Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Filosofie Kaffee

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedachtenwisseling over alles wat verwondert.


4 plaatsers

    99 schapen die geen bekering nodig hebben.

    Tomas
    Tomas


    99 schapen die geen bekering nodig hebben. Empty 99 schapen die geen bekering nodig hebben.

    Bericht  Tomas 28.03.09 17:18

    Lucas 15:4

    ‘Als iemand van u honderd schapen heeft waarvan er één verloren is geraakt, laat hij dan niet de negenennegentig andere in de woestijn achter om naar het verdwaalde dier op zoek te gaan tot hij het gevonden heeft? 5 En als hij het gevonden heeft, legt hij het vol vreugde op zijn schouders 6 en gaat hij naar huis. Daar roept hij zijn vrienden en buren bijeen en zegt tegen hen: “Deel in mijn vreugde, want ik heb het schaap gevonden dat verdwaald was.” 7 Ik zeg u: zo zal er in de hemel meer vreugde zijn over één zondaar die tot inkeer komt dan over negenennegentig rechtvaardigen die geen inkeer nodig hebben.

    één zondaar die tot inkeer komt dan over negenennegentig rechtvaardigen die geen inkeer nodig hebben.

    Soms heeft het zin om je los te maken van de kudde.

    Tomas
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    99 schapen die geen bekering nodig hebben. Empty Re: 99 schapen die geen bekering nodig hebben.

    Bericht  Mariakat 28.03.09 18:38

    Soms heeft het zin om je los te maken van de kudde.
    Helemaal met je eens.
    Is dit waar je het over wil hebben in deze topic?

    Marjos
    Tomas
    Tomas


    99 schapen die geen bekering nodig hebben. Empty Re: 99 schapen die geen bekering nodig hebben.

    Bericht  Tomas 28.03.09 23:20

    Helemaal met je eens.
    Is dit waar je het over wil hebben in deze topic?

    en over 99 rechtvaardigen die menen geen bekering nodig te hebben.

    Tomas
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    99 schapen die geen bekering nodig hebben. Empty Re: 99 schapen die geen bekering nodig hebben.

    Bericht  Mariakat 06.04.09 20:08

    Ik ken die niet
    Wie zijn dat volgens jou?
    Tomas
    Tomas


    99 schapen die geen bekering nodig hebben. Empty Re: 99 schapen die geen bekering nodig hebben.

    Bericht  Tomas 06.04.09 22:51

    Volgens mij zijn dat degene waar dat ene schaap zich van los maakt.

    Tomas
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    99 schapen die geen bekering nodig hebben. Empty Re: 99 schapen die geen bekering nodig hebben.

    Bericht  Mariakat 06.04.09 23:07

    En dan is het cirkeltje weer rond.
    FF een serieus antwoord Tomas.
    Waar wil je nou heen?
    Tomas
    Tomas


    99 schapen die geen bekering nodig hebben. Empty Re: 99 schapen die geen bekering nodig hebben.

    Bericht  Tomas 06.04.09 23:45

    Waar ik heen wil Mariakat?

    Gewoon wat filosoferen over 99 rechtvaardigen die geen inkeer nodig hebben.
    Waarom zouden die rechtvaardigen geen inkeer nodig hebben?
    Doet mij trouwens ook denken aan: Velen zijn geroepen en weinigen uitverkoren, velen 99 en weinigen 1. Maar jij weet er toch alles van Mariakat, ik vertel jou toch geen nieuws?

    Tomas
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    99 schapen die geen bekering nodig hebben. Empty Re: 99 schapen die geen bekering nodig hebben.

    Bericht  Mariakat 12.04.09 13:42

    Wil je daarmee zeggen dat het ene schaap uit de gelijkenis, weleens hetzelfde zou kunnen zijn als het jonge eendje?

    Het schaap verdwaalde omdat het de groep niet in de gaten hield.
    Had waarschijnlijk zoveel leuke dingen te zien en zoveel lekkerder gras bij de buren, dat het niet oplette bij welke groep hij zich moest houden.

    Het lelijke eendje, wilde helemaal niet weg. wilde juist bij de groep horen.
    Had alleen heel veel verdriet, omdat de rest van de groep hem plaagde en pestte en voelde zich niet opgenomen.
    joaddan
    joaddan


    99 schapen die geen bekering nodig hebben. Empty Re: 99 schapen die geen bekering nodig hebben.

