Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Filosofie Kaffee

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedachtenwisseling over alles wat verwondert.


2 plaatsers

    Filosofie van het produkt-design.

    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Filosofie van het produkt-design. Empty Filosofie van het produkt-design.

    Bericht  Mariakat 31.03.09 6:43

    Voortgekomen uit de reactie op:
    https://filosofie-kaffee.actieforum.com/levensbeschouwing-religie-f10/levensbeschouwing-religie-t66.htm#309
    Maar dat kan natuurlijk over alles?
    Denk maar aan productdesign? Er zijn vele mensen aan het nadenken over bedieningsgemak van apparaten.

    https://filosofie-kaffee.actieforum.com/levensbeschouwing-religie-f10/levensbeschouwing-religie-t66.htm#327
    Dat is voor jou, en een aantal andere mensen een vraag.
    Maar de grote hoop van de mensen zal daar niet mee zitten en is bijvoorbeeld produktdesign idd. veel belangrijker dan vragen over religie en aanverwante zaken.
    Dat is, wat velen elke dag aan den lijve ondervinden.
    Toen ik me nl. vroeger elke dag weer aan de punt van mijn bed stootte en daardoor grote blauwe plekken opliep bij het opmaken ven mijn bed, vroeg ik me steeds weer af wie die bedden ontwierp.

    Vast niet degene, die ze elke dag moest opmaken.
    avatar
    Caspar


    Filosofie van het produkt-design. Empty Re: Filosofie van het produkt-design.

    Bericht  Caspar 31.03.09 7:09

    Toen ik me nl. vroeger elke dag weer aan de punt van mijn bed stootte en
    daardoor grote blauwe plekken opliep bij het opmaken ven mijn bed, vroeg
    ik me steeds weer af wie die bedden ontwierp.


    hoe is ook weer dat gezegde over de ezel en de steen ?
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Filosofie van het produkt-design. Empty Re: Filosofie van het produkt-design.

    Bericht  Mariakat 31.03.09 7:16

    Je bent weer helder vandaag he?
    Zelf zeker nooit regelmatig bedden op moeten maken!!!!
    geek geek

    Een vroege vogel, of kon je ook niet meer slapen net als ik.
    Ik zit hier al een uurtje en kruip lekker weer terug in mijn nestje.
    (met ronde kanten sinds, die er zijn)
    queen
    avatar
    Caspar


    Filosofie van het produkt-design. Empty Re: Filosofie van het produkt-design.

    Bericht  Caspar 31.03.09 7:23

    goeie morgen en slaap lekker.
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Filosofie van het produkt-design. Empty Re: Filosofie van het produkt-design.

    Bericht  Mariakat 31.03.09 10:03

    Tomas schreef
    https://filosofie-kaffee.actieforum.com/levensbeschouwing-religie-f10/levensbeschouwing-religie-t66.htm#333

    Wanneer mensen productdesign alleen zakelijk bekijken dan ontstaan er vaak mensonvriendelijke producten.
    Wanneer men van uit levensbeschouwing en liefde voor de medemens producten gaat ontwerpen dan zal men naast het zakelijke teven het menselijke aspect, kleine kinderen / ouderen, gehandicapten etc. in de gaten houden.

    Dat is inderdaad een filosofie.

    Maar op deze manier alleen maar zakelijk bekijken, kan tot slechte verkoopcijfers leiden, als er keuze bestaat in produkten.
    Dus afhankelijk van het afname publiek, kan het beter zijn wat verder te kijken dan de eigen neus lang is.(portemonnee)

    Dus naast hun ontwerp hebben produkt-designers ook te maken met verkoopfilosofie.
    Dit in tegenstelling tot designers "ins blaue hinein".
    Maw. De zg. kunstenaars met de grote K.

    Die hebben meestal niets van produkt-design of verkoopfilosofie begrepen.
    Die hebben vaak de filosofie, dat de goegemeenschap maar moeten betalen voor hun produkten, ook al is er niemand, die ze kan waarderen en/of gebruiken en ook al zijn het vaak wanprodukten.
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Filosofie van het produkt-design. Empty Re: Filosofie van het produkt-design.

    Bericht  Mariakat 31.03.09 10:15

    Mariakat schreef:
    Toen ik me nl. vroeger elke dag weer aan de punt van mijn bed stootte en daardoor grote blauwe plekken opliep bij het opmaken ven mijn bed, vroeg ik me steeds weer af wie die bedden ontwierp.
    Vast niet degene, die ze elke dag moest opmaken.

    Sinds de jaren 70 zijn die er bijna niet meer. Exclamation

    Zou dat iets te maken kunnen hebben met het feit, dat produkt-design en industrieel-ontwerper een gestudeerd vak werd en er ook naar de consument (de vrouw) geluisterd werd?
    Of zou het kunnen zijn, dat de beddeopmaker(ster) zelf zijn produkt ging ontwerpen?
    Bijvoorbeeld, omdat veel meer vrouwen in (semi)technische beroepen terecht kwamen
    Het valt wel op, dat sinds er keuze is tussen hoge punten aan het voeteneind of niet, de punten ook bijna niet meer worden verkocht en dus niet meer gemaakt.

    Dit is een voorbeeld van verkoopfilosofie binnen de filosofie voor produkt-design.
    Er zijn vast nog meer goede argumenten te vinden voor heel meer produkten, die met een goed design heel wat mensvriendelijker zijn geworden.

    Gesponsorde inhoud


    Filosofie van het produkt-design. Empty Re: Filosofie van het produkt-design.

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu 07.05.24 11:19