Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Filosofie Kaffee

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedachtenwisseling over alles wat verwondert.

2 plaatsers

Even geduld s.v.p.

Caspar

Even geduld s.v.p. Empty Even geduld s.v.p.

Bericht  Caspar 03.03.10 21:57

'Orgaan weghalen voor donor sterft'
    ???????????????????????????????????????????????????????
    ANP op 03 maart '10, 10:05, bijgewerkt 03 maart '10, 11:00

Het donorregistratieformulier (ANP)
    RIJSWIJK - De medische wereld moet serieus overwegen of het mogelijk moet zijn bij
    opgegeven donoren organen weg te nemen vlak voordat ze sterven.
    Er zouden op die manier meer nieren ‘van optimale kwaliteit’ beschikbaar komen,
    waardoor de wachtlijst zal krimpen. Deze mening geven twee artsen van het Erasmus
    Medisch Centrum (EMC) woensdag in het jongste nummer van het artsenblad Medisch
    Contact.
    De twee, Erwin Kompanje en Yorick de Groot, noemen het zelf een ‘zeer controversieel
    voorstel’ dat door veel vakbroeders ‘intuïtief’ zal worden afgewezen. Op dit moment
    wordt na het staken van een behandeling (meestal het uitschakelen van de beademing)
    enige tijd gewacht totdat een orgaan wordt weggenomen. Volgens de twee artsen van
    EMC gaan organen in die periode achteruit in kwaliteit en komt het in de helft van de
    gevallen niet meer tot een orgaandonatie.

??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1355023.ece/Orgaan_weghalen_voor_donor_sterft
    Mariakat
    Mariakat
    Admin

Even geduld s.v.p. Empty Re: Even geduld s.v.p.

Bericht  Mariakat 03.03.10 23:15

Ik ben heel erg voor orgaandonatie, maar dit is voor mij onacceptabel.
    Caspar

Bericht  Caspar 04.03.10 21:29

Mariakat schreef:Ik ben heel erg voor orgaandonatie, maar dit is voor mij onacceptabel.
    Ik vind dit een heel onverstandige publicatie; zoiets mag je wel denken maar niet uitspreken.
    Mensen worden kopschuw en wantrouwig gemaakt.'t zal een negatief effect hebben.

Gesponsorde inhoud

Bericht  Gesponsorde inhoud

Het is nu 17.11.24 8:41