Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Filosofie Kaffee

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedachtenwisseling over alles wat verwondert.

4 plaatsers

Ziek thuis

Pangaea
    Pangaea

Ziek thuis Empty Ziek thuis

Bericht  Pangaea 05.10.10 12:48

Zit nu al een paar dagen thuis met een opgezwollen voet.
    Wat doe je dan de hele dag? Internetten!

Zoals:
    - Themakanaal bekijken op Nederland24
    - Radio luisteren zoals radio 1, radio 6 of bnr
    - Spelletje zoals op miniclip of een potje schaak op gameknot
    - Een boek of documentatie lezen op deze site zoals hier, hier of hier
    - Maar natuurlijk ook een filmpje bekijken op youtube
    - Of de nieuws lezen (en zoeken) op google nieuws

Wat ziet het er buiten toch mooi uit, ondanks de mistige nevellaag rondom de hoge gebouwen. Wink

[edit]
    Oja nog meer moois:
    - De wereld verkennen met google street view
    Mariakat
    Mariakat
    Admin

Ziek thuis Empty Re: Ziek thuis

Bericht  Mariakat 05.10.10 19:21

Vervelend.
    Heb je je voet verstuikt of is er iets anders?
    Wat te doen?
    Hopen op snelle beterschap.

Gisteren en vandaag een echte najaarstoegift buiten.
    Ik heb de vogelbes struiken langs de oprit toch maar wat gesnoeid.
    Zonde van de rode besjes, maar ik ben steeds kletsnat als ik uit de auto stap.
    Het wordt op het Noorden niet meer droog.

Wat ik doe binnen voor ontspanning?
    Achter mijn p-ceetje, zoals jij. Very Happy
    En legpuzzelen.
    Ideaal met mijn voeten op de stoel tegenover me aan tafel.

PS: Dank je voor de link.
    Deze kende ik nog niet.
    Pangaea
    Pangaea

Bericht  Pangaea 06.10.10 13:41

Na zo'n reactie van Casper wordt mijn lijden toch weer in een andere licht gezet.

Ik vermoed dat mijn opgezwollen voet als reactie op een nogal pijnlijke massage was. Mijn huisarts vond dat maar raar, maar de masseuse pakte mijn (onder)benen nogal hardhandig aan. Zij gebruikte een techniek door een rol bindweefsel te knellen met haar vingers en dan langs het been omhoog te gaan. Nouja, moeilijk uit te leggen met woorden, daarna nog een stuk gefietst en de volgende morgen werd ik met zeer pijnlijke voet wakker. Ik kan verder niet indenken waar het anders vandaan komt. Momenteel slik ik sinds gisteren Diclofenacnatrium (bijsluiter) en de pijn is al een stuk minder. Wordt er wel wat duizelig van. Bedankt voor het beterschap wensen.

Ja, we hebben het maar getroffen met het weer. Volgens de voorspellingen komen er nog meer opgeklaarde dagen met zon en niet te koud. Morgen ga ik waarschijnlijk wel weer aan het werk, maar tussendoor zal ik er zeker van genieten.

Doe je nu niet de vogeltjes tekort met het snoeien van de vogelbes? Of zijn er nog genoeg bessen en voedsel te vinden in jullie tuin? Ik vermoed van wel. Wink Wat bedoel je met dat het niet meer droog wordt op het Noorden? Je woont toch in Zeeland?

De pc en internet heeft ons veel gegeven. Ik zou er nu ook moeilijk zonder kunnen. Daar is zoveel op te vinden. Nog veel plezier met legpuzzelen, dat deed ik vroeger toen ik klein was wel eens, maar nu niet meer. Morgen ga ik ook als ontspanning naar een muziektheatershow, ik zal zien en luisteren wat dat wordt.

Ik weet niet over welke link je bedoelt, maar graag gedaan.
    Bekijk ook eens de populairste toeristische trekpleisters en historische plekken in Nederland op: street view gallery. De populairste was De Efteling.

Wat ook leuk is om te doen is google earth. (Rechts boven op de eerste foto.) Dan kan je in vogelvlucht over steden 'vliegen' en de stad van meerdere kanten bekijken. Ik kan op een foto mijn huisje zien. Cool

Klik op de fotos om de foto in een ander venster groter te zien.

Ziek thuis Lv91c

Ziek thuis 9badsz

Mariakat
    Mariakat
    Admin

Bericht  Mariakat 08.10.10 19:29

Ik hoop dat het weer wat beter gaat met je been.
    Zij gebruikte een techniek door een rol bindweefsel te knellen met haar vingers en dan langs het been omhoog te gaan. Nouja, moeilijk uit te leggen met woorden, daarna nog een stuk gefietst en de volgende morgen werd ik met zeer pijnlijke voet wakker.
    Ik ken deze techniek, maar dan meer bij de zachtere weefsels in roltechniek, en onderbenen een bepaalde techniek van strijken.
    Het kan heel heftig aanpakken, gunstige resultaten hebben, maar ook te sterke reacties vertonen, als ongeremd tekeer gegaan wordt.
    Vanwege de kans op sterke reacties wordt normaal gesproken de eerste keer een mildere vorm gebruikt en later wat agressiever, als blijkt hoe de patient (client) reageert.

Ja, we hebben het maar getroffen met het weer. Volgens de voorspellingen komen er nog meer opgeklaarde dagen met zon en niet te koud.

Ik ben al aan het genieten.
    Vooral alles openzetten, want ik heb te kampen met een zeer hoge luchtvochtigheid in huis.

Morgen ga ik waarschijnlijk wel weer aan het werk, maar tussendoor zal ik er zeker van genieten.

