Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Filosofie Kaffee

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedachtenwisseling over alles wat verwondert.


5 plaatsers

    klagen

    avatar
    robi6


    klagen - Pagina 2 Empty klagen

    Bericht  robi6 25.01.11 19:06

    Eerste onderwerp bericht herinnering :

    Klaag jij wel eens?
    zoja, waarover (zodat de lezer een beeld krijg wat jij onder klagen verstaat). Want, wat ik dacht een doodnormaal gangbaar woord te zijn, blijken daar zeer uiteenlopende opvattingen over te zijn.
    Ik laat met opzet de boel open,om redenen die ik later zal uitleggen.
    avatar
    robi6


    klagen - Pagina 2 Empty Re: klagen

    Bericht  robi6 29.01.11 11:13

    marmot schreef:
    Caspar schreef:
    Marmot schreef:
    ............iets wat OA volgens "The Secret " ervoor zal zorgen dat je ellende aantrekt.
    Dat zou betekenen dat je door klagen in een neergaande spiraal terechtkomt.
    Dat zal toch alleen gebeuren als je in een diepe depressie verzeild raakt?



    ==============================

    Volgens mij draai je de rollen om caspar, een depressie wordt vaak veroorzaakt JUIST door te klagen en een negatieve levenshouding te hebben. Beter zou zijn vaker te accepteren dat het gaat zoals het gaat,

    marmot.

    Schrijft daar niet de bijbel al over?(de stoïcijnen?).
    avatar
    robi6


    klagen - Pagina 2 Empty Re: klagen

    Bericht  robi6 01.02.11 11:35

    robi6 schreef:
    marmot schreef:
    Caspar schreef:
    Dat zou betekenen dat je door klagen in een neergaande spiraal terechtkomt.
    Dat zal toch alleen gebeuren als je in een diepe depressie verzeild raakt?



    ==============================

    Volgens mij draai je de rollen om caspar, een depressie wordt vaak veroorzaakt JUIST door te klagen en een negatieve levenshouding te hebben. Beter zou zijn vaker te accepteren dat het gaat zoals het gaat,

    marmot.

    Schrijft daar niet de bijbel al over?(de stoïcijnen?).

    Klagen is menselijk. Het geklaag van de man maakte hem voor mij een mens, toont zijn kwetsbaarheid, daarmee kan ik bevriend zijn. Wie nooit klaagt is een robot, een machine, iemand die overal boven staat/zweeft, zich groot houd, zich ‘vermant’. Typisch mannelijk. Die kankeren hoogstens, wat iets anders is.

    Wat ik nu gehoopt had, was dat bij een van jullie het kwartje zou vallen.
    Wie klagen associeert met janken, jammeren, jeremiëren, bij de pakken neerzitten,. bij de pakken neerzitten, je afhankelijk en hulpeloos opstellen, stelt zich daarboven.
    Hij schaamde zich zo, dat hij beslist geen klager wilde lijken.

    Maar, wat denk je, hoe deed hij dat? Doet de opsomming je geen lichtje branden?
    Hij moet op zoek zijn gegaan, bv. in Wikepedia, naar equivalenten..Maar, en die fout word heel vaak gemaakt, dit zijn geen gelijkwaardige woorden, maar extreme vormen van klagen.
    En dat deed nu precies de menselijkheid in hem teniet.

    Ander voorbeeld: ik maakte hem een compliment: ik ben niet zo goed in keuvelen zoals jij.
    Nu is keuvelen gewoon gezellig kletsen over ditjes en datjes, en heel handig als je een vrouw wil bekoren (testen op neukwaardigheid, zoals hij dat noemde).zo van: wat een leuke blouse heb je aan, of wat is het koud hè. Ik praat altijd over gecompliceerde zaken of val met de deur in huis: heb stiekem met je gedanst. Dat schrikt wel eens af.
    Maar hij ontstak in boosheid toen ik dat zei, voelde zich geminimaliseerd. Want, keuvelen (had hij vast opgezocht) staat gelijk aan leuteren, beuzelen. Maar dat zijn nu juist negatieve vormen daarvan. En hij was eerder een intellectueel. En, bovendien, leraar Nederlands. Dus voelde zich extra bedreigd door mijn kritiek.

