Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Filosofie Kaffee

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedachtenwisseling over alles wat verwondert.


2 plaatsers

    Depressie

    avatar
    Guustaaf


    Depressie Empty Depressie

    Bericht  Guustaaf 12.09.13 16:05

    Omdat ik zelf ruim zeven jaar aan een ernstige depressie heb geleden (van 1987 tot 1994) en me daarna langdurig en uitvoerig verdiept heb in de psychopathologie en psychotherapie, is mijn interesse in het verschijnsel depressie (ruim 20% van de mensen, dus 1 op de 5 krijgt in zijn leven een depressie) en de mogelijke behandelvormen daarvan, groot.

    Maar voordat ik nu vrij uitgebreid daarop in wil gaan hier, vraag ik me af of dat wel past in het kader van dit forum. Mocht ik op deze vraag dus geen antwoord krijgen, laat ik het maar.
    Ik hoor het wel (of niet)
    avatar
    Guustaaf


    Depressie Empty vervolg

    Bericht  Guustaaf 19.09.13 19:50

    Hm, tot nu toe nog geen antwoord op mijn vraagje gekregen
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Depressie Empty Re: Depressie

    Bericht  Mariakat 22.09.13 19:04

    Dan hier een antwoord van mij.
    Wij hebben elkaar leren kennen via een forum voor depressiepatienten en lotgenoten.
    Jij hebt je uitvoerig verdiept in mogelijke oorzaken en gevolgen en vandaaruit mogelijke therapie vormen.

    Voor mij is het een onderwerp om te bespreken voor precies die doelgroep die op dat en die fora een antwoord denken te krijgen op hun problemen of om gewoon te communiceren met lotgenoten.

    Dit forum heeft een heel andere opzet.
    Indien er interesse is en indien die interesse diepgaander is dan een kort berichtje in het discussie forum, dan zal dat blijken.

    Wat voor mij betreft.
    Ik heb vrij ver afstand gedaan van mijn persoonlijke verleden en heb weinig tot geen behoefte om me hierin weer te verdiepen.
    Deelnemen aan gedachtenwisselingen door lotgenoten is een ander verhaal en zal ik nooit uit de weg gaan.

    Als dat bij jou anders ligt en er wel graag op dit forum op door zou willen gaan met geïnteresseerde participanten aan dit forum staat niets jou in de weg.
    Maar dan uitsluitend in de zin van persoonlijke ervaringen.

    Wegen, die je hebt gevonden voor ev. te delen met anderen, anders dan persoonlijk kun je plaatsen in het documentatie centrum.
    Documentatie algemeen

    Als dat een aanwinst kan zijn voor ev. passanten is dat altijd positief.
    Bedenk echter, dat dit niet de opzet is van dit forum en er misschien minder interesse is als op een specifiek (anti) depressie forum.
    avatar
    Guustaaf


    Depressie Empty re depressie

    Bericht  Guustaaf 22.09.13 19:14

    Hoi Maria
    Oke, bedankt voor de info.

    Gesponsorde inhoud


    Depressie Empty Re: Depressie

    Bericht  Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu 10.05.24 11:03