Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Filosofie Kaffee

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedachtenwisseling over alles wat verwondert.


    'Mijn ware religie is vriendelijkheid'- ...Dalai Lama .

    avatar
    marmot


     'Mijn ware religie is vriendelijkheid'- ...Dalai Lama .  Empty 'Mijn ware religie is vriendelijkheid'- ...Dalai Lama .

    Bericht  marmot 23.04.16 11:58

    Vriendelijkheid is een kracht die vaak onderschat wordt. Het is een kracht die je hart kan openen en genezen. Het is een kracht die je kan bevrijden van onbewuste conditioneringen die veel leed kan veroorzaken.. Het is een van Boeddha's belangrijkste lessen: “METTA“ genaamd, oftewel 'liefdevolle vriendelijkheid', en dat omvat veel meer dan alleen maar aardig zijn, of liefdadigheid. Het is een radicale en realistische levenshouding die mededogen met alle levende wezens ontwikkelt.
    Sharon Salzberg

    Gelijk ook de levenshouding en gedachtegoed van Spinoza's "amor dei intellectualis"

    Het elkaar over en weer beledigen zal vrede en geluk op de aarde niet bevorderen.



    marmot.

      Het is nu 27.04.24 1:15