: kinderen van God

    Bericht  Tomas 06.04.09 22:55

    Joaddan schrijft:
    Ik vind de taal waarin Thomas zich hier presenteerd ook erg moeilijk soms, hoewel ik wel begrijp wat hij bedoeld. Voor iemand die er niet mee opgegroeid is, kan het als Russich overkomen.

    Dan kom je als geroepen Joaddan zo,n iemand hadden we hier nog nodig.

    Tomas
    Tomas
    Tomas


    kinderen van God Empty Re: kinderen van God

    Bericht  Tomas 07.04.09 0:35

    Mariakat schrijft:
    Tomas.
    Jijzelf stelt steeds aardig moeilijke vragen voor anderen.
    Jij eist antwoorden door jou manier van schrijven.
    Graag ook anderen gewoon antwoorden.

    Toch wel bijzonder Mariakat, volgens jouw mening stel ik moeilijke vragen die volgens jou gewoon te beantwoorden zijn.

    Maar wáárom, beste Maria lees ik jouw antwoord op mijn vragen dan niet????????????

    Tomas
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    kinderen van God Empty Re: kinderen van God

    Bericht  Mariakat 07.04.09 11:23

    Toch wel bijzonder Mariakat, volgens jouw mening stel ik moeilijke vragen die volgens jou gewoon te beantwoorden zijn.

    "U vraagt wij draaien" en ter plekke toon je de berichten niet goed te lezen en direct conclusies te trekken.

    Maar wáárom, beste Maria lees ik jouw antwoord op mijn vragen dan niet????????????

    Als je goed zou lezen, zou je ze gezien hebben.
    Ik heb het zelfs nadrukkelijk aangegeven, mij niet te negeren en je gevraagd te antwoorden ipv. via hakken op een bijzaak, de hoofdzaak van het bericht van de ander te negeren of te verdraaien.

    Niet alleen bij mijn berichtjes gaat dat zo.
    Ook bij anderen.
    https://filosofie-kaffee.actieforum.com/bepaalde-levensbeschouwing-en-religie-in-het-bijzonder-f10/vergeef-ons-onze-schulden--t68-25.htm#496

    Vooral de laatste paar dagen wordt je daar steeds weer op gewezen.

    Ik ken het verschijnsel bij jou en al eerder is het ter sprake gekomen.
    Ook bij ander forums is dit meestal het breekpunt.
    Ik heb al meerdere keren bij verschillende soorten onderwerpen, dit aangegeven, ook vaak genoeg gezegd, bij een aantal onderwerpen, dat ik op deze manier niet wil discussieren en er mee stop.

    Maar ik ben gek genoeg.
    Ik blijf steeds weer opnieuw een nieuw onderwerp als nieuw zien.
    Anderen zijn verstandiger dan ik.

    Maar nu is voor mij dit gesprek ook weer niet te voeren, als ik niet in herhaling vervallen, dus ik stop ook hier weer mee.
    Dit heeft geen zin.
    Tomas
    Tomas


    kinderen van God Empty Re: kinderen van God

    Bericht  Tomas 07.04.09 13:55

    Je schrijft weer een heleboel onzin Mariakat en ook nog een hele berg oude koeien uit het verleden.
    Bedoel je soms te zeggen dat ik wat minder of liever helemaal niet moet schrijven?
    Meme vraagt in deze discussie gelijk al in bericht 2 of ik mijn eigen discussie wil beantwoorden
    maar dat kan ik ook zonder deze discussie op te schrijven.
    Heeft Meme, want daar gaat het volgens mij over, wel belangstelling voor de Bijbel, de meest bekende woorden weet hij niets van. Je zou toch op z,n minst verwachten dat als iemand mee wil doen met religiediscussies daar toch iets van af te weten.

    Tomas
    joaddan
    joaddan


    kinderen van God Empty Re: kinderen van God

    Bericht  joaddan 07.04.09 14:42

    Bedoel je soms te zeggen dat ik wat minder of liever helemaal niet moet schrijven?

