Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Filosofie Kaffee

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedachtenwisseling over alles wat verwondert.


3 plaatsers

    Heeft de mens zich zelf een God geschapen?

    Tomas
    Tomas


    Heeft de mens zich zelf een God geschapen? Empty Heeft de mens zich zelf een God geschapen?

    Bericht  Tomas 03.04.09 1:15

    Re: De Bijbel
    Caspar Gisteren om 13:25

    omdat wij onnozelen zo goed denken te weten wat die God wil,
    maar dat komt omdat we "God" zelf geschapen/gefantaseerd hebben.

    Is het niet zo dat we in bovenstaand geval pas onnozel zijn als we net doen als of we niet weten wat God wil?

    En veronderstel dat de mens zich zelf een God heeft geschapen en zelf de Bijbel heeft geschreven.
    Wie spreekt er dan de waarheid in die Bijbel, God of Satan?

    Tomas
    avatar
    toqloq


    Heeft de mens zich zelf een God geschapen? Empty Re: Heeft de mens zich zelf een God geschapen?

    Bericht  toqloq 03.04.09 19:06

    Deze afweging maak je pas als je de bijbel serieus neemt , doe je dat niet zijn ook de waarden van de bijbel geen gewicht in de schaal en is dus een argument van iemand met de bijbel als waarde onzin .
    avatar
    toqloq


    Heeft de mens zich zelf een God geschapen? Empty Re: Heeft de mens zich zelf een God geschapen?

    Bericht  toqloq 03.04.09 19:09

    En ja natuurlijk god is niet de schepper maar een schepping van de mens.
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Heeft de mens zich zelf een God geschapen? Empty Re: Heeft de mens zich zelf een God geschapen?

    Bericht  Mariakat 03.04.09 20:02

    toqloq schreef:doe je dat niet zijn ook de waarden van de bijbel geen gewicht in de schaal en is dus een argument van iemand met de bijbel als waarde onzin .

    Dus weer eenn argument met de bekende cirkelredenering?
    Geen zindelijk argument dus.
    avatar
    toqloq


    Heeft de mens zich zelf een God geschapen? Empty Re: Heeft de mens zich zelf een God geschapen?

    Bericht  toqloq 03.04.09 21:00

    okee nu ben ik alweer niet zindelijk.
    En de cirkel is rond zo vernam ik kunnen alle godsvrezende mensen weer gerust slapen gaan.
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Heeft de mens zich zelf een God geschapen? Empty Re: Heeft de mens zich zelf een God geschapen?

    Bericht  Mariakat 03.04.09 21:52

    Ik ben het met jou eens Toqloq!!!!!!!
    Pfffffffffft
    Jij ontdekte de redenering en ik noem hem dus cirkelredenering.
    Tomas
    Tomas


    Heeft de mens zich zelf een God geschapen? Empty Re: Heeft de mens zich zelf een God geschapen?

    Bericht  Tomas 03.04.09 23:31

    toqloq schreef:Deze afweging maak je pas als je de bijbel serieus neemt , doe je dat niet zijn ook de waarden van de bijbel geen gewicht in de schaal en is dus een argument van iemand met de bijbel als waarde onzin .

    Het serieus nemen van een boek geeft je inzicht in de bedoeling van de schrijver.
    Het heeft dan ook geen enkele zin om de woorden toktok van iemand zonder inzicht te lezen.

    Tomas
    avatar
    toqloq


    Heeft de mens zich zelf een God geschapen? Empty Re: Heeft de mens zich zelf een God geschapen?

    Bericht  toqloq 03.04.09 23:59

    Een boek is wijsheid uit de tweede hand tomas , of was je erbij?
    Stellig beweren met een boek in de hand als bewijs zit in jouw hoofd en gelukkig niet in de mijne , de bijbel heeft voor mij net zoveel waarheidsgehalte als een doktersromannetje.
    Dus zal je met meer argumenten en met ware argumenten moeten komen om je stellige beweringen tot meer dan zweverig geneuzel van een simpele inboorling met zijn plaatselijk bijgeloof te zijn .
    Het zal voor jouw wel het centrum van de wereld zijn maar voor mij niet ik heb de wereld gezien en 5000 km verderop denken ze daar heel anders over ook met een boek in de hand als bewijs .
    en weer 5000km verder enz enz .
    avatar
    toqloq


    Heeft de mens zich zelf een God geschapen? Empty Re: Heeft de mens zich zelf een God geschapen?

    Bericht  toqloq 04.04.09 0:13

    Nu we het toch over boeken hebben tomas als je oplet kan je de faust beleven met mij als mefisto.
    Maar dit terzijde.
    avatar
    toqloq


    Heeft de mens zich zelf een God geschapen? Empty Re: Heeft de mens zich zelf een God geschapen?

    Bericht  toqloq 04.04.09 0:17

    Of lees eens de god dankbaar dankbaar de god van wf hermans zie je mij weer maar dan in de rol van verrschrikkelijke baby hahahahahahah.
    Zet wel je neuswarmer op dan he.
    Tomas
    Tomas


    Heeft de mens zich zelf een God geschapen? Empty Re: Heeft de mens zich zelf een God geschapen?

    Bericht  Tomas 04.04.09 0:31

    Toqloq schrijft:
    , , , , voor mij net zoveel waarheidsgehalte als een doktersromannetje.

    Lees jij dan doktersromannetjes? Vandaar natuurlijk dat "kleurrijke" schrijven van jou.

    Tomas
    avatar
    toqloq


    Heeft de mens zich zelf een God geschapen? Empty Re: Heeft de mens zich zelf een God geschapen?

    Bericht  toqloq 04.04.09 1:04

    ik lees geen doktersromannetjes en ook niet de bijbel en weer quoot je slechts een deel van het bericht.
    Aardig beledigend voor de andere in feite zeg je ermee dat ze dom zijn en niet begrijpen wat er geschreven is en jij als verlichte ze wel even zal vertellen wat er staat.

    Gesponsorde inhoud


    Heeft de mens zich zelf een God geschapen? Empty Re: Heeft de mens zich zelf een God geschapen?

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu 19.05.24 12:56