Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Filosofie Kaffee

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedachtenwisseling over alles wat verwondert.


4 plaatsers

    Herbezinning

    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Herbezinning Empty Herbezinning

    Bericht  Mariakat 06.04.15 16:23

    Herbezinning over het voortbestaan van dit forum.
    Al vaker hebben we het hier over gehad.
    Is het niet beter om dit forum te sluiten?

    Ik ga er steeds meer toe over om te beslissen, het als discussie forum op te doeken.
    Alleen wat er aan documentatie staat is zodanig, dat ik dat zonde vind om het te wissen.

    Ook steeds af en toe de leuke toegiften doen mij nog steeds plezier, waarvoor vooral Caspar dank.

    Ik heb nu besloten om, als ik eens een ijverige bui heb, forum- en topic vervuiling te gaan verwijderen.
    Dat is nogal wat in de loop van de tijd van een coulante opstelling.
    Ik heb vaak topics (titels) aangepast en verplaatst.
    Ik ga daar nu voortaan minder moeite voor doen.

    Voorlopig wordt het herindelen van wat lezenswaardig is en naar de prullenmand met de losse flodders zonder inhoudelijkheid en linken zonder verder gegevens.
    Vooral het discussie forum zal dan flink worden gedund, omdat dit ingericht is voor discussie onderwerpen en niet voor gedachtenbubbels van de schrijver zonder verdere betekenis voor anderen, vanwege de te weinige informatie.
    avatar
    Caspar


    Herbezinning Empty Herbezinning

    Bericht  Caspar 06.04.15 19:30

    Mariakat schreef:
    Herbezinning over het voortbestaan van dit forum.Al vaker hebben we het hier over gehad.
    Is het niet beter om dit forum te sluiten? Ik ga er steeds meer toe over om te beslissen, het als
    discussie forum op te doeken.
    >>  ja, goed voornemen; sic transit gloria mundi.
    Alleen wat er aan documentatie staat is zodanig, dat ik dat zonde vind om het te wissen.
    >>  een eigen archief is nauwelijks nodig: Zie Google / Wiki
    Ook steeds af en toe de leuke toegiften doen mij nog steeds plezier,
    waarvoor vooral Caspar dank.
    >>  graag gedaan, ik voel me vereerd.
    Ik heb nu besloten om, als ik eens een ijverige bui heb, forum- en topic vervuiling te gaan
    verwijderen.Dat is nogal wat in de loop van de tijd van een coulante opstelling.Ik heb vaak topics
    (titels) aangepast en verplaatst. Ik ga daar nu voortaan minder moeite voor doen.
    Voorlopig wordt het herindelen van wat lezenswaardig is en naar de prullenmand met de losse
    flodders zonder inhoudelijkheid en linken zonder verder gegevens. Vooral het discussie forum zal
    dan flink worden gedund, omdat dit ingericht is voor discussie onderwerpen en niet voor
    gedachtenbubbels van de schrijver zonder verdere betekenis voor anderen, vanwege de te weinige informatie.
    >>  sterkte en volharding gewenst bij de zuiveringsoperatie.

    Dallas Commercial Photography
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Herbezinning Empty Re: Herbezinning

    Bericht  Mariakat 28.06.15 18:41

    Ik heb definitief besloten het Forum te sluiten voor wat betreft de discussie subfora.

    Voorlopig voor het plaatsen van berichten hierin.
    Ik ben hier nog te weinig actief om mee te doen.
    De berichtgeving is ook niet zodanig, dat ik er nog interesse in heb nog moeite te doen om het levend te houden.

    Ik ga me voorlopig nog alleen met documentatie bezig houden, als er wat interessants op mijn pad komt.

    Als er mensen zijn die daar actief in willen deelnemen, dan zijn ze welkom.
    Ik zal de info dan uitfilteren en daar plaatsen, waar ik denk dat ze tot hun recht komen.
    Graag toch wat info als je een berciht plaatst waarover het gaat.
    Anders kan ik er ook niets mee.

    Omdat dit een aantal subfora betreft en handelingen vereist, kan het zijn, dat het niet direct in de uiteindelijke vorm zal verschijnen.
    avatar
    Caspar


    Herbezinning Empty Re: Herbezinning

    Bericht  Caspar 29.06.15 4:26

    Houston commercial photography
    Mariakat alsjeblief: Eerlijk verdiend
    …………………………………………………………………………………………………………………………
    Welke documentatie wil je verzamelen?
    Actualiteiten  / Geschiedenis / Politiek / religie / filosofie / wereldbeschouwing / armoedebestrijding /
    welvaartsdeling / man-vrouw verhouding / geweld tegen vrouwen / geweld tegen minderheden /
    mensenrechten algemeen / vluchtelingen / oorlogsmisdaden ?
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Herbezinning Empty Re: Herbezinning

    Bericht  Mariakat 29.06.15 8:26

    Dank, dank.
    Ook voor jouw bijdragen in de afgelopen jaren.
    Socrates
    Socrates


    Herbezinning Empty Re: Herbezinning

    Bericht  Socrates 29.06.15 10:12

    Al wat zeer doet, is een les. Al wat ongewenst is, duidt de leemte. C'est la vie (voor Marmot).
    avatar
    marmot


    Herbezinning Empty Re: Herbezinning

    Bericht  marmot 29.06.15 11:23

    'C'est la vie' ..... een verkorte weergave van het stoicynse gedachtegoed.


    marmot
    Socrates
    Socrates


    Herbezinning Empty Re: Herbezinning

    Bericht  Socrates 29.06.15 15:09

    Toch leuk om zo een bericht eens wat nader te analyseren.

