Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Filosofie Kaffee

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedachtenwisseling over alles wat verwondert.


4 plaatsers

    De Satan doet zich voor als een engel des Lichts.

    Tomas
    Tomas


    De Satan doet zich voor als een engel des Lichts. Empty De Satan doet zich voor als een engel des Lichts.

    Bericht  Tomas 28.05.09 17:59

    De Satan doet zich voor als een engel des Lichts.
    Waar moeten we dan aan denken, waar lijkt dit op, waar kunnen we dit aan herkennen?

    Tomas
    avatar
    marmot


    De Satan doet zich voor als een engel des Lichts. Empty Re: De Satan doet zich voor als een engel des Lichts.

    Bericht  marmot 28.05.09 18:51

    De talloze verleidingen misschien..Tomas ??
    Tomas
    Tomas


    De Satan doet zich voor als een engel des Lichts. Empty Re: De Satan doet zich voor als een engel des Lichts.

    Bericht  Tomas 28.05.09 23:24

    Kan jij een voorbeeld geven van zo,n "verleiding" Marmot?

    Tomas
    avatar
    marmot


    De Satan doet zich voor als een engel des Lichts. Empty Re: De Satan doet zich voor als een engel des Lichts.

    Bericht  marmot 28.05.09 23:51

    Begin jij maar Tomas Smile


    marmot
    Tomas
    Tomas


    De Satan doet zich voor als een engel des Lichts. Empty Re: De Satan doet zich voor als een engel des Lichts.

    Bericht  Tomas 29.05.09 0:20

    Het gaat mij meer om de filosofie mamot. Kan men als "zondaar" de werken (verleidingen) van Satan herkennen?

    Tomas
    avatar
    marmot


    De Satan doet zich voor als een engel des Lichts. Empty Re: De Satan doet zich voor als een engel des Lichts.

    Bericht  marmot 29.05.09 10:35

    Tomas schreef:Het gaat mij meer om de filosofie mamot. Kan men als "zondaar" de werken (verleidingen) van Satan herkennen?

    Tomas

    Je zou je kunnen afvragen Tomas of je altijd oprecht streeft naar het goede terwille van het goede zelf, of heb je verborgen bijbedoelingen. Ik wil maar zeggen dat het vaak heel moeilijk/moeizaam is die zgn satan te herkennen.

    marmot
    Tomas
    Tomas


    De Satan doet zich voor als een engel des Lichts. Empty Re: De Satan doet zich voor als een engel des Lichts.

    Bericht  Tomas 29.05.09 13:23

    Marmot:
    Je zou je kunnen afvragen Tomas of je altijd oprecht streeft naar het goede , , , ,

    Maakt toch niet uit Marmot, wanneer iemand zich zelf voor de gek wil houden die weet dat dan toch, of niet?

    Tomas
    avatar
    marmot


    De Satan doet zich voor als een engel des Lichts. Empty Re: De Satan doet zich voor als een engel des Lichts.

    Bericht  marmot 29.05.09 16:54

    Bewust liegen tegen jezelf en het ook nog geloven Tomas...??


    marmot.
    Tomas
    Tomas


    De Satan doet zich voor als een engel des Lichts. Empty Re: De Satan doet zich voor als een engel des Lichts.

    Bericht  Tomas 29.05.09 17:44

    marmot:
    Bewust liegen tegen jezelf en het ook nog geloven Tomas...??

    Wat te denken van de volgende tekst marmot, is dat bewust of onbewust?:
    Je zou je kunnen afvragen Tomas of je altijd oprecht streeft naar het goede terwille van het goede zelf, of heb je verborgen bijbedoelingen.

    Tomas
    avatar
    marmot


    De Satan doet zich voor als een engel des Lichts. Empty Re: De Satan doet zich voor als een engel des Lichts.

    Bericht  marmot 29.05.09 20:00

    Het was bewust bedoelt in algemene zin Tomas, maar sorrie als ik je op het verkeerde been zette. Sad Het was beter in de IK vorm geweest

    marmot.
    Tomas
    Tomas


    De Satan doet zich voor als een engel des Lichts. Empty Re: De Satan doet zich voor als een engel des Lichts.

    Bericht  Tomas 29.05.09 20:10

    Heb de tekst ook bewust en in algemene zin gelezen marmot. Het gaat er nu om dat jij die tekst als een soort waarschuwing geef en dat wil voor mij zeggen dat jij (net als ik) die mogenlijkheid ziet en onderken.

    Tomas
    avatar
    marmot


    De Satan doet zich voor als een engel des Lichts. Empty Re: De Satan doet zich voor als een engel des Lichts.

    Bericht  marmot 29.05.09 20:26

    Zoiets bemerk je in het algemeen eerder bij anderen. Zal wel iets te maken hebben met een splinter en een balk. Smile

    marmot
    Tomas
    Tomas


    De Satan doet zich voor als een engel des Lichts. Empty Re: De Satan doet zich voor als een engel des Lichts.

    Bericht  Tomas 30.05.09 0:26

    Zo lang we dus nog die splinter zien bij de ander, zo lang hoeven we dus ook nog niet naar die bekende "balk" te zoeken natuurlijk. We zeuren voortaan gewoon niet meer over die splinter bij de ander
    anders zouden we die balk uit onze eigen ogen weg moeten doen Laughing

    Tomas
    avatar
    Phinch


    De Satan doet zich voor als een engel des Lichts. Empty Re: De Satan doet zich voor als een engel des Lichts.

