Onder deze kop in het documentatie centrum, heb ik een aantal gegevens geschreven, waar ik op verder zou willen gaan.
Reiki-energie??? Wat is dat???
Van Reiki wordt gezegd, dat het gaat om universele energie.
Soms ook wel kosmische energie genoemd.
Dat door mensen doorgegeven kan worden aan andere mensen en dat een helende kracht kan zijn voor lichaam en geest, als het op een bepaalde manier wordt toegepast.
Wat is dat precies, die energie?
Is dat hetzelfde, als wat wij kennen als "energie in diverse manifestatievormen"?
Of heeft men het over heel iets anders?
Ikzelf kan er me nu weinig bij voorstellen, als het geen onderdeel zou kunnen zijn van een manifestatie van energie, zoals wij die gewoonlijk kennen en welke ook aan te tonen is.
Maar stel, dat het iets zou kunnen zijn, dat naar alle waarschijnlijk in de toekomst aan te tonen is, omdat het duidelijk voortborduurt op gegevens, die wij al kennen?
Dan zou het een grote misser zijn, als we ons er nu voor zouden blokkeren.
Positieve aannames staat het internet bol van.
Negatief kritische reacties zijn er te over.
Noem het een studie.
Erover van gedachten wisselen of nieuwe gegevens aanvoer tegen een gedegen en geargumenteerde achtergrond.
Reiki-energie??? Wat is dat???
Van Reiki wordt gezegd, dat het gaat om universele energie.
Soms ook wel kosmische energie genoemd.
Dat door mensen doorgegeven kan worden aan andere mensen en dat een helende kracht kan zijn voor lichaam en geest, als het op een bepaalde manier wordt toegepast.
Wat is dat precies, die energie?
Is dat hetzelfde, als wat wij kennen als "energie in diverse manifestatievormen"?
Of heeft men het over heel iets anders?
Ikzelf kan er me nu weinig bij voorstellen, als het geen onderdeel zou kunnen zijn van een manifestatie van energie, zoals wij die gewoonlijk kennen en welke ook aan te tonen is.
Maar stel, dat het iets zou kunnen zijn, dat naar alle waarschijnlijk in de toekomst aan te tonen is, omdat het duidelijk voortborduurt op gegevens, die wij al kennen?
Dan zou het een grote misser zijn, als we ons er nu voor zouden blokkeren.
Positieve aannames staat het internet bol van.
Negatief kritische reacties zijn er te over.
Noem het een studie.
Erover van gedachten wisselen of nieuwe gegevens aanvoer tegen een gedegen en geargumenteerde achtergrond.