Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Filosofie Kaffee

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedachtenwisseling over alles wat verwondert.


2 plaatsers

    Samenleving.

    avatar
    marmot


    Samenleving. Empty Samenleving.

    Bericht  marmot 13.11.12 10:33

    Op TV hoorde ik een bewindspersoon het woord NIVELLEREN uitspreken of het een vies woord is.Zijn gezichtsuitdrukking stond daarbij op gruwel.
    Ik schatte hem in als een ontwikkeld- beschaafd mens.Het verbaasde me enorm.

    Het minimum loon is al schraal.
    Van de bijstand moeten leven is ziekmakend.
    Werken is meer dan een salaris verdienen.
    Zonder werk komen doe je niet vrijwillig.
    Geen werk hebben is voor veel mensen ziekmakend, je kan er OA depressief van worden.

    De veelverdieners zullen ook gaan inleveren, maar hun koopkracht blijft, zij zullen het boodschappenmandje bij Albert.H blijvend vullen met dat wat zij gewoon zijn te doen.

    Gr. marmot


    avatar
    marmot


    Samenleving. Empty Re: Samenleving.

    Bericht  marmot 14.11.12 10:09

    Nivelleren zou mensen lui maken.? Is een DOGMA of een excuus voor het geweten niet te hoeven delen.

    In het algemeen lijkt me dat niet waar te zijn,dat zal en kan voor een enkeling gelden en heeft dan toch ook oorzaken.
    Leef, werk en werkomstandigheden kunnen mensen demotiveren.
    Je zal maar een flutbaantje hebben en/of onder slechte omstandigheden saai en onaangenaam werk moeten doen.
    De mensen die NU door de crisis werkloos worden, komen met anderhalf jaar op water en brood? te gek voor woorden.
    Als ik NU nog jong was, ging ik studeren om te weten hoe dat anders zou kunnen,ik ga ervanuit dat met de huidige kennis van mens en maatschappij we een samenleving kunnen maken die zonder uitzondering recht zal kunnen doen aan ieder individu.


    gr.marmot



    avatar
    marmot


    Samenleving. Empty Re: Samenleving.

    Bericht  marmot 14.11.12 11:17

    Gevaar en betrekkelijkheid van onze rekenmeesters zoals het CBS en het Nibud.Nog los van de persoonlijke niet bewuste dogma,s aannames en interpretaties.

    Naar analogie van "De vlinder van Lorenz"


    De meteoroloog Edward Lorenz experimenteerde in de jaren zestig met computermodellen waarmee hij het weer wilde voorspellen. Hij voerde in zijn computer steeds andere gegevens in van de atmosfeer (druk, temperatuur, windrichting) en het programma berekende dan wat het resultaat zou zijn. Toen hij een keer een paar getallen had afgerond ontdekte hij dat een uiterst klein verschil in de invoerwaarden al snel enorm grote afwijkingen in de uitkomst tot gevolg kon hebben. Deze gevoelige afhankelijkheid van startcondities werd bekend als het vlindereffect : een vlinder voor de kust van Europa hoeft maar één keer met zijn vleugeltjes te klappen, en die minieme turbulentie in de atmosfeer kan binnen een paar dagen tot gevolg hebben dat er een enorme orkaan in de Caribische zee losbarst.


    gr.marmot
    avatar
    marmot


    Samenleving. Empty Re: Samenleving.

    Bericht  marmot 14.11.12 14:24

    Jammer dat Dhr Rutte of Dhr Samsom mij niet even gebeld hebben Laughing



    gr.marmot
    avatar
    Caspar


    Samenleving. Empty Re: Samenleving.

    Bericht  Caspar 16.11.12 18:25

    Marmot schreef:
    Jammer dat Dhr Rutte of Dhr Samsom mij niet even gebeld hebben
    Ze hadden het even te druk :
    Samenleving. Kabinet
    avatar
    marmot


    Samenleving. Empty Re: Samenleving.

    Bericht  marmot 17.11.12 7:57

    Het zal altijd wel schipperen blijven.


    Of... zou het utopia toch mogelijk zijn ?



    marmot
    avatar
    Caspar


    Samenleving. Empty Nivelleren

    Bericht  Caspar 17.11.12 13:20

    Marmot schreef:
    Op TV hoorde ik een bewindspersoon het woord NIVELLEREN uitspreken of het een vies woord is
    Zoals je hier in de tekening kunt zien is nivelleren het allerlaatste wat we doen :
    Samenleving. Versoberen2
    avatar
    marmot


    Samenleving. Empty Re: Samenleving.

    Bericht  marmot 17.11.12 23:49

    Ja zo gaat dat NU nog Caspar.

    Nivelleren zal een natuurlijke noodzakelijkheid blijken te zijn.
    Het gaat er niet om of maar wanneer dat zijn beslag zal krijgen.

    gr.marmot




    Gesponsorde inhoud


    Samenleving. Empty Re: Samenleving.

    Bericht  Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu 27.04.24 11:17