    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    klagen - Pagina 2 Empty Re: klagen

    Bericht  Mariakat 01.02.11 12:50

    Robi en de anderen.
    Even over het berichten en quoten.
    Ik heb wat moeite gedaan.
    Lees even dit onderwerp:
    https://filosofie-kaffee.actieforum.com/t961-reageren-op-berichten-en-quoten

    Als je de vorige schrijver wil beantwoorden, of een vervolg wil schrijven op je eigen berichtjes graag gewoon "Post Reply"
    Je vindt dat direct onder de berichten.

    Je kunt daar kiezen tussen "Post reply", of "New Topic".
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    klagen - Pagina 2 Empty Re: klagen

    Bericht  Mariakat 01.02.11 13:02

    robi6 schreef:
    Schrijft daar niet de bijbel al over?(de stoïcijnen?).
    Ik weet het niet Robi.
    Wat bedoel je?
    Dat er al iets over in de Bijbel staat?
    Waar en wat staat daarin hierover?

    "stoïcijnen"
    Een begrip uit de kerkgeschiedenis en niet vernoemd in de Bijbel.
    Zou je je verder kunnen verklaren
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    klagen - Pagina 2 Empty Re: klagen

    Bericht  Mariakat 01.02.11 13:26

    robi6 schreef:
    Klagen is menselijk.
    Het geklaag van de man maakte hem voor mij een mens, toont zijn kwetsbaarheid, daarmee kan ik bevriend zijn.
    Wie nooit klaagt is een robot, een machine, iemand die overal boven staat/zweeft, zich groot houd, zich ‘vermant’. Typisch mannelijk. Die kankeren hoogstens, wat iets anders is.

    Wat ik nu gehoopt had, was dat bij een van jullie het kwartje zou vallen.
    Dat is dan ook gelukt.
    Of had je nog andere reacties verwacht?
    Misschien heb ik het fout, maar ik dacht, dat we het grotendeels eens waren.

    Wie klagen associeert met janken, jammeren, jeremiëren, bij de pakken neerzitten,. bij de pakken neerzitten, je afhankelijk en hulpeloos opstellen, stelt zich daarboven.
    Hij schaamde zich zo, dat hij beslist geen klager wilde lijken.
    Ook is er duidelijk aangegeven, wanneer je klagen met al deze termen zou kunnen gaan aanduiden.
    Niet het klagen op zich dus, maar het steeds weer opnieuw, en zonder rekening te houden met de reakties van de ander.
    Dus als er steeds weer een eenzijdige communicatie is en bij herhaling, zonder blijk te geven er zelf wat aan te (willen) doen.

    Feitelijk is dat dan niet meer klagen sec, maar verandert het dan in zeuren en jeremiëren

    Wat deze man wel of niet deed, is een ander verhaal.
    Je noemde hem, dacht ik, als voorbeeld van iemand, die daarom feitelijk helemaal niet wil klagen, omdat hij dat onmannelijk vindt en zich schaamt als man.

    Verder is het al gevraagd.
    Wil je het hebben ober "klagen" in het algemeen of in in het bijzonder om het verder uit te diepen.
    Of is het je bedoeling om het gedrag van deze man te bespreken?

    Ander voorbeeld: ik maakte hem een compliment: ik ben niet zo goed in keuvelen zoals jij.
    Nu is keuvelen gewoon gezellig kletsen over ditjes en datjes,
    Zou goed zijn voor een nieuw onderwerp.
    Hoe goed kunnen wij complimenten geven of ontvangen?
    Bijzonder interessant en goed uit te diepen.

    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    klagen - Pagina 2 Empty Re: klagen

    Bericht  Mariakat 01.02.11 13:51

    Geen voorbeelden meer van iemand, die nu hier niet mee doet op dit forum en bovendien wanhopig op zoek is naar een bedgenote.
    Dat is nergens voor nodig.

