Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Filosofie Kaffee

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedachtenwisseling over alles wat verwondert.


3 plaatsers

    Stop het misbruik van persoonlijke gegevens door loterijen

    Socrates
    Socrates


    Stop het misbruik van persoonlijke gegevens door loterijen - Pagina 2 Empty Stop het misbruik van persoonlijke gegevens door loterijen

    Bericht  Socrates 21.01.11 22:35

    Eerste onderwerp bericht herinnering :

    Stop het misbruik van persoonlijke gegevens door loterijen

    Door de opzet van de de Postcodeloterij worden inwoners van Nederland psychologisch onder druk gezet deel te (blijven) nemen aan de Postcodeloterij.
    Deze petitie is er op gericht elk gebruik van een persoonlijk kenmerk als lotnummer te verbieden.
    Bent u het eens met de inhoud van deze petitie onderteken deze dan en vergeet ook niet uw ondertekening te bevestigen via de link die u per e-mail wordt toegestuurd.

    PETITIE
    Wij

    Alle inwoners van Nederland die het misbruik van hun persoonlijke kenmerken als lotnummer niet accepteren.
    constateren

    dat de Postcodeloterij een kenmerk, dat onlosmakelijk is verbonden met iedere inwoner van Nederland gebruikt als lotnummer,
    dat veel inwoners van Nederland zwichten onder de psychische druk die dit met zich mee brengt (stel dat er een prijs op mijn postcode valt...) en
    dat een vergelijkbare psychische druk ontstaat bij elk vergelijkbaar gebruik van een persoonlijk kenmerk dat niet gemakkelijk kan worden veranderd.
    en verzoeken

    Dat de wetgeving die hierop van toepassing is zo wordt aangepast, dat elke loterij of vergelijkbaar kansspel alleen gebruik mag maken van willekeurig bepaalde lotnummers, die aan deelnemers worden toegekend nadat zij zich tot deelname hebben verplicht. Bij elke volgende trekking moeten opnieuw willekeurig bepaalde lotnummers worden toegekend. Elke relatie met een persoonlijk kenmerk van (potentiële) deelnemers moet als lotnummer worden uitgesloten.

    Teken de petitie
    avatar
    Caspar


    Stop het misbruik van persoonlijke gegevens door loterijen - Pagina 2 Empty Gokken

    Bericht  Caspar 24.01.11 14:22

    Mariakat schreef:
    Het gaat er hier om, dat er gesteld wordt, dat mensen
    bewogen worden mee te doen aan de postcodeloterij uit angst.
    De opzet van zo'n loterij is professioneel en is op winst gericht. Hoe krijg
    ik mensen zo ver dat ze meespelen. Wat moet ik doen om de lokroep zo
    overtuigend mogelijk te maken.
    Dus er worden psychologen en marketingkundigen bijgehaald.

    a--werf ik mensen door te zeggen dat de organisator om geld verlegen zit ?
    b--kan ik mensen werven door hun medewerking aan "goede doelen" te vragen ?
    c--kan ik het zo regelen dat alle deelnemers in een straat een prijs mogen delen
    d--zijn mensen gevoelig voor een extra lokkertje ? een buitensporige jackpot ?

    Alleen punt a valt af, maar dat goede doel zorgt voor zichzelf.
    -------------------------
    Maar laten we eerlijk zijn: niet geschoten is altijd mis. Dus : gokken.
    Socrates
    Socrates


    Stop het misbruik van persoonlijke gegevens door loterijen - Pagina 2 Empty Re: Stop het misbruik van persoonlijke gegevens door loterijen

