Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Filosofie Kaffee

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedachtenwisseling over alles wat verwondert.

2 plaatsers

Martelen / Moorden

Caspar

Martelen / Moorden Empty Martelen / Moorden

Bericht  Caspar 04.09.12 21:53

Obama's Defense Of The Torture Murderers

Greenwald analyzes some unsurprising news from last week:

The Obama administration's aggressive, full-scale whitewashing of the "war on terror" crimes committed by Bush
    officials is now complete. Thursday, Attorney General Eric Holder announced the closing without charges of the only
    two cases under investigation relating to the US torture program: one that resulted in the 2002 death of an Afghan detainee
    at a secret CIA prison near Kabul, and the other the 2003 death of an Iraqi citizen while in CIA custody at Abu Ghraib.
    This decision, says the New York Times Friday, "eliminat[es] the last possibility that any criminal charges will be
    brought as a result of the brutal interrogations carried out by the CIA".

------------------
    Obama’s verdediging van de marteling-moordenaars.

Greenwald analyseert enig niet verbazingwekkend nieuws van vorige week:

Het agressieve, volledig witwassen door de Obama administration van de "war on terror" misdaden begaan door ambtenaren van
    Bush is nu voltooid. Donderdag heeft procureur-generaal Eric Holder de sluiting aangekondigd, zonder tenlastelegging, van
    de twee enige zaken die onderzocht werden met betrekking tot het U.S. martel-programma: een die resulteerde in de dood
    in 2002 van een Afghaanse gedetineerde in een geheime CIA gevangenis in de buurt van Kaboel, en de ander de dood in 2003 van
    een Irakees die in hechtenis was van de CIA in Abu Ghraib. Dit besluit, zegt de New York Times vrijdag, "sluit de laatste
    mogelijkheid uit dat nog tenlasteleggingen, wegens misdaden als gevolg van de wrede ondervragingen door de CIA, behandeld zullen worden".

Enzovoort………………….

http://andrewsullivan.thedailybeast.com/2012/09/the-punishment-for-torture-nothing.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+andrewsullivan%2FrApM+%28The+Daily+Dish%29
    Mariakat
    Mariakat
    Admin

Martelen / Moorden Empty Re: Martelen / Moorden

Bericht  Mariakat 28.09.12 13:29

Dat is politiek, neem ik aan.

Wat de regering Bush heeft geregeld en de resultaten daarvan na uitvoering, zijn in die regeringsperiode steeds bezien met bijna toegeknepen ogen.
    Volgens oerchristelijke regels, maar ook volgens democratische regels, heb je je te houden aan de regering die over je is gesteld of aan de regering die vlg. meerderheid is gekozen.
    Signaleren van oneffenheden hoort bij de vrijheid van mening.
    Er gehoor aan geven hoort bij de vrijheid van meningsuiting.
    Daadkracht en het nemen van de consequenties hoort bij de regels van de zittende regering.

Het is dan politiek correct bij een volgende regering te stellen, dat alles wat is geweest hoorde bij die periode en bij de kiezers van die periode en dat er nu een nieuwe wind waait.
    Bestraffing van de gedane zaken betekent dan politieke zelfmoord, daar om de 4 jaar weer een nieuwe of oude wind kan waaien.

Oude zaken verander je niet en laat je dan zoals het was, want
    Caspar

Bericht  Caspar 28.09.12 18:12

Mariakat schreef:
    Wat de regering Bush heeft geregeld en de resultaten daarvan na uitvoering, zijn in die regeringsperiode steeds bezien
    met bijna toegeknepen ogen. Volgens oerchristelijke regels, maar ook volgens democratische regels, heb je je te houden
    aan de regering die over je is gesteld of aan de regering die vlg.meerderheid is gekozen
    Het gaat niet alleen om wat de regering Bush uitgespookt heeft maar ook onder voorgaande ‘Administrations’ zijn
    gruweldaden (excessen) gepleegd. En oerchristelijke regels????

Ze zijn gekozen volgens democratische regels maar dat betekent niet dat je alle gruweldaden moet goedvinden.
    Ze hebben géén mandaat gekregen voor marteling en moord. Het zou tijdens verkiezingen nadrukkelijk
    gesteld moeten worden dat oorlogsmisdaden door het eigen leger ontoelaatbaar zijn.
    Het is dan politiek correct bij een volgende regering te stellen, dat alles wat is geweest hoorde bij die periode
    en bij de kiezers van die periode en dat er nu een nieuwe wind waait. Bestaffing
    van de gedane zaken betekent dan
    politieke zelfmoord, daar om de 4 jaar weer een nieuwe of oude wind kan waaien.
    Zelfmoord van zo’n regering is wenselijk. Het marchanderen met mensenrechten is laf en hypocriet.