    Bericht  joaddan 12.04.09 14:11

    De schapen zijn kuddedieren en warmen zich aan elkaar. Ook als er 1 schaap over de dam is volgen er meer. Schapen hebben een herder nodig willen ze daar komen waar het goed voor ze is. Dus de herder zal zeker blijven omzien naar de 99 rechtvaardigen. Hij wil alleen dat ze zijn stem blijven horen, hem volgen, omdat hij weet waar de goede weiden zijn, ze kan beschermen tegen wolven ( alles wat op deze schapen af kan komen) en als er 1 verdwaald is hij blij als ie ut vindt.
    Jezus heeft niet voor niets veel voorbeelden gegeven over schapen, rentmeesters en zaad, zoeken en vinden.
    Tomas
    Tomas


    99 schapen die geen bekering nodig hebben. Empty Re: 99 schapen die geen bekering nodig hebben.

    Bericht  Tomas 12.04.09 18:07

    Mariakat schreef:
    Het lelijke eendje, wilde helemaal niet weg. wilde juist bij de groep horen.
    Had alleen heel veel verdriet, omdat de rest van de groep hem plaagde en pestte en voelde zich niet opgenomen.

    Dat is wat men ons graag wil laten geloven maar de werkelijkheid is :Het lelijke jonge eendje voelde zich niet thuis tussen al die eenden om de simpele reden dat het een zwaantje was.

    Op de zelfde wijze zal één zondaar zich niet thuisvoelen tussen 99 rechtvaardigen en zich daarom losmaken van die kudde.

    Tomas
    joaddan
    joaddan


    99 schapen die geen bekering nodig hebben. Empty Re: 99 schapen die geen bekering nodig hebben.

    Bericht  joaddan 12.04.09 19:12

    Ik moest ff denken, want van het schaap naar het zwaantje te gaan scheelt nogal.
    Als je niet in de groep of kudde ligt, omdat jij anders bent (zwaantje) of wilt zijn (zondaar), ben je niet gelukkig en je zoekt je eigen weg. Tot er iemand komt die je begrijpt, of ingrijpt. Het zwaantje komt tot zijn doel om als zwaan te leven en een zondaar die keert zich om en komt ook tot zijn doel waarvoor hij gemaakt is.
    Was alles maar zo simpel....
    Tomas
    Tomas


    99 schapen die geen bekering nodig hebben. Empty Re: 99 schapen die geen bekering nodig hebben.

    Bericht  Tomas 13.04.09 17:53

    Joaddan:
    Als je niet in de groep of kudde ligt, omdat jij anders bent (zwaantje) of wilt zijn (zondaar), ben je niet gelukkig en je zoekt je eigen weg.

    Het gaat er volgens mij niet om of je een (zondaar) wil zijn, maar die (zondaar) zegt blijkbaar wel iets over de "rechtvaardigheid" van die 99 rechtvaardigen.

    Tomas
    joaddan
    joaddan


    99 schapen die geen bekering nodig hebben. Empty Re: 99 schapen die geen bekering nodig hebben.

    Bericht  joaddan 13.04.09 20:45

    Ez 33,18
    Als een goed mens zijn rechtvaardige weg verlaat en kwaad doet, zal hij daardoor sterven;

    Mat 27,19
    Terwijl hij op de rechterstoel zat, werd hem een boodschap van zijn vrouw gebracht: ‘Laat je niet in met die rechtvaardige! Om hem heb ik namelijk vannacht in een droom veel moeten doorstaan.’

    Rom 4,2
    Indien hij als een rechtvaardige zou zijn aangenomen op grond van zijn daden, dan had hij zich daarop kunnen laten voorstaan. Maar niet tegenover God,

    Gal 3,11
    Dat niemand door de wet voor God rechtvaardig wordt, is volkomen duidelijk, want er staat ook geschreven: ‘De rechtvaardige zal leven door geloof.’

    1 Joh 3,7
    Kinderen, laat niemand u misleiden: wie rechtvaardig leeft is een rechtvaardige, zoals ook Jezus rechtvaardig is,

    Rechtvaardig is in de Bijbel dus niet automatisch de groep mensen die geloven in Jezus.
    Hierbij dus wat duidelijkheid over rechtvaardigen. Het kan dus ook uiterlijk vertoon zijn.
    Op naar de volgende discussie?
    Tomas
    Tomas


    99 schapen die geen bekering nodig hebben. Empty Re: 99 schapen die geen bekering nodig hebben.

    Bericht  Tomas 14.04.09 17:27

    Het is in iedergeval duidelijk dat wie de rechtvaardigheid doet pas rechtvaardig is.
    Gerechtvaardigd worden is iets anders dan rechtvaardig zijn.

    Tomas
    joaddan
    joaddan


    99 schapen die geen bekering nodig hebben. Empty Re: 99 schapen die geen bekering nodig hebben.

    Bericht  joaddan 15.04.09 21:47

    Rechtvaardig leven is aan de buitenkant, je kan verrot denken over dingen en mensen, maar verborgen houden voor de buitenwereld (schijnheilig) rechtvaardig zijn is ook aan de binnenkant. Dus ja, Very Happy Thomas.
    Tomas
    Tomas


    99 schapen die geen bekering nodig hebben. Empty Re: 99 schapen die geen bekering nodig hebben.

