Waar moeten we dan aan denken, waar lijkt dit op, waar kunnen we dit aan herkennen?De Satan doet zich voor als een engel des Lichts.
Tomas
Waar moeten we dan aan denken, waar lijkt dit op, waar kunnen we dit aan herkennen?De Satan doet zich voor als een engel des Lichts.
Tomas schreef:Het gaat mij meer om de filosofie mamot. Kan men als "zondaar" de werken (verleidingen) van Satan herkennen?
Tomas
Je zou je kunnen afvragen Tomas of je altijd oprecht streeft naar het goede , , , ,
Bewust liegen tegen jezelf en het ook nog geloven Tomas...??
ik heb het iedee dat je wel driftig op zoek bent naar de waarheid.Tomas schreef:Men moet natuurlijk wel de waarheid kennen om de leugen te kunnen onderscheiden.
Misschien is dat wel zo.ik heb het iedee dat je wel driftig op zoek bent naar de waarheid.
of is het zo dat je de waarheid al kent en bezit en dat verder zoeken overbodig is.
Als je de waarheid niet kent, hoe weet je dan wie je tegenstrevers zijn?om achter de waarheid te komen moet je ook de standpunten en argumenten
van je tegenstrevers zorgvuldig onderzoeken en niet als onzin terzijde schuiven.
ga maar op zoek dan kom je vanzelf verschillende meningen tegen.Tomas schreef:Als je de waarheid niet kent, hoe weet je dan wie je tegenstrevers zijn?
of wil je op voorhand de waarheid claimen en daar iedereen mee om de oren slaan.
noem eens iemand.Tomas schreef:En is het voor jou op voorhand uitgesloten dat iemand de waarheid zou kennen?
noem eens iemand.