Want ??
    ------------------------------
    Ter kennisname :
    Civilian Killings Went Unpunished
    Declassified papers show U.S. atrocities went far beyond My Lai.

By Nick Turse and Deborah Nelson Special to The Times --- August 6, 2006

The men of B Company were in a dangerous state of mind. They had lost five men in a firefight the day before. The morning of Feb. 8,
    1968, brought unwelcome orders to resume their sweep of the countryside, a green patchwork of rice paddies along Vietnam's central coast.

They met no resistance as they entered a nondescript settlement in Quang Nam province. So Jamie Henry, a 20-year-old
    medic, set his rifle down in a hut, unfastened his bandoliers and lighted a cigarette.
    Just then, the voice of a lieutenant crackled across the radio. He reported that he had rounded up 19 civilians, and wanted
    to know what to do with them. Henry later recalled the company commander's response:

Kill anything that moves.

http://www.latimes.com/news/la-na-vietnam6aug06,0,7018171,full.story

Mariakat
    Mariakat
    Admin

Bericht  Mariakat 28.09.12 19:01

Ik ben niet duidelijk genoeg geweest.
    Of liever gezegd; Ik heb het niet goed opgeschreven.
    Jouw reactie is dus begrijpelijk.
    Het is niet mijn mening, die ik schreef, maar ik probeerde even de gedachtengang van mensen te volgen, die dit zo kunnen laten gebeuren.

Ik had moeten stellen:
    Veel mensen redeneren zo.
    Dit in mijn herinnering van vroeger.
    Veel van dit soort redeneringen vind je nog zeker onder het Amerikaanse volk.

Mijn reactie gaat ook niet over de kwestie of er wel of niet een fout bevel is gegeven.
    Dat is in dit artikel ook niet aan de orde.
    Het gaat erover dat er een streep getrokken wordt onder deze en andere dubieuse kwesties.
    Caspar schreef:
    Volgens oerchristelijke regels, .... heb je je te houden aan de regering, die over je is gesteld
    En oerchristelijke regels????

Bij moeilijke kwesties, waar men weinig macht over heeft, halen veel orthodoxe christenen deze tekst aan:
    Herhaald in verschillende Bijbel boeken.
    Daarop zei hij tegen hen: ‘Geef dan wat van de keizer is aan de keizer, en geef aan God wat God toebehoort.’

Men hoort de overheid te gehoorzamen, tenzij het direct indruist tegen Gods wetten.
    Dus alleen bij eigen handelen heeft ieder verantwoordelijkheid over daden van zichzelf.
    Over iets nalaten en/of niet doen als de regering volgens jou de fout in gaat en ter correctie ervan, zegt de Bijbel (bij mijn weten) niets.

Ik was deze zin begonnen, maar schreef later erboven wat anders.
    Foutje van mij.
    Had ik moeten wissen.
    Mariakat
    Mariakat
    Admin

Bericht  Mariakat 28.09.12 19:14

Caspar schreef:Mariakat schreef:
    Wat de regering Bush heeft geregeld en de resultaten daarvan na uitvoering, zijn in die regeringsperiode steeds bezien met bijna toegeknepen ogen.
    Het gaat niet alleen om wat de regering Bush uitgespookt heeft maar ook onder voorgaande ‘Administrations’ zijn
    gruweldaden (excessen) gepleegd.

Je OT:
    Thursday, Attorney General Eric Holder announced the closing without charges of the only
    two cases under investigation relating to the US torture program: one that resulted in the 2002 death of an Afghan detainee
    at a secret CIA prison near Kabul, and the other the 2003 death of an Iraqi citizen while in CIA custody at Abu Ghraib.

"War of terror":
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Oorlog_tegen_het_terrorisme
    Dit ministerie krijgt verregaande bevoegdheden en een zeer groot budget voor onderzoek.

De hele wereld heeft met gekromde tenen toegekeken, hoe Bush dit in het leven riep en erbij zei, dat verharding onoverkomelijk zou zijn.
    Het voert nu tever om te beschrijven wat deze bevoegdheden allemaal hebben ingehouden.
    Wel is het zeker dat het de moraliteit van de desbetreffende "strijders tegen het kwaad" verhard heeft.

Gesponsorde inhoud

Bericht  Gesponsorde inhoud

Soortgelijke onderwerpen

-

Het is nu 17.11.24 7:42