Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Filosofie Kaffee

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedachtenwisseling over alles wat verwondert.


+3
Phinch
Tomas
Parsam
7 plaatsers

    's Mensen lot ???

    Parsam
    Parsam


    's Mensen lot ??? Empty 's Mensen lot ???

    Bericht  Parsam 30.04.09 11:42

    Hoe meer indringend de globalisering, hoe meer we lijken bloot te staan aan aanverwachte, plotse bedreigingen.

    Er zijn momenteel in Mexico 8 bevestigde overlijdens aan de varkensgriep.
    Het land staat al direct aan de rand van bankroet. Het toerisme stort er ineen, steeds meer instellingen moeten de deuren sluiten etc. Mexico ligt 5 dagen plat: mensen moeten thuisblijven.

    Nagenoeg alle landen treffen nu al maatregelen.

    Zo was er enkele jaren terug de vogelgriep, met de vreemde maatregel, ook hier, dat alle pluimvee moest worden opgesloten.

    Meer en meer komt de mens ronduit voor "absurde" situaties te staan. Ik denk aan die studenten op stage in Mexico: terwijl ze rond zich nergens iets van griep of dreiging zien, worden ze aangemaand alle werk daar te onderbreken en spoorslags naar huis te komen.

    Nee, ergens draait deze wereld op een te hoog toerental.

    Wellicht is dat wel 's mensen lot. Shocked

    Parsam
    Tomas
    Tomas


    's Mensen lot ??? Empty Re: 's Mensen lot ???

    Bericht  Tomas 30.04.09 18:08

    's Mensen lot ???

    'S Mensen lot is voor gelovigen 's,mensen lot, voor de ongelovigen is het simpel Inspelen op de huidige situatie.

    Hierin worden de Kinderen van God openbaar.

    Tomas
    avatar
    Phinch


    's Mensen lot ??? Empty Re: 's Mensen lot ???

    Bericht  Phinch 05.05.09 12:17

    Het inspelen op de huidige situatie is een mogelijkheid maar de keerzijde ervan is dat er zich vele mogelijkheden aandienen waartussen toch gekozen zal moeten worden willen we de zaak een beetje in het gareel zien te houden.

    Met maatregelen moet je het inderdaad niet te bont maken, zo vind ik een negatief reisadvies naar portugal ook een overdreven maatregel, de enige portugese patiënt herstelt goed en verder zijn er nog geen verdachte gevallen.
    Tomas
    Tomas


    's Mensen lot ??? Empty Re: 's Mensen lot ???

    Bericht  Tomas 05.05.09 17:21

    Overheden stellen zich op de plaats van God, je mag nergens meer normaal aan dood gaan. Kinderen mogen alleen spelen aan veilige klimrekken waarbij elke negatieve ondervinding bij voorbaat uitgesloten is.

    Tomas
    joaddan
    joaddan


    's Mensen lot ??? Empty Re: 's Mensen lot ???

    Bericht  joaddan 05.05.09 19:48

    Ik las in de krant dat deze griep 'varkensgriep' een mengeling is van kippen-, varkens-, en mensen griep is, dus onderling wordt er ook nog gemixt zodat we een zooi aan variaties krijgen aan griepjes en golven. Geef me nog maar een coctail drunken

    Om nouw te zeggen dat je nergens gewoon aan dood mag gaan, vind ik een stap te ver Thomas. Gelukkig is er de geneeskunde die ook geneest waar men vroeger gewoon aan stierf. Wel moet ik bekennen, dat soms de behandelingen die maar doorgaan, terwijl er geen uitzicht is. Maar als je de eerste stappen neemt in een behandelplan, bv chemo....stop je ergens of ga je gewoon door totdat er geen behandeling meer is? Er zijn binnen de geneeskunde grenzen verzet die niet te overzien zijn. En krijg je de discussie, dokter mag ik dood?

    Prediker 9: 3 alle mensen treft hetzelfde lot. Dat is zo triest bij alles wat de mensen doen onder de zon; en hoe triest ook dat hun hart hun leven lang vol kwaad en dwaasheid is, en dat hun leven eindigt bij de doden.
    Tomas
    Tomas


    's Mensen lot ??? Empty Re: 's Mensen lot ???