    Bericht  Phinch 30.05.09 8:16

    Ik ken anders heel wat splinters die ik liever nooit was tegengekomen Twisted Evil
    Tomas
    Tomas


    De Satan doet zich voor als een engel des Lichts. Empty Re: De Satan doet zich voor als een engel des Lichts.

    Bericht  Tomas 02.06.09 17:35

    Wil ik graag geloven, een balk bestaat dan ook uit vele splinters. Herkenning?

    Tomas
    avatar
    Phinch


    De Satan doet zich voor als een engel des Lichts. Empty Re: De Satan doet zich voor als een engel des Lichts.

    Bericht  Phinch 03.06.09 8:25

    Jazeker, mijn kartonnen uitschuifbare toverstokje zou je ook een balk kunnen noemen alleen zijn de spilinters dan vervangen door een soort papier maché snippers avant la lettre. Herkenning?
    Tomas
    Tomas


    De Satan doet zich voor als een engel des Lichts. Empty Re: De Satan doet zich voor als een engel des Lichts.

    Bericht  Tomas 16.08.09 17:36

    De Satan doet zich voor als een engel des Lichts.

    Men moet natuurlijk wel de waarheid kennen om de leugen te kunnen onderscheiden.

    Waaraan zou men de Satan als een "engel des Lichts" aan kunnen herkennen?

    Tomas
    avatar
    Caspar


    De Satan doet zich voor als een engel des Lichts. Empty Re: De Satan doet zich voor als een engel des Lichts.

    Bericht  Caspar 17.08.09 1:39

    Tomas schreef:Men moet natuurlijk wel de waarheid kennen om de leugen te kunnen onderscheiden.
    ik heb het iedee dat je wel driftig op zoek bent naar de waarheid.
    om achter de waarheid te komen moet je ook de standpunten en argumenten
    van je tegenstrevers zorgvuldig onderzoeken en niet als onzin terzijde schuiven.

    of is het zo dat je de waarheid al kent en bezit en dat verder zoeken overbodig is.
    Tomas
    Tomas


    De Satan doet zich voor als een engel des Lichts. Empty Re: De Satan doet zich voor als een engel des Lichts.

    Bericht  Tomas 17.08.09 10:16

    Caspar:
    ik heb het iedee dat je wel driftig op zoek bent naar de waarheid.
    of is het zo dat je de waarheid al kent en bezit en dat verder zoeken overbodig is.
    Misschien is dat wel zo. Very Happy
    om achter de waarheid te komen moet je ook de standpunten en argumenten
    van je tegenstrevers zorgvuldig onderzoeken en niet als onzin terzijde schuiven.
    Als je de waarheid niet kent, hoe weet je dan wie je tegenstrevers zijn?

    Tomas
    avatar
    Caspar


    De Satan doet zich voor als een engel des Lichts. Empty Re: De Satan doet zich voor als een engel des Lichts.

    Bericht  Caspar 17.08.09 15:23

    Tomas schreef:Als je de waarheid niet kent, hoe weet je dan wie je tegenstrevers zijn?
    ga maar op zoek dan kom je vanzelf verschillende meningen tegen.
    of wil je op voorhand de waarheid claimen en daar iedereen mee om de oren slaan.
    Tomas
    Tomas


    De Satan doet zich voor als een engel des Lichts. Empty Re: De Satan doet zich voor als een engel des Lichts.

    Bericht  Tomas 17.08.09 16:37

    Caspar:
    of wil je op voorhand de waarheid claimen en daar iedereen mee om de oren slaan.

    Vanwaar deze agressieve toon, heb jij daar soms behoefte aan?
    En is het voor jou op voorhand uitgesloten dat iemand de waarheid zou kennen?

    Tomas
    avatar
    Caspar


    De Satan doet zich voor als een engel des Lichts. Empty Re: De Satan doet zich voor als een engel des Lichts.

    Bericht  Caspar 17.08.09 16:55

    Tomas schreef:En is het voor jou op voorhand uitgesloten dat iemand de waarheid zou kennen?
    noem eens iemand.
    Tomas
    Tomas


    De Satan doet zich voor als een engel des Lichts. Empty Re: De Satan doet zich voor als een engel des Lichts.

    Bericht  Tomas 17.08.09 18:18

    Caspar schrijft:
    noem eens iemand.

    Je schrijft dat als of jij dat op z,n minst dan zelf had moeten weten en verder blijkt er uit deze "vraag" dat jij het vrijwel uitgesloten acht dat ook maar iemand (laat staan ondergetekende) de waarheid zou kennen.

    Bedenk ook eens, waarom ook maar iemand, die de waarheid zou kennen, die waarheid met jou zou willen delen.

    Jouw schrijven blijft verder voor mij een nog al aggressieve toon waar ik totaal geen behoefte aan heb.

    Tomas
    avatar
    Caspar


    De Satan doet zich voor als een engel des Lichts. Empty Re: De Satan doet zich voor als een engel des Lichts.

    Bericht  Caspar 17.08.09 20:06

    om ook in archaïsche termen te antwoorden : amen

    Gesponsorde inhoud


    De Satan doet zich voor als een engel des Lichts. Empty Re: De Satan doet zich voor als een engel des Lichts.

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu 08.05.24 23:55