    Mariakat schreef:Herbezinning over het voortbestaan van dit forum.
    Al vaker hebben we het hier over gehad.
    Is het niet beter om dit forum te sluiten?

    Ik ga er steeds meer toe over om te beslissen, het als discussie forum op te doeken.
    Alleen wat er aan documentatie staat is zodanig, dat ik dat zonde vind om het te wissen.

    Er wordt eerst een "we" gesuggereerd, maar gelukkig wordt dit vrijwel meteen weer hersteld. Dit forum is er duidelijk niet voor zijn deelnemers, maar voor zijn admin, daar laat de tekst wat mij betreft geen onduidelijkheid over bestaan.

    Ook steeds af en toe de leuke toegiften doen mij nog steeds plezier, waarvoor vooral Caspar dank.

    VSM mag weten wat hier staat. "Ook steeds af en toe" met daarna nog een "nog steeds". Ja, ja, wellicht te diep in de vrijdenkerskelk gekeken.

    Ik heb nu besloten om, als ik eens een ijverige bui heb, forum- en topic vervuiling te gaan verwijderen.
    Dat is nogal wat in de loop van de tijd van een coulante opstelling.
    Ik heb vaak topics (titels)  aangepast en verplaatst.
    Ik ga daar nu voortaan minder moeite voor doen.

    Uw admin liet veel toe vanuit de goedheid van haar hart en was daarom veel tijd kwijt aan forumvandalen. Het nieuwe beleid zal zich meer richten op censuur en (ver)bannen.

    Voorlopig wordt het herindelen van wat lezenswaardig is en naar de prullenmand met de losse flodders zonder inhoudelijkheid en linken zonder verder gegevens.
    Vooral het discussie forum zal dan flink worden gedund, omdat dit ingericht is voor discussie onderwerpen en niet voor gedachtenbubbels van de schrijver zonder verdere betekenis voor anderen, vanwege de te weinige informatie.

    Uw admin als maat van alle dingen zal bepalen wat inhoud en informatie behelst. De nieuwe naam van het "forum"; Het Grote Spamlog van Caspar.

    jocolor
    avatar
    marmot


    Herbezinning Empty Re: Herbezinning

    Bericht  marmot 29.06.15 16:56

    Sorrie Socrates.

    Een moeilijke opgave, en ook ik faal daarin veel te vaak.


    De fijnste menselijkheid openbaart zich in de wens om de ander schaamte te besparen.(Fredrich Nietzsche)




    marmot
    Socrates
    Socrates


    Herbezinning Empty Re: Herbezinning

    Bericht  Socrates 29.06.15 18:36

    Marmot, iedereen die zijn best doet faalt niet. Degenen die anderen daar op afrekenen wel en daar reken ik dan weer mee af.
    avatar
    marmot


    Herbezinning Empty Re: Herbezinning

    Bericht  marmot 29.06.15 20:18

    Ach.. Socrates, alles heeft een natuurwetmatige oorzaak,..... probeer ik mezelf voor te houden.
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Herbezinning Empty Re: Herbezinning

    Bericht  Mariakat 29.06.15 20:20

    Ik wil iedereen die een positieve bijdrage heeft geleverd om het forum nog een beetje draaiende te houden bedanken voor de moed om het mee vol te houden.
    Maar eerlijk is eerlijk.
    Er is geen bestaansrecht meer in de huidige vorm.
    avatar
    marmot


    Herbezinning Empty Re: Herbezinning

    Bericht  marmot 29.06.15 20:34

    Ik zie het niet zo zwaar hoor, kijk maar eens naar bv grafieken van wat dan ook.

    Zo is het leven toch, met mijn beste vrienden had ik ooit eens een flinke aanvaring.

    Het is aan jou Mariakat.

    marmot

    Socrates
    Socrates


    Herbezinning Empty Re: Herbezinning

    Bericht  Socrates 29.06.15 22:34

    Waar hangt dat bestaansrecht vanaf? Van jouw afwezigheid hier, Mariakat?

    Blijkbaar hebben Caspar en Marmot het nog best naar hun zin. Ik gun ze die lol wel. En ik kan hier mooi wat Freethinker analyses neerzetten. Voor de broodnodige belichting uit een andere invalshoek, want mijn VSM, wat wordt daar toch eenzijdig en partijdig gemodereerd en onkunde wat geloof betreft tentoon gesteld. Niet in de laatste plaats door Rereformed, een gesjeesde christen die van de hele essentie van het geloof nooit iets begrepen, of beter gezegd gevoeld heeft. Een klassieke farizeeër, een schriftgeleerde, die wel de letter van de wet van a tot z kent, maar door de Geest nimmer beroerd is geweest (behalve in zijn ego en dat telt uit de aard van de zaak niet mee).
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Herbezinning Empty Re: Herbezinning

    Bericht  Mariakat 13.08.15 8:50

    Caspar
    Zolang het open is kunnen we nog onze interesse gebieden aantekenen.
    Vooral als het overal komkommertijd is. Laughing

    https://filosofie-kaffee.actieforum.com/t661p120-markante-uitspraken-ergens-gelezen#8767


    Discussie hoeft nauwelijks om of en toe een leuke of interessante tekst te lezen.

    Gesponsorde inhoud


    Herbezinning Empty Re: Herbezinning

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu 27.04.24 0:15