robi6 schreef:om te beginnen een opmerking: waarom moet je een reaktie betitelen? Het is toch bekend waar het over gaat?
Om te beginnen
Je moet niet, je mag.
Het wordt bijna nooit gedaan.
Ikzelf doe het wel eens als ik off-topic ga.
Dan kan ik het later afsplitsen naar een aparte draad zonder nog een titel te moeten verzinnen.
en kwa forum; dat zocht ik juist hier, want het nivo kun je toch zeker akademisch noemen, universiteir zelfs misschien, gezien al die mooie filosofennamen.
Waarop baseer je dat?
Op de mooie namen?
Maria, van mij mag je mensen een rang geven, waarom niet, is denker en doener geen rang dan?
Nee, volgens mij niet.
Volgens mij zijn het gelijkwaardige, maar niet gelijke eigenschappen.
Het zegt niets over kwalificaties en zijn geen waarde aanduidingen.
Als ik aan rangen (en standen) denk, dan denk ik aan een hiërarchie, een rang hoger of een rang lager.
Er is hier maar één hoogste rang, zolang ik dit forum alleen aankan.
En dat ben ik.
Mijn vraag is eigenlijk persoonlijk: wat zijn jullie voor mensen? Want er zijn mensen die in boeken leven, of in hun hoofd,(.....)
Hier noem je het al, denkers, hoofdmensen
Maar niet per definitie allemaal en zeker ook niet altijd.
terwijl op MVLife de mensen best een beetje dachten maar ook veel lol hadden, en dat loopt dan allemaal door elkaar in een topic.
Ik weet niet wat voor mensen daar komen, maar ik zie lol maken op een forum niet als een gegeven waaruit ik kan opmaken, of het denkers of doener zijn.
De omschrijving is van een andere orde.
Ik probeer altijd een denk-topic te schrijven vanuit een dagelijkse belevenis, zoals het echte leven tot denken aanspoort.
Zeker interessant.
Ik weet zeker dat je hier wel één of meerdere reacties zult krijgen, maar verwacht geen eindeloze ontboezemingen.
De reacties die je zult krijgen zullen alles te maken hebben met je eigen inbreng en je invoelingsvermogen in de inbreng van degene die op jouw woorden reageert.
Daarop kreeg ik overigens maar een stuk of 5 reakties per dag, wat dan zo'n 4 dagen voortduurt.tot ik merk: ze haken of, en ik wil nog dieper.
Inderdaad niet zoveel, als je zou vermoeden, als je puur alleen de reacties telt en niet de inhoud ervan.
Het waren de rellen op die site die soms honderden reakties uitlokten, heel interessant.
Hahahahah.
Dat zie je nou vaak.
Heibel bij een ander.
Dat is waar veel mensen op geilen.
Excuus voor het woord, maar het is voor mij precies het woord dat hierbij van toepassing is.
Zou een goed onderwerp voor een discussie zijn.
Een spervuur van reacties op deze manier zul je hier niet aantreffen in de discussiefora, behalve in mijn langdurige vakanties, dus zolang ik hier zicht op heb.
Die verdwijnen in de prullemand, met een slotje erop.
"Ter lehringe ende vermaeck"
Ik ben daar nu de intrigant volgens een paar, een stoker. Maar dat is onbegrip, ik ben een speurder, ik zoek bewijs voor al die dingen die mensen beweren, ik zaag door tot ze horendol worden.
We zullen wel merken wat we aan jou hebben.
Kom maar op.
Maar ook hier:
Je krijgt het antwoord waarom je vraagt, ook al is dat niet altijd dat wat je wil
nu gaat de discussie over de chat, die afgeschaft is vanwege technische perikelen. Daar heb ik dan niks mee, ik denk veel te traag, behalve als ik in een discussie zit.
Voor mij is alleen dat laatste interessant.
Nogmaals:
Kom maar op.