    Nee, niet minder of niet. Ik vind op zich je teksten en jouw zoektocht door de bijbel wel goed, alleen de manier waarop je dingen neer zet is meer een stelling vaak. En door een stelling neer te zetten ( vaak rechtstreeks uit de bijbel - teksten) is het niet altijd makkelijk om er op te reageren. Dit laatste van jou staat er gewoon en er is op te reageren. Als iemand niet zo bijbelvast is, worden er termen gebruikt die voor bijbelkenners gewoon zijn. Dat is wat er ook gebeurt hier op het forum. Gewoon een vraag..wat is het of wat houd dat in. Met een beetje positief kijken naar elkaar en het goede voor hebben komen we er toch wel uit?
    Ik hoop dat ik de zin van jou:'Dan kom je als geroepen Joaddan zo,n iemand hadden we hier nog nodig.'ook positief bedoelt is.
    Tomas
    Tomas


    kinderen van God Empty Re: kinderen van God

    Bericht  Tomas 11.04.09 17:53

    Joaddan:
    Ik hoop dat ik de zin van jou:'Dan kom je als geroepen Joaddan zo,n iemand hadden we hier nog nodig.'ook positief bedoelt is.

    Zeker positief Joaddan want Mariakat haalt alleen maar oude koeien uit de sloot.
    Vraag in bericht 1 : aangenomen hebben en macht gekregen om Kinderen van God te worden?
    Lijkt mij dusdanig belangrijk om een antwoord te krijgen voor hen die dat willen worden en als dat enige toelichting nodig heeft dan is dat natuurlijk zeer welkom.

    Tomas
    Tomas
    Tomas


    kinderen van God Empty Re: kinderen van God

    Bericht  Tomas 29.04.09 17:59

    [quote="joaddan"]iets weerzinwekkends als religie.

    Ik vind de taal waarin Thomas zich hier presenteerd ook erg moeilijk soms, hoewel ik wel begrijp wat hij bedoeld. Voor iemand die er niet mee opgegroeid is, kan het als Russich overkomen. Dus als er gevraagd wordt het makkelijker te omschrijven, doe dat dan voor iemand. Je roept weerstand op als het zo dogmatisch wordt neer gezet en onbegrijpenlijk voor iemand die niet begrijpt wat je bedoelt. Dan krijg je misverstanden en weerzin om t te lezen of er op te reageren.
    quote]

    Hoe makkelijk is het toch om een ander te "katten", is het niet Maria"kat" dan is het wel Joaddan.
    Maar als het "katten" nou is om eigen onkunde te verbloemen, waar ben je dan mee bezig?

    Wanneer je dan werkelijk een fout van de ander ziet, probeer de schrijver daarvan dan niet te katten maar probeer dan eigenhandig om die fout te herstellen.
    Heb je naaste lief en , , , , geef het goede voorbeeld.

    Tomas
    joaddan
    joaddan


    kinderen van God Empty Re: kinderen van God

    Bericht  joaddan 29.04.09 19:17

    Hoe makkelijk is het toch om een ander te "katten", is het niet Maria"kat" dan is het wel Joaddan.
    Maar als het "katten" nou is om eigen onkunde te verbloemen, waar ben je dan mee bezig?


    Ik ben mij in het minst bewust dat ik aan het 'katten' ben geweest, dus sorry!
    Als jij gelooft wat er in de Bijbel staat, Jezus als jouw verlosser hebt aangenomen, heb jij deel aan Hem. Dat is de kracht om een kind van God te worden of te zijn.
    beter?
    Tomas
    Tomas


    kinderen van God Empty Re: kinderen van God

    Bericht  Tomas 30.04.09 17:34

    joaddan schreef:Hoe makkelijk is het toch om een ander te "katten", is het niet Maria"kat" dan is het wel Joaddan.
    Maar als het "katten" nou is om eigen onkunde te verbloemen, waar ben je dan mee bezig?


    Ik ben mij in het minst bewust dat ik aan het 'katten' ben geweest, dus sorry!
    Als jij gelooft wat er in de Bijbel staat, Jezus als jouw verlosser hebt aangenomen, heb jij deel aan Hem. Dat is de kracht om een kind van God te worden of te zijn.
    beter?

    Maar mijn beste Joaddan, ik schrijf al in bericht 1 :Johannes 1:12 Doch allen, die Hem aangenomen hebben, hun heeft Hij macht gegeven om kinderen Gods te worden, hun, die in zijn naam geloven;
    En dan ga jij vertellen dat wat ik schrijf voor jou "Russisch" is??? Doe toch ff normaal aub dat is toch gewoon klieren net als Mariakat doet.

    En wil je nu soms ook nog beweren net als Mariakat een antwoord gegeven te hebben op mijn vraag in bericht 1 ?

