Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Filosofie Kaffee

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedachtenwisseling over alles wat verwondert.


3 plaatsers

    Universele of kosmische energie??? Wat is dat??? - Studie

    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Universele of kosmische energie??? Wat is dat??? - Studie Empty Universele of kosmische energie??? Wat is dat??? - Studie

    Bericht  Mariakat 15.12.11 13:49

    Onder deze kop in het documentatie centrum, heb ik een aantal gegevens geschreven, waar ik op verder zou willen gaan.
    Reiki-energie??? Wat is dat???

    Van Reiki wordt gezegd, dat het gaat om universele energie.
    Soms ook wel kosmische energie genoemd.
    Dat door mensen doorgegeven kan worden aan andere mensen en dat een helende kracht kan zijn voor lichaam en geest, als het op een bepaalde manier wordt toegepast.

    Wat is dat precies, die energie?
    Is dat hetzelfde, als wat wij kennen als "energie in diverse manifestatievormen"?
    Of heeft men het over heel iets anders?

    Ikzelf kan er me nu weinig bij voorstellen, als het geen onderdeel zou kunnen zijn van een manifestatie van energie, zoals wij die gewoonlijk kennen en welke ook aan te tonen is.
    Maar stel, dat het iets zou kunnen zijn, dat naar alle waarschijnlijk in de toekomst aan te tonen is, omdat het duidelijk voortborduurt op gegevens, die wij al kennen?
    Dan zou het een grote misser zijn, als we ons er nu voor zouden blokkeren.

    Positieve aannames staat het internet bol van.
    Negatief kritische reacties zijn er te over.

    Noem het een studie. Very Happy
    Erover van gedachten wisselen of nieuwe gegevens aanvoer tegen een gedegen en geargumenteerde achtergrond.




    yopi
    yopi


    Universele of kosmische energie??? Wat is dat??? - Studie Empty Re: Universele of kosmische energie??? Wat is dat??? - Studie

    Bericht  yopi 16.12.11 14:51

    Het is in ieder geval een vorm van energie, waarvan sommige mensen denken dat ze die rechtstreeks kunnen waarnemen en manipuleren. Reiki schijnt dan ook nog doorgegeven te worden van mens op mens. Bijvoorbeeld via cursussen e.d.
    Mijn nichtje - waar ik geen contact meer mee heb - is daar ook helemaal 'in' en is ook een praktijk begonnen ..
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Universele of kosmische energie??? Wat is dat??? - Studie Empty Re: Universele of kosmische energie??? Wat is dat??? - Studie

    Bericht  Mariakat 16.12.11 14:56

    yopi schreef:Het is in ieder geval een vorm van energie, waarvan sommige mensen denken dat ze die rechtstreeks kunnen waarnemen en manipuleren.

    Dat is precies, wat ik bedoel.
    Mensen denken dat.
    Maar kunnen ze dat ook aantonen of minstens zo uitleggen, zodat ik dat ook kan gaan denken.
    yopi
    yopi


    Universele of kosmische energie??? Wat is dat??? - Studie Empty Re: Universele of kosmische energie??? Wat is dat??? - Studie

    Bericht  yopi 16.12.11 15:24

    Aan jou? Onmogelijk denk ik (voor zover ik je ken uit je berichten).

    Vooral omdat het er op lijkt dat je met rationele argumenten overtuigd zou willen worden.

    Mijn 'gevoel' is dat deze mensen op hun 'gevoel' af gaan en dat dan weer als empirisch bewijs opvoeren, gecombineerd met vage notie's van magisch denken in middeleeuwse en liefst 'zeer' oude culturen, met een snuifje wetenschap uit dat gebied van de wetenschap dat volstrekt onbegrijpelijk is, maar wel met conclusies of analogieen komt die bijdragen aan het aannemelijk maken van dit eigenlijk al vaststaande gevoel.

    Ik ben dus zelf ook nogal huiverig en vol weerzin om hier positief over te denken.
    Maar ik zou voor de voortzetting van dit topic wel willen proberen om open te staan voor de ongetwijfeld massa mensen die te goeder trouw zijn over deze energie.
    Bij eventueel gebrek aan reacties heb ik wel zin de verdediging er van zelf op me te nemen ..
    Cool
    avatar
    marmot


    Universele of kosmische energie??? Wat is dat??? - Studie Empty Re: Universele of kosmische energie??? Wat is dat??? - Studie

    Bericht  marmot 16.12.11 15:55

    Als ik zeg dat energie arbeid is... beweging.

    Als er in alle moleculen en cellen beweging is, rond elkaar bewegende toestanden--trilling ? adhesie cohesie afstoten en aantrekken acties en reacties ? zou je dat kunnen zien als zijnde energie.
    Dichterbij kan IK ook niet komen op dit moment.

    Waarom en waardoor dat allemaal gebeurt???? dat is aan God.

    gr marmot
    yopi
    yopi


    Universele of kosmische energie??? Wat is dat??? - Studie Empty Re: Universele of kosmische energie??? Wat is dat??? - Studie

    Bericht  yopi 17.12.11 14:43

    Ik neem wel aan dat zo'n beetje alles met energie verbonden is of er uit bestaat, maar mijn punt is of het aannemelijk te maken is dat mensen een vorm van energie kunnen waarnemen en manipuleren, waardoor ze over bijzondere krachten beschikken en ook de binnenkant van mensen, leven en andere zaken kunnen waarnemen.
    Meestal komt daar ook bij dat alles met alles verbonden is; en misschien ook dat het al in alles weerspiegelt wordt. Daardoor is alles kenbaar en transparant en is het mogelijk om alles te beinvloeden of er de invloeden van te ondergaan ..

    .. of zo ...

    Gesponsorde inhoud


    Universele of kosmische energie??? Wat is dat??? - Studie Empty Re: Universele of kosmische energie??? Wat is dat??? - Studie

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu 02.05.24 16:01