Stelling.....Voedselbanken zijn een schande voor de samenleving.
marmot
marmot
voedselbanken betekenen een vangnet voor diegenen die echt in de problemen zittenmarmot schreef:Stelling.....Voedselbanken zijn een schande voor de samenleving........marmot
marmot schreef:Stelling.....Voedselbanken zijn een schande voor de samenleving.
marmot
voor jou zou het aanschuiven bij een voedselbank vernederend zijn maar dan spreek jemarmot schreef:.....Onder normale omstandigheden mogen/ hoeven voedselbanken niet nodig te zijn.
Voor mij voelt dat neerbuigend en beschamend.....
Caspar schreef:voor jou zou het aanschuiven bij een voedselbank vernederend zijn maar dan spreek jemarmot schreef:.....Onder normale omstandigheden mogen/ hoeven voedselbanken niet nodig te zijn.
Voor mij voelt dat neerbuigend en beschamend.....
vanuit de comfortabele positie die je nu hebt.
maar denk je maar eens in in de situatie waarin mensen verkeren die door het "noodlot"
achtervolgd worden door hongersnood en oorlogs- of natuurgeweld. van hun trots en
gevoel van eigenwaarde blijft niets meer over. en in ons eigen land zijn het de mensen,
behalve de politiek vluchtelingen en asielzoekers, die door omstandigheden zoals ziekte,
werkloosheid en verdere persoonlijke problemen echt het hoofd niet boven water kunnen
houden. je moet de voedselbanken ook zien als noodoplossing vanuit medeleven.
eigen schuld is hier niet aan de orde. maar de maatschappij kan onmogelijk de regelgevingmarmot schreef:Mijn bezwaar en ergernis heeft te maken dat het feit dat ( de welvarende samenleving ) niet in staat is die situaties te voorkomen.Bij ons hoeft het niet zo te gaan volgens mij. Niks eigen schuld, de maatschappij faalt. marmot
we zitten in Nederland, vergeleken met de rest van de wereld, in een bevoorrechte positie.marmot schreef:.....Volgens mij kunnen en zullen we het op termijn wel kunnen voorkomen.....