    Bericht  Tomas 16.04.09 0:55

    Joaddan
    :, , , rechtvaardig zijn is ook aan de binnenkant.

    Wanneer we dan rechtvaardig zijn, dan neem ik aan dat we ook volgens de Wet (tien geboden) leven, of niet? Of krijgen we dan een verfstreep op onze rug zo als ik vaak zie bij schapen Laughing

    Tomas
    Tomas
    Tomas


    99 schapen die geen bekering nodig hebben. Empty Re: 99 schapen die geen bekering nodig hebben.

    Bericht  Tomas 27.05.09 17:54

    Mariakat:
    Het schaap verdwaalde omdat het de groep niet in de gaten hield.
    Hoe kunnen we deze uitspraak nu vergelijken met de uitspraak van Jezus?

    Ik zeg u: zo zal er in de hemel meer vreugde zijn over één zondaar die tot inkeer komt dan over negenennegentig rechtvaardigen die geen inkeer nodig hebben.
    Volgens mij moet je wel een kronkel in je denken hebben om hier enige overeenkomst in te zien.
    Voorlopig ga ik er van uit dat de uitspraak van Jezus de waarheid is.

    Tomas
    avatar
    Phinch


    99 schapen die geen bekering nodig hebben. Empty Re: 99 schapen die geen bekering nodig hebben.

    Bericht  Phinch 27.05.09 18:57

    Schapen kun je het best slachten en bbq-en, een lekkere schapenpannekoek heb ik nog nooit gegeten.

    Toedeledoki, Inca
    avatar
    Phinch


    99 schapen die geen bekering nodig hebben. Empty Re: 99 schapen die geen bekering nodig hebben.

    Bericht  Phinch 30.05.09 8:04

    Die arme herder zou gestoord worden van de verdwijnpunten als er 37 zouden ontsnappen. Het zou natuurlijk mooi zijn als die schapen die herder een beetje in de gaten hielden dan kan die arme hond ook eens een dutje. Het fenomeen van die opgesloten schapen kost de hond, naar ik heb horen zeggen, heel wat hersenbreeksels.
    Tomas
    Tomas


    99 schapen die geen bekering nodig hebben. Empty Re: 99 schapen die geen bekering nodig hebben.

    Bericht  Tomas 31.05.09 16:17

    Phinch schreef:Schapen kun je het best slachten en bbq-en, , ,

    Dat dacht Keizer Nero ook, en ik dacht dat die tijd voorbij was.

    Tomas
    joaddan
    joaddan


    99 schapen die geen bekering nodig hebben. Empty Re: 99 schapen die geen bekering nodig hebben.

    Bericht  joaddan 31.05.09 19:36

    Die arme herder zou gestoord worden van de verdwijnpunten als er 37 zouden ontsnappen.

    Phinch, ik lees op diverse discusies, dat je met verdwijnpunten antwoord. Wat bedoel je daar mee? Misschien een domme vraag, maar ik ben er achter gekomen dat er geen domme vragen zijn en dat ik er van leren kan......
    avatar
    Phinch


    99 schapen die geen bekering nodig hebben. Empty Re: 99 schapen die geen bekering nodig hebben.

    Bericht  Phinch 01.06.09 13:28

    Ik lees op verschillende sites dat jij mensen bepaalde kookcursussen aanbeveelt, ik vind dat misleiding, het enige waar ik voor pleit is een schildercursus omdat ik daar zelf nogal van houd. En als ik het niet doe, sterft de hele tak van het kunstwezen uit en dat wil ik niet graag op mijn geweten hebben.
    Als jij met die recepten niet uit onze verdwijnpunten komt, zou je een kamp-switch kunnen overwegen.
    joaddan
    joaddan


    99 schapen die geen bekering nodig hebben. Empty Re: 99 schapen die geen bekering nodig hebben.

    Bericht  joaddan 01.06.09 22:02

    Dus maw, we blijven in ons eigen straatje omdat ik van koken houd en jij van schilderen. Zolang ik het bij dat houd, vertel je me ondertussen van het schilderen, want wie weet vind ik schilderen ook leuk en ga ik schilderen en jij koken. Of misschien samen koken en schilderen? Verdwijnen we samen of niet.
    Maar dat zal de bedoeling niet zijn...
    Tomas
    Tomas


    99 schapen die geen bekering nodig hebben. Empty Re: 99 schapen die geen bekering nodig hebben.

    Bericht  Tomas 02.06.09 17:27

    Mag weg via 1 van de 37 verdwijnpunten maar mag ze ook allemaal gebruiken.

    Tomas

    Gesponsorde inhoud


    99 schapen die geen bekering nodig hebben. Empty Re: 99 schapen die geen bekering nodig hebben.

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu 07.05.24 23:38