    Bericht  Socrates 24.01.11 19:41

    De postcodeloterij gebruikt iets van je, waar je niet om gevraagd hebt. Heel Nederland doet eigenlijk aan die loterij mee. Je wordt erbij betrokken als hij in je straat valt en je hebt je lot niet geactiveerd. Je weet dus wanneer je verliest. Bij een andere loterij, zoals de Staatsloterij zul je nooit weten of je verliest, want je hebt geen nummer als je geen lot koopt. Ook de hele reclamecampagne is er op gericht om mensen het gevoel te geven geld mis te lopen t.o.v. andere mensen in de straat. Er worden niet alleen expliciete winnaars maar ook expliciete verliezers aangewezen. Ik denk dat 50% van de mensen mee spelen omdat ze niet het risico willen lopen een verliezer te zijn. Dit maakt dat het concept van de Postcode loterij wel degelijk dus een soort chantage inhoudt. Ik ken zelf meerdere mensen, waaronder ikzelf, die alleen maar een lot hebben vanwege de postcode. Ik weet het ik heb geen ruggengraat. Maar het is zeker wel zo dat de postcode en het niet hebben van een lot als een straatprijs valt door de Postcode Loterij als marketing tool gebruikt wordt. Kijk zij hebben wel en jij niet. Ik ben er van overtuigd dat de Postcode Loterij nooit zo groot zou zijn als je postcode niet je lot is. Ik vind dat de Postcode Loterij mensen, zoals ik die geen ruggengraat hebben, dwingt een lot te kopen.
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Stop het misbruik van persoonlijke gegevens door loterijen - Pagina 2 Empty Re: Stop het misbruik van persoonlijke gegevens door loterijen

    Bericht  Mariakat 24.01.11 20:27

    Je weet dus wanneer je verliest. Bij een andere loterij, zoals de Staatsloterij zul je nooit weten of je verliest, want je hebt geen nummer als je geen lot koopt.
    Bij beiden weet ik dat ik verloren heb als mijn lot niet getrokken wordt.
    Of ik het nummer nou wel of niet weet.

    Overige loterijen?
    Gevoel als ik verlies?
    Jammer dan, geld kwijt, met mij hebben velen verloren en niet iedereen kan winnaar zijn.

    Alleen bij de postcode loterij weet ik achteraf, dat ik ook gewonnen zou hebben als ik ook een lot had gekocht.
    Gevoel:
    Ik heb zelf mijn geld in mijn zak willen houden.
    Jammer dan of hooguit spijt.

    Of:
    Gevoel:
    Spijt en jaloezie.
    Socrates
    Socrates


    Stop het misbruik van persoonlijke gegevens door loterijen - Pagina 2 Empty Re: Stop het misbruik van persoonlijke gegevens door loterijen

    Bericht  Socrates 24.01.11 21:21

    Hoe denk je dat mensen, die omdat ze de eindjes net aan elkaar geknoopt krijgen geen postcodeloten kunnen kopen, zich voelen als er een postcode kanjer op hun postcode valt. Dat wil je die mensen niet aandoen.

    De postcode buit op een slinkse manier emoties uit. Daar komen ze zelf ook rond voor uit. Dat moet stoppen.
    Socrates
    Socrates


    Stop het misbruik van persoonlijke gegevens door loterijen - Pagina 2 Empty Re: Stop het misbruik van persoonlijke gegevens door loterijen

    Bericht  Socrates 27.01.11 11:42

    Ik heb mijn deelname aan de postcode loterij opgezegd.
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Stop het misbruik van persoonlijke gegevens door loterijen - Pagina 2 Empty Re: Stop het misbruik van persoonlijke gegevens door loterijen

    Bericht  Mariakat 27.01.11 15:05

    Heel verstandig. Very Happy

    Jij bent niet bang meer en gaat niet janken, als je straks je buren rijk ziet worden? affraid

    geek
    Socrates
    Socrates


    Stop het misbruik van persoonlijke gegevens door loterijen - Pagina 2 Empty Re: Stop het misbruik van persoonlijke gegevens door loterijen

    Bericht  Socrates 27.01.11 16:06

    Dan is dank mijn loon want omdat ik niet meer meedoe is de prijs die ze ontvangen groter.

    Natuurlijk zal ik in dat geval wel een k*t gevoel hebben. Het is niet anders.
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Stop het misbruik van persoonlijke gegevens door loterijen - Pagina 2 Empty Re: Stop het misbruik van persoonlijke gegevens door loterijen

    Bericht  Mariakat 27.01.11 17:06

    Hhahahahahah
    Ik heb altijd leedvermaak met mensen, die niet tegen hun verlies kunnen.
    Sorry Embarassed

    Maar idd.
    Ik zou waarschijnlijk ook wel heel even een rotgevoel hebben.
    It's all in the game.

    Oh nee, toch niet.
    We spelen niet mee.

    Gesponsorde inhoud


    Stop het misbruik van persoonlijke gegevens door loterijen - Pagina 2 Empty Re: Stop het misbruik van persoonlijke gegevens door loterijen

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu 13.05.24 14:37