Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Filosofie Kaffee

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedachtenwisseling over alles wat verwondert.


    Onze ervaringen delen ?

    avatar
    marmot


    Onze ervaringen delen ? Empty Onze ervaringen delen ?

    Bericht  marmot 14.11.13 16:50

    Wij leven samen, wij beïnvloeden elkaar en reageren op elkaar; maar altijd en onder alle omstandigheden zijn wij op onszelf. De martelaren gaan hand in hand de arena in; alleen worden zij gekruisigd. In een omhelzing proberen de geliefden wanhopig hun extasen in een enkele zelftranscendentie te versmelten; tevergeefs. Juist door zijn aard is elke belichaamde ziel gedoemd in eenzaamheid te lijden en te genieten. Gewaarwordingen, gevoelens, inzichten, fantasieën - zijn allemaal persoonlijk en, behalve door middel van symbolen en uit de tweede hand, niet meedeelbaar. Wij kunnen informatie over ervaringen bij elkaar brengen, maar nooit de ervaringen zelf. Van gezin tot natie is elke menselijke groep een gemeenschap van eiland-universums.

    Uit “De deuren der waarneming” van
    Aldous Huxley.


    Edit:
    Verplaatst naar Citaten
    18-3-2014
    avatar
    marmot


    Onze ervaringen delen ? Empty Re: Onze ervaringen delen ?

    Bericht  marmot 14.11.13 20:51

    Ik heb "de deuren der waarneming " er nog even bijgezocht

    en even nog door gebladerd, ik merkte gezien de potlood aantekeningen dat ik al eerder, maar ik kan het me niet herrinneren. Toch weer heel interessant. Te vinden op het internet.


    Als alle deuren der waarneming gereinigd zouden worden, zou alles aan de mens verschijnen zoals het is, oneindig--

    William blake

      Het is nu 07.05.24 10:17