Mariakat schreef het volgende; Een en ader naar aanleiding van het volgend
http://www.knawonderwijsprijs.nl/upload/werkstukken/2012_CM_Filosofie%20als%20sociaal%20wondermiddel.pdf
Wel interessant dus als studie materiaal?
Dan ga ik het bekijken als ik er een keer tijd voor vind
In het discussie forum dus een korte samenvatting van waar het over gaat, wat jij ervan vindt en een stellingname van jouw voor de topic opening mert referentie hieraan?
Dan kan deze gesloten.
===========================================================
Reactie van Marmot
Ik wil er toch nog iets over zeggen Mariakat
Het is jammer dat je het een beetje had weg gestopt, en nu gesloten
Ikzelf heb het stuk nog niet helemaal bestudeerd, maar na wat ik ervan gelezen heb acht ik het toch van groot belang het tot ons te nemen. Buitengewoon hoe kinderen daar al inzicht krijgen in anderen en zichzelf, de aanwijzingen op welke manier we kinderen kunnen motiveren om anders te gaan denken en doen kan ook voor ons volwassenen een les zijn in het omgaan met kinderen onszelf en anderen.
Verbeter de wereld en begin bij onze kinderen.
Marmot.
http://www.knawonderwijsprijs.nl/upload/werkstukken/2012_CM_Filosofie%20als%20sociaal%20wondermiddel.pdf
Wel interessant dus als studie materiaal?
Dan ga ik het bekijken als ik er een keer tijd voor vind
In het discussie forum dus een korte samenvatting van waar het over gaat, wat jij ervan vindt en een stellingname van jouw voor de topic opening mert referentie hieraan?
Dan kan deze gesloten.
===========================================================
Reactie van Marmot
Ik wil er toch nog iets over zeggen Mariakat
Het is jammer dat je het een beetje had weg gestopt, en nu gesloten
Ikzelf heb het stuk nog niet helemaal bestudeerd, maar na wat ik ervan gelezen heb acht ik het toch van groot belang het tot ons te nemen. Buitengewoon hoe kinderen daar al inzicht krijgen in anderen en zichzelf, de aanwijzingen op welke manier we kinderen kunnen motiveren om anders te gaan denken en doen kan ook voor ons volwassenen een les zijn in het omgaan met kinderen onszelf en anderen.
Verbeter de wereld en begin bij onze kinderen.
Marmot.