Is het gelukt en al wat beter?

Doe je nu niet de vogeltjes tekort met het snoeien van de vogelbes? Of zijn er nog genoeg bessen en voedsel te vinden in jullie tuin? Ik vermoed van wel.

Ik heb een grote tuin met zeer rijke begroeiing.
    De vogels hebben nog zoveel, dat ze nog niet van deze bessen gegeten hebben.

Wat bedoel je met dat het niet meer droog wordt op het Noorden? Je woont toch in Zeeland?
    Ik heb de tuin achter en opzij op het Oosten en het Zuiden.
    De oprit ligt op het Noorden en heeft dus weinig zon en blijft in dit seizoen dus lag vochtig.

Ik weet niet over welke link je bedoelt, maar graag gedaan.
    De link die jij gaf met de 360 graden draaibare foto's Very Happy
    In dit geval de Efteling.
    Bekijk ook eens de populairste toeristische trekpleisters en historische plekken in Nederland op: street view gallery. De populairste was De Efteling.
    Deze link dus: Very Happy
    Die gaf je al.

Wat ook leuk is om te doen is google earth. (Rechts boven op de eerste foto.) Dan kan je in vogelvlucht over steden 'vliegen' en de stad van meerdere kanten bekijken. Ik kan op een foto mijn huisje zien.
    Die ken ik ook.
    Die had ik op mijn vorige PC gedownload.
    Nu vond je de gewone maps en satellietfoto's via heel veel sites, die Google Earth gebruiken.
    Alleen voor de vogelvlucht moet je het zelf nog downloaden ,dacht ik.

Pangaea
    Pangaea

Bericht  Pangaea 12.10.10 13:26

Jammer genoeg heb ik geen zachtere weefsel op mijn benen zitten en dát heb ik gemerkt. Ze was ook nog maar twee jaar bezig met masseren en was waarschijnlijk niet bekend met verschillende lichaamsbouw? Achteraf gezien vermoed ik dat mijn opgezwollen voet afkomstig is van het dragen van te krappe schoeisel en de massage was de innitiatie van de reactie op de opgelopen kneusing.
    Ik ga snel weer terug naar mijn vorige masseuse, wel wat verder weg, maar daar kom je tenminste ontspannen van thuis. Smile

Is het gelukt en al wat beter?
    Afgelopen donderdag, nog onder de medicijnen, weer gaan werken. Het werk blijft liggen, dus je wil toch weer snel aan de slag. Ik kan niet zeggen dat het toen lekker opschoot, want door die medicijnen ben je wat suffig. Momenteel ben ik weer af van de medicijnen en is de zwelling zo goed als voorbij. Ook geen pijn meer, maar nog wel een soort van 'beurs' gevoel.

Ik heb een grote tuin met zeer rijke begroeiing.
    De vogels hebben nog zoveel, dat ze nog niet van deze bessen gegeten hebben.

Laat je de tuin wat verwilderen of hebben jullie het mooi onderhouden? Het zit er niet echt in dat ik een woning (in de Randstad) met een tuintje kan bekostigen, maar dat lijkt me wel geweldig. De natuur wat je dan tot je beschikking hebt, zo vlakbij. Ik ga wel regelmatig fietsen en wandelen door het bos, maar daar mag je niet met je handen in de aarde wroeten. Wink

De link die jij gaf met de 360 graden draaibare foto's
    In dit geval de Efteling.

De street view gallery is dan ook een verzameling leuke toeristische attracties van Nederland. Die kan je natuurlijk ook zelf opzoeken, maar het is een leuke rijtje onder elkaar. Makkelijk toegankelijk.

Groet,
    Pan
    Mariakat
    Mariakat
    Admin

Bericht  Mariakat 12.10.10 16:13

Goed dat het nu weer beter gaat.

Wat vogel kost en inwoning betreft.
    Kijk voor wat foto's hier
    Pangaea
    Pangaea

Bericht  Pangaea 27.10.10 15:23

Deze maand is bezinningsmaand; deze week weer ziek thuis met griep, verkoudheid, zere keel, volle hoofd. Niet in staat om te lezen, maar gewoon lekker onder de wol.
    Caspar

Ziek thuis Empty Beterschap

Bericht  Caspar 27.10.10 16:02

En al vooruitlopend op de griepprik, je bent er snel bij.

Beterschap, Caspar
    Socrates
    Socrates

Bericht  Socrates 27.10.10 22:59

Beterschap!
    Mariakat
    Mariakat
    Admin

Bericht  Mariakat 27.10.10 23:49

Pangaea schreef:Deze maand is bezinningsmaand; deze week weer ziek thuis met griep, verkoudheid, zere keel, volle hoofd. Niet in staat om te lezen, maar gewoon lekker onder de wol.
    Ze moeten jou idd. wel hebben Pan.
    Als je die tijd slapend kunt doorbrengen, snijdt het mes aan twee kanten.
    Je laat je lichaam zijn werk doen wat het op dit moment moet doen en tegelijkertijd hoef je dat niet te ervaren. tongue
    En anders:
    Misschien heb je wel een leuk rustgevend of juist stimulerend muziekje?

Iig. van mij ook beterschap gewenst.

PS.
    Als je weer wat beter bent, moet je dat "bezinnen" toch eens uitleggen.
    Mariakat
    Mariakat
    Admin

Bericht  Mariakat 28.11.10 13:35

Ik begin je te missen, Pan. scratch
    Hoe is het met jou?

I love you

Gesponsorde inhoud

Bericht  Gesponsorde inhoud

Het is nu 17.11.24 2:54