    Geen besprekingen meer van mensen, met zoveel gegevens, dat hij te herleiden is.
    Ik zal een aantal gegevens blinderen.
    avatar
    robi6


    klagen - Pagina 2 Empty stoïcijnen

    Bericht  robi6 01.02.11 18:09

    Mariakat schreef:
    robi6 schreef:
    Schrijft daar niet de bijbel al over?(de stoïcijnen?).
    Ik weet het niet Robi.
    Wat bedoel je?
    Dat er al iets over in de Bijbel staat?
    Waar en wat staat daarin hierover?

    "stoïcijnen"
    Een begrip uit de kerkgeschiedenis en niet vernoemd in de Bijbel.
    Zou je je verder kunnen verklaren

    Ik ben niet bijbels opgegroeid, ik lees wel vanalles dus het zal uit de kerkgeschiedenis zijn, en ik had vaag het idee dat het een genootschap was die probeerden zich altijd in bedwang te houden.
    avatar
    robi6


    klagen - Pagina 2 Empty Re: klagen

    Bericht  robi6 01.02.11 18:10

    Mariakat schreef:Geen voorbeelden meer van iemand, die nu hier niet mee doet op dit forum en bovendien wanhopig op zoek is naar een bedgenote.
    Dat is nergens voor nodig.

    Geen besprekingen meer van mensen, met zoveel gegevens, dat hij te herleiden is.
    Ik zal een aantal gegevens blinderen.

    op dit forum? hoe kom je daarbij?
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    klagen - Pagina 2 Empty Re: klagen

    Bericht  Mariakat 01.02.11 18:42

    De wereld is klein, Robi.
    Ik kom herhaaldelijk op fora gegevens tegen, die ik ook weer elders tegenkom.

    Je bent begonnen om hem als voorbeeld te noemen.
    Er is je gevraagd of je het wil hebben over het onderwerp "klagen", of over deze specifieke man.
    Dat is niet zonder reden gevraagd.
    Nu weten we buiten zijn antecedenten, ook op welk forum jij deze gedachtenwisseling met hem hebt gehad en wat hij heeft geschreven in antwoord op jouw woorden tegen jou.
    Het desbetreffende forum is een besloten forum voor alleen geregistreerde leden.

    Ik heb jouw confidenties over zijn beroep en zijn afkomst geblindeerd.
    Als het relevant is, kun je een keer iets citeren van iemand, mits dat geschreven is in een openbaar forum en mits je de gelegenheid geeft aan de leden, om dit zelf na te gaan, dus je directe bron te vermelden.

    Ik wil sowieso niet de karakters en levens van echt bestaande mensen bespreken.

    Ik hoop, dat je nog heel veel interessante dingen wilt aankaarten, want dat is een aanwinst op dit forum.
    Als je zelf je privé leven op internet wil bespreken, is dat aan jou zelf.
    Ik zou het niet aanraden.
    Maar blijf bij jezelf.
    En bespreek dingen voortaan zoveel mogelijk in het algemeen.
    avatar
    robi6


    klagen - Pagina 2 Empty Re: klagen

    Bericht  robi6 02.02.11 7:48


    Quote:
    Nu weten we buiten zijn antecedenten, ook op welk forum jij deze gedachtenwisseling met hem hebt gehad en wat hij heeft geschreven in antwoord op jouw woorden tegen jou.
    Interessant Maria. Want deze gedachtenwisseling was geheel privé, en ontstaan na ons beider afscheid van het forum waarvan we elkaar kenden en geen persloonlijke gedachtenwiusselingen hadden.
    dus ben ik benieuwd welk Forum jij bedoelt, en hoe je aan je informatie komt, want die klopt niet.

    Edit mk. https://filosofie-kaffee.actieforum.com/t961-reageren-op-berichten-en-quoten#4138
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    klagen - Pagina 2 Empty Re: klagen

    Bericht  Mariakat 02.02.11 9:50

    robi6 schreef:
    Want deze gedachtenwisseling was geheel privé,
    Dit ging niet ter lezing van alle leden of het forum, maar naar jou privé?
    Dat maakt mijn schrijven alleen maar belangrijker.
    avatar
    robi6


    klagen - Pagina 2 Empty Re: klagen

    Bericht  robi6 02.02.11 17:37

    Mariakat schreef:
    robi6 schreef:
    Want deze gedachtenwisseling was geheel privé,
    Dit ging niet ter lezing van alle leden of het forum, maar naar jou privé?
    Dat maakt mijn schrijven alleen maar belangrijker.

