bron
Generaliseren is niet per definitie fout, Maria. In dit geval denk ik dat Job redelijk dicht bij de feitelijke cijfers zit. Je eigen reactie is er een "goed" voorbeeld van.
Maria schreef:Job schreef:Misschien omdat atheïsten hier vrij fundamentalistisch zijn ?
En omdat gelovigen meer zelfkritischer zijn, althans sommigen.
Wat mezelf betreft ben ik heel kritisch tegenover geloof/religie /kerk...
Maar dat komt echt niet door jullie reacties. Dat was ik al lang voordat ik hier mijn eerste posting deponeerde.
Want 95 % van al jullie bijdragen klinken zo achterhaalt, voorspelbaar,oubollig, ouderwets en naïef....
Job
Wat ik niet kan begrijpen dat iemand, waarvan je toch mag aannemen dat er nogal wat denkwerk gepasseerd is, zo kan generaliseren.
Nooit gelezen en bedacht dat de meeste vrijdenkers juist het meest ageren tegen mensen, die dogmatisch denken gebaseerd op een oubollig boek?
Natuurlijk kan dat niet anders dan dat je dat doet met gegevens uit een hoek die achterhaalt, voorspelbaar,oubollig, ouderwets en naïef.... is.
Nooit opgemerkt, dat er op flexibel denkende mensen ook veel flexibeler gereageerd wordt?
Echter niet als gezegd wordt een geloof aan te hangen gebaseerd op een oubollig, achterhaald en ouderwets boek en er zich totaal niet aan te houden.
Dat noem ik niet modern denken, maar opportunisme en gedraai.
Generaliseren is niet per definitie fout, Maria. In dit geval denk ik dat Job redelijk dicht bij de feitelijke cijfers zit. Je eigen reactie is er een "goed" voorbeeld van.
Laatst aangepast door Socrates op 18.06.15 14:01; in totaal 3 keer bewerkt (Reden : bron toegevoegd)