    Bericht  Tomas 06.05.09 16:36

    Joaddan:
    Om nouw te zeggen dat je nergens gewoon aan dood mag gaan, vind ik een stap te ver Thomas.

    Waarom moeten mensen zo lang blijven leven terwijl er geen geld of tijd is voor verzorging?
    Euthanasie, een luxe probleem?
    Niet levensvatbaar en soms zwaar gehandicapt geboren worden maar toch in leven proberen te houden terwijl het aan voldoende zorg ontbreekt.? Waarom?

    Tomas
    joaddan
    joaddan


    's Mensen lot ??? Empty Re: 's Mensen lot ???

    Bericht  joaddan 07.05.09 12:01

    Dit is een moeilijk onderwerp; waar is de grens.
    Het is de wetenschap die ons zover gebracht heeft en dus een keuze mogenlijkheid geven aan mensen die erg ziek zijn of in coma liggen, intensifcare enzo. Is het ook niet dat wij mensen hangen aan het leven? Er gaan miljoenen euro's in de zorg door medicijnen en anderen 'inlevenblijven' zorg.
    De wetenschap heeft gemaakt dat we in de baarmoeder kunnen kijken, ziektes kunnen opsporen voor de geboorte, zelfs kunnen opereren tijdens de zwangerschap.
    In hoeverre laten we ons leiden door de wetenschap.
    De kennis zal toenemen....de problemen rondom levenbeeindiging dus ook.
    avatar
    marmot


    's Mensen lot ??? Empty Re: 's Mensen lot ???

    Bericht  marmot 07.05.09 12:50

    Als we het sterven al kunnen overwinnen ???, zal het voor een enkele ( bevoorrechte Rolling Eyes ) zijn. Ikzelf denk toch eerder aan de kwaliteit van het leven bij de gedachte van... "het lot".... aan omstandigheden en de mogelijkheden van lijf en geest.

    marmot.
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    's Mensen lot ??? Empty Re: 's Mensen lot ???

    Bericht  Mariakat 17.06.09 18:33

    Speciaal de Mexicaanse griep heb ik een nieuw onderwerp van gemaakt.
    Mexicaanse griep

    Wat "des mensen" lot is?
    Ik weet het niet.

    Soms denk ik, dat er iets in het mechanisme van de natuur zit, dat als er op een bepaalde plaats of een bepaalde manier een probleem is, de aarde en zijn natuur, zelf voor een oplossing zorgt.

    Dat mensen individueel dan niet het belangrijkste zijn, moge duidelijk zijn.

    Wel denk ik, dat de laatste tijd en dan bedoel ik de laatste 50 tot 100 jaar, de mens zo'n grote impact heeft op dit hele reilen en zeilen, dat diezelfde mens niet vreemd moet opkijken, dat het mechanisme van diezelfde natuur keihard terugslaat en dat wel op onze eigen kop.
    avatar
    Caspar


    's Mensen lot ??? Empty Re: 's Mensen lot ???

    Bericht  Caspar 18.06.09 21:26

    Mariakat schreef:Wat "des mensen" lot is? Ik weet het niet.

    Soms denk ik, dat er iets in het mechanisme van de natuur zit, dat als er op een bepaalde plaats
    of een bepaalde manier een probleem is, de aarde en zijn natuur, zelf voor een oplossing zorgt.
    Dat mensen individueel dan niet het belangrijkste zijn, moge duidelijk zijn.

    dat mensen individueel niet belangrijk zijn is wel duidelijk. er zijn zoveel factoren waarover we geen
    zeggenschap hebben, er zijn zoveel omstandigheden waarop we geen invloed hebben.
    degene die onder gunstige omstandigheden, op de juiste tijd en op de juiste plaats op de wereld
    neergeplant wordt heeft een hemelsbrede voorsprong op zijn minder bedeelde soortgenooten,
    waarvan er alleen een paar met onwaarschijnlijk veel geluk en met een bovenmenselijke inspanning
    een vergelijkbaar bestaan kunnen opbouwen.
    Fatalisme is niet altijd een kwestie van onwil, luiheid of i.d. maar onder protest zich neerleggen bij het "nood"lot.

    Gesponsorde inhoud


    's Mensen lot ??? Empty Re: 's Mensen lot ???

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu 13.05.24 8:01