    hoi Maria, hier zijn 2 dingen door elkaar gaan lopen.
    1. ik kende de man van een forum,
    Nadat we daarvan af waren gegaan, zijn we bevriend geraakt en hebben gecorrespondeerd.
    Ditdeze gedachtenwisseling) was aanleiding tot mijn 'onderzoek'. dit heb ik eerst op MVlife geplaatst, maar dat ging te diep voor die mensen. Dus dacht ik; ik probeer het hier.

    Of deze informatie je schrijven belangrijker maakt? Het doet je argumenten teniet, blijft over je algemene waarschuwing tegen het op het web beschrijven van persoonlijke dingen. Hier zal ik nog een topic aan wagen.
    avatar
    marmot


    klagen - Pagina 2 Empty Re: klagen

    Bericht  marmot 04.02.11 18:03

    Klaag nooit, of zo min mogelijk.
    Klachten zullen u altijd benadelen. In plaats van medelijden en troost op te wekken, hebben ze ergenis en onbeschoftheid tot gevolg en moedigen ze diegenen, die onze klachten aanhoren, zich om zich te gedragen als degenen over wie we klagen. Wanneer we de ons aangedane beledigingen eenmaal aan anderen onthuld hebben, lijkt dit een excuus te zijn voor anderen. Sommmigen klagen over beledigingen uit het verleden en roepen toekomstigen over zich af.Ze willen geholpen worden, maar hun toehoorders voelen alleen bevrediging en zelfs minachting. Het is een betere politiek om de gunsten die anderen u hebben geschonken te prijzen, om er nog meer te kunnen krijgen.
    Wanneer u vertelt hoe mensen, die afwezig zijn, u een gunst hebben bewezen, vraagt u daarmee de aanwezigen hetzelfde te doen. De verstandige persoon dient smaad en kleineringen nooit openbaar te maken, slechts het respect dat anderen hem getoond hebben. Op deze ,manier verwerft hij zich vrienden, en halveert hij het aantan van zijn vijanden.

    auteur ? mij onbekent.

    Marmot.

    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    klagen - Pagina 2 Empty Re: klagen

    Bericht  Mariakat 04.02.11 18:55

    Best wijs gesproken.
    Het zou niet zo moeten zijn, maar in de praktijk is het dat vaak wel.
    Men vindt jeh niet leuk geconfronteerd te worden met de klachten van de ander.

    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    klagen - Pagina 2 Empty Re: klagen

    Bericht  Mariakat 04.02.11 18:56

    De auteur is je onbekend.
    Toch is je bron waarschijnlijk dit tongue :
    http://web.inter.nl.net/users/mike/gracian/spreuk/129.htm

    Van Aardse wijsheid, het online orakel.
    http://web.inter.nl.net/users/mike/gracian/

    http://web.inter.nl.net/users/mike/gracian/info.htm
    Iedere klik op reload geeft een nieuw willekeurig aforisme uit het werk van Baltasar Gracián. Het orakel maakt bij laden van de pagina een keuze uit zijn eigen wijsheid, één van de driehonderd hoofdstukken uit 'Oraculo manual y arte de prudencia'. Maak van deze site je startpagina en word zienderogen wijs!
    avatar
    marmot


    klagen - Pagina 2 Empty Re: klagen

    Bericht  marmot 04.02.11 21:16

    Interessant orrakel mariakat, dankjewel.

    marmot
    avatar
    Caspar


    klagen - Pagina 2 Empty Balthasar

    Bericht  Caspar 04.02.11 21:22

    Advies van Balthasar :
    ............Taxeer eerst iemands karakter en raak dan zijn zwakke plek.
    Verleid hem met datgene waar bij het meeste genoegen aan beleeft
    en u zult zijn wil schaakmat zetten........................................
    Tot op heden is mijn tactiek verkeerd geweest..............

    Gesponsorde inhoud


    klagen - Pagina 2 Empty Re: klagen

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu 20.05.24 14:55