    Tomas
    Tomas
    Tomas


    kinderen van God Empty Re: kinderen van God

    Bericht  Tomas 15.05.09 13:26

    Johannes 1:12 Doch allen, die Hem aangenomen hebben, hun heeft Hij macht gegeven om kinderen Gods te worden, hun, die in zijn naam geloven;

    Wat wil dat dan precies zeggen, aangenomen hebben?

    Tomas
    avatar
    marmot


    kinderen van God Empty Re: kinderen van God

    Bericht  marmot 15.05.09 15:05

    Voor mij betekend het zoiets als De werkelijkheid accepteren.


    marmot
    avatar
    marmot


    kinderen van God Empty Re: kinderen van God

    Bericht  marmot 15.05.09 16:21

    Ik wist niet meer dat ik het op mijn harde schijf had staan.

    Ik vind het een mooie overdenking van Helene

    Van: Hélène
    Verzonden: 13-7-2003 17:12
    ik vermoed, dat we een vrij mens worden, naarmate we leren aanvaarden dat "alles" gewoon bestaat , voorkomt, zowel in onszelf als buiten ons ...
    we vernoemen heel gemakkelijk "goed" en "kwaad", alsof dat twee totaal verschillende begrippen zijn... maar eigenlijk zijn het slechts keerzijden van eenzelfde munt.
    in onszelf spelen zich vaak heel wat toestanden af die met deze begrippen te maken hebben... en ik vermoed dat we stilaan kunnen gaan inzien dat dit nu eenmaal facetten zijn van de mensheid waar we meer "open" naar kunnen kijken ook... geen afkeuring of goedkeuring... gewoon aanvaarden dat het er is, zowel in onszelf als in de ander...
    naarmate we dat meer leren doen, en aanvaarden dat het "goed" is zo, gaan we er minder op gefixeerd zijn en zijn we begonnen met minder "oordelen", zowel naar onszelf toe als naar de ander...
    dit loslatingsproces creëert al een bazis voor vrijheid...
    in het onvolmaakte is het volmaakte reeds aanwezig, in wording...
    en daar draait het toch om: we willen allen betere mensen worden, we snakken zo naar een betere wereld; maar dit zal niet lukken tenzij we eerlijk in onszelf durven kijken en onder ogen durven zien, aanvaarden wat er echt leeft, en met mildheid en vergevensgezindheid naar onszelf toe dit aanvaarden...zo ook zullen wij kunnen aanvaarden van onze medemens en dit schept naar mijn idee de mogelijkheid om een vrij mens te worden!
    we zijn allen "onderweg"... en dat is belangrijk... "tao" ... deze weg is het doel... naar de vrijheid...
    meer en meer op weg naar echt "bevrijde mensen"...op alle levensgebieden...
    Tomas
    Tomas


    kinderen van God Empty Re: kinderen van God

    Bericht  Tomas 15.05.09 17:00

    Marmot:
    Voor mij betekend het zoiets als De werkelijkheid accepteren.

    Zo iets zal het wel zijn Marmot, maakt dan ook niet uit wat de werkelijkheid dan ook is, gewoon accepteren. Misschien wel iets voor bevrijde mensen die onderweg zijn naar tao Shocked

    Tomas
    avatar
    marmot


    kinderen van God Empty Re: kinderen van God

    Bericht  marmot 16.05.09 7:13

    Accepteren dat het is zoals het is is ook niet makkelijk Tomas, zeker niet als het leven tegen zit, het betekent ook niet dat ik willoos ben, ik doe wat ik doe.Ik ervaar luister lees en leer,vaak denk ik "dat doe ik de volgende keer anders" krijg ik een andere kijk op die werkelijkheid, besef ook dat daardoor de waarheid MIJN waarheid is.

    Marmot.
    Tomas
    Tomas


    kinderen van God Empty Re: kinderen van God

    Bericht  Tomas 16.05.09 17:01

    Om kinderen van God te worden zullen we ook "ons huiswerk" moeten maken. Dat we daarbij fouten maken en nieuwe inzichten krijgen noem ik gewoon leren. Of we dat nu direct dè waarheid moeten noemen lijkt mij ook een beetje te veel van het goede maar dat dè waarheid bestaat en dat we die mogen weten en kennen, daar ga ik toch wel van uit.
    Het feit dat we "macht" hebben gekregen wil voor mij zeggen dat we dus nog geen kinderen van God "zijn"
    maar dat we er voor mogen studeren en in praktijk brengen. God dacht waarschijnlijk ook; eerst maar studeren.

    Tomas

    Gesponsorde inhoud


    kinderen van God Empty Re: kinderen van God

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu 20.05.24 17:49