Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Filosofie Kaffee

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedachtenwisseling over alles wat verwondert.


4 plaatsers

    Hij droeg onze zonden. Of was het draagt?

    Tomas
    Tomas


    Hij droeg onze zonden. Of was het draagt? Empty Hij droeg onze zonden. Of was het draagt?

    Bericht  Tomas 28.05.09 17:31

    Hij droeg of Hij draagt onze zonden, een wereld van verschil.

    Maar wat is nu de waarheid van bovenstaande tekst?

    Tomas
    avatar
    Phinch


    Hij droeg onze zonden. Of was het draagt? Empty Re: Hij droeg onze zonden. Of was het draagt?

    Bericht  Phinch 30.05.09 8:11

    De verdwijnpunten in de wereld van verschil vond ik echt doodzonde, geef mij maar de verdwijnpunten in de wereld van verschil van de dagelijks zonden.
    joaddan
    joaddan


    Hij droeg onze zonden. Of was het draagt? Empty Re: Hij droeg onze zonden. Of was het draagt?

    Bericht  joaddan 30.05.09 12:46

    De brief aan de Romeinen 8, 2
    De wet van de Geest die in Christus Jezus het leven schenkt, heeft u vrijgemaakt van de wet van de zonde en de dood.

    Draag of droeg=heeft u
    Tomas
    Tomas


    Hij droeg onze zonden. Of was het draagt? Empty Re: Hij droeg onze zonden. Of was het draagt?

    Bericht  Tomas 30.05.09 17:35

    joaddan schreef:De brief aan de Romeinen 8, 2
    De wet van de Geest die in Christus Jezus het leven schenkt, heeft u vrijgemaakt van de wet van de zonde en de dood.

    Vrijgemaakt van de wet wil zeggen dat we geen zonden meer kunnen doen, zonder wet is er immers geen zonden meer.
    Het offer van Christus was dus éénmalig.

    Tomas
    joaddan
    joaddan


    Hij droeg onze zonden. Of was het draagt? Empty Re: Hij droeg onze zonden. Of was het draagt?

    Bericht  joaddan 30.05.09 17:50

    Fijn dat je mijn antwoord nog even bevestigd. Er staat ook: Als wij één met Hem blijven, zullen wij niet zondigen.
    Tomas
    Tomas


    Hij droeg onze zonden. Of was het draagt? Empty Re: Hij droeg onze zonden. Of was het draagt?

    Bericht  Tomas 30.05.09 18:00

    joaddan schreef: Als wij één met Hem blijven, zullen wij niet zondigen.

    Precies Joaddan, daaraan kunnen wij ons zelf controleren en dan ook zien dat wanneer wij zondigen nog lang NIET één met Hem zijn.

    Tomas
    joaddan
    joaddan


    Hij droeg onze zonden. Of was het draagt? Empty Re: Hij droeg onze zonden. Of was het draagt?

    Bericht  joaddan 31.05.09 14:56

    Tomas schreef:
    joaddan schreef: Als wij één met Hem blijven, zullen wij niet zondigen.

    Precies Joaddan, daaraan kunnen wij ons zelf controleren en dan ook zien dat wanneer wij zondigen nog lang NIET één met Hem zijn.

    Tomas
    Is het mogenlijk hier op aarde ooit helemaal één te zijn?
    Tomas
    Tomas


    Hij droeg onze zonden. Of was het draagt? Empty Re: Hij droeg onze zonden. Of was het draagt?

    Bericht  Tomas 31.05.09 16:12

    Joaddan:
    Is het mogenlijk hier op aarde ooit helemaal één te zijn?
    Volgens Jezus wel, lees maar:
    Johannes 17:21 opdat zij allen een zijn, gelijk Gij, Vader, in Mij en Ik in U, dat ook zij in Ons zijn; opdat de wereld gelove, dat Gij Mij gezonden hebt.
    Johannes 17:22 En de heerlijkheid, die Gij Mij gegeven hebt, heb Ik hun gegeven, opdat zij een zijn, gelijk Wij een zijn:


    Lees ook: 1 Johannes 2:5 maar wie zijn woord bewaart, in die is waarlijk de liefde Gods volmaakt. Hieraan onderkennen wij, dat wij in Hem zijn.
    1 Johannes 2:6 Wie zegt, dat hij in Hem blijft, behoort ook zelf zo te wandelen, als Hij gewandeld heeft.


    Tomas
    Tomas
    Tomas


    Hij droeg onze zonden. Of was het draagt? Empty Re: Hij droeg onze zonden. Of was het draagt?

    Bericht  Tomas 10.10.09 17:59

    Hij droeg onze zonden opdat wij daarvan konden leren om de zonden van ónze naaste te dragen.

    Tomas
    Socrates
    Socrates


    Hij droeg onze zonden. Of was het draagt? Empty Re: Hij droeg onze zonden. Of was het draagt?

    Bericht  Socrates 15.10.09 15:34

    Een christelijk een - tweetje. Lekker veilig. Dat wel.

    Gesponsorde inhoud


    Hij droeg onze zonden. Of was het draagt? Empty Re: Hij droeg onze zonden. Of was het draagt?

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu 08.05.24 22:44