Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Filosofie Kaffee

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedachtenwisseling over alles wat verwondert.

3 plaatsers

Straffeloosheid westerse leiders ??

Caspar

Straffeloosheid westerse leiders ?? - Pagina 2 Empty Straffeloosheid westerse leiders ??

Bericht  Caspar 16.01.14 14:25

Eerste onderwerp bericht herinnering :

Voor een einde aan straffeloosheid westerse leiders

Het BRussels Tribunal houdt op 16 en 17 april 2014 een congres om bestaande en mogelijke
    initiatieven voor vervolging van oorlogsmisdaden, gepleegd in Irak, te bespreken, met het doel
    verantwoordelijken voor de rechtbank te brengen. Lieven De Cauter, Ward Treunen en Dirk
    Adriaensens doen een oproep om dit initiatief te ondersteunen.

enzovoort …………….

http://www.dewereldmorgen.be/artikels/2014/01/15/voor-een-einde-aan-straffeloosheid-westerse-leiders
    …………………………………………………………
    Fear Not the Path of Truth

Fear Not the Path of Truth: A veteran's journey after Fallujah follows Ross Caputi, veteran of the 2nd
    siege of Fallujah and Director of the Justice For Fallujah Project, as he investigates the atrocities
    that he was a part of and the legacy of US foreign policy in Fallujah.

http://vimeo.com/80051615

http://thefallujahproject.org/home/node/103

...................................................................................
    Exclusive: Devastating dossier on 'abuse' by
    UK forces in Iraq goes to International Criminal Court

A devastating 250-page dossier, detailing allegations of beatings, electrocution, mock executions
    and sexual assault, has been presented to the International Criminal Court, and could result in
    some of Britain's leading defence figures facing prosecution for "systematic" war crimes
    General Sir Peter Wall, the head of the British Army; former defence secretary Geoff Hoon; and
    former defence minister Adam Ingram are among those named in the report, entitled "The
    Responsibility of UK Officials for War Crimes Involving Systematic Detainee Abuse in Iraq from
    2003-2008".

The damning dossier draws on cases of more than 400 Iraqis, representing "thousands of
    allegations of mistreatment amounting to war crimes of torture or cruel, inhuman or degrading
    treatment".

They range from "hooding" prisoners to burning, electric shocks, threats to kill and "cultural and
    religious humiliation". Other forms of alleged abuse include sexual assault, mock executions,
    threats of rape, death, and torture.

enzovoort ......................

.http://www.independent.co.uk/news/uk/politics/exclusive-devastating-dossier-on-abuse-by-uk-forces-in-iraq-goes-to-international-criminal-court-9053735.html
    Mariakat
    Mariakat
    Admin

Straffeloosheid westerse leiders ?? - Pagina 2 Empty Re: Straffeloosheid westerse leiders ??

Bericht  Mariakat 20.01.14 17:29

Marmot schreef:Ik begrijp niet zo wat je met het aanhalen van Machiavelli bedoelt te zeggen Mariakat.
    Ben jij een voorstander van zijn manier van denken ?
    Als je het artikel gelezen hebt, wat ik aangaf, dan zou dat wel moeten.
    Je hebt het over cultuur en achtergrond van mensen.
    Ik doe daar nog iets bij, nl. hun plaats in de maatschappij.

Wikipedia link schreef:
    Machiavellisme is een term uit de staatkunde die ook gebruikt wordt in de psychologie. Belangrijk is het om een onderscheid te maken tussen deze twee zaken, daar ze over verschillende zaken handelen.

De macht moet volgens hem gebruikt worden om de chaos in de staat af te wenden. Kennis van de geschiedenis en van de situatie: Als een handelen gedoemd is om te mislukken moet de politicus nalaten om zo te handelen.

Precies wat hier staat, Marmot

Onze eigen politie academie heeft een verhandeling over hem en zijn manier van denken.
    https://www.politieacademie.nl/onderwijs/overdescholen/spl/overdespl/Pages/Een-impressie-uit-de-wereld-van-Machiavelli.aspx
    marmot

Straffeloosheid westerse leiders ?? - Pagina 2 Empty Re: Straffeloosheid westerse leiders ??

Bericht  marmot 20.01.14 18:19

Mariakat schreef:Alles wat je schrijft klinkt prima, Marmot.
    Dat is wat ik ook vaak overdenk: Wat als een een ander vader of moeder hadden gehad.
    Of wat als ze vroeger op school niet zo gepest waren?
    Maar nu de praktijk.
    Verandert daar wat aan met deze gedachte?

Als jij de beslissing zou moeten nemen.
    Nu igv. van dit topic onderwerp.
    want daar hebben we het nu over.
    Wat zou jij dan doen?

Zou je ze dan gewoon laten lopen en verdergaan waar ze gebleven zijn onder het motto, "Och ze hebben zichzelf ook niet gemaakt".
    Of zou je er iets aan willen doen, als het mogelijk is.
    Zoals nu:
    Ze voor het europese hof dagen, als zou blijken, dat na onderzoek daar zeker wel reden voor is?

En nu even niet de oorzakelijkheid van waarom zij het doen en gedaan hebben, maar ook even aan de slachtoffers denken.

Mariakat,

Ik zei overigens al eerder dat ik niet TEGEN straf en boetedoening ben.

We hebben met elkaar afspraken gemaakt, wetten en conventies ook oorlogswetten, hoe en wanneer je mag optreden enz  enz.

Als blijkt dat mensen zich daar niet aan hebben gehouden Past een rechtvaardige straf.
    Goed onderzoek en rekening houdend met omstandigheden een gepaste straf die ook recht doet aan de slachtoffers.

marmot.
    marmot

Bericht  marmot 20.01.14 18:52

Het boek van machiavelli heb ik indertijd gelezen gaf het aan onze dochter mee die Politieke wetenschappen ging studeren.

Ikn heb haar net even gesproken en gevraagd wat zij van zijn 'De Heerser' denkt.

Machiavelli is nog steeds noodzakelijkerwijs in ons midden, wel wat meer undercover. Dat zou te maken hebben met de eigenschappen van 'De Mens'. en het tijdstip  in de geschiedenis.

Toen ik opperde dat het gedachtengoed van Spinoza uitkomst zou kunnen bieden, was haar reactie, ja pap dat is jouw droom, dat zal pas  een paar generatie verder een voet aan de grond  krijgen.

Ik droom gewoon verder.... Mariakat.

marmot

Gesponsorde inhoud

Bericht  Gesponsorde inhoud

Soortgelijke onderwerpen

-

Het is nu 17.11.24 5:31