In die onderse mand zit ook ons huwelijksboekje. we trouwden niet echt in een kerk maar thuis door een bevriende aalmoezenier. De bisschop heeft nooit ons huwelijksboekje willen tekenen en zo zijn we dus nooit officieel door de kerk getrouwd, dat had wel wat. Een fotoboekje met babyfoto's van frans, inentings papiertjes en formulieren van de centrale vereniging tot de bescherming van zuigelingen, inmiddels zitten er ook allerlei ander foto's tussen en veel kindertekeningen. Lege portemonnees, girokaarten uit het jaar 0, een spel kaartten, mijn eerste schoentje in het brons gegoten, een ivoren boedaatje, een inktrol van hout van frans zijn opa, een uiltje van parelmoer en zo'n bruin plastic zakje met ritsjes voor buitenlandse valuta.
PFFF
Het tweede mandje is meer mijn iegen mandje, ik had het vroeger al Veel foto's, rapporten van de lagere school, spaarbankboekje dat ik ooit plunderde voor een rode eend, krantenartikelen, telegrammen, brieven, een hele stapel stickers van mijn jaarclub, Blauwbaard, leyden 1971, vliegticket huwelijksreis, envelop met negatieven, het programmaboekje van het huwelijk van mijn ouders, 6 juni 1942!
Het huwelijksmenu bestond uit russische salade, voorjaarssoep, biefstuk, verschillenden groenten, gekookte aardappelen, chipolata-pudding met marasquinsaus.
Dan is er nog een blauw militairrijbewijs van frans in beland, een mobilisatie rijbewijs, losse gitaarsnaren, een stapeltje rijbewijzen.
Eek kaartje van de leidse universitaire sportraad 1973, ik woonde aan de Klikspaanweg. Mijn eerste kamer was trouwens bij mijn zusje op zolder, mijn tweede een scheef kamertje boven een kroeg in de wolsteeg, een slotje, een duinenmarsspeldje , een vaantje van utrechtse kampioenschappen jeu de boules.
Wat een enorm zootje, ik ga maar eens een grote grijze vuilniszak pakken
Eronder in de boekenkast staat een volledige serie van de bouquetreeks.