Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Filosofie Kaffee

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedachtenwisseling over alles wat verwondert.


2 plaatsers

    Knessetlid verscheurt Nieuwe Testament.

    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Knessetlid verscheurt Nieuwe Testament. Empty Knessetlid verscheurt Nieuwe Testament.

    Bericht  Mariakat 19.07.12 10:50

    In reactie op een christelijke c.q. messiaans Joodse provocatie waarbij verschillende Knessetleden een exemplaar van het Nieuwe Testament kregen toegezonden met een begeleidende brief waarin duidelijk gemaakt werd dat Joden zich moeten bekeren tot het christendom heeft Michael Ben Ari van de rechtse religieuze partij Nationale Unie vandaag (18 juli 2012) het Nieuwe Testament verscheurd

    Is het verscheuren van een deel van de Bijbel wel of niet terecht?
    (Openbaar als reactie en door Joodse ogen gezien?)
    Wel of niet beledigend?
    Heeft het wel of niet met wellevendheid te maken?
    Wel of niet de sowieso een juiste reactie?
    Nu, speciaal in dit geval, ook politiek/diplomatiek gezien?

    De zoveelste provocatie van christelijke missionarissen
    De toezending van het Nieuwe Testament aan Joodse Knessetleden is de zoveelste provocatie van christelijke missionarissen in Israël. Meestal gebeuren christelijke zendingspraktijken onder onwetende Joden die te weinig van het Jodendom afweten en zo een makkelijke prooi zijn voor de zendelingen. Maar onlangs gingen christelijke missionarissen nog een stapje verder door Israëlische overheidspapier en een afbeelding van het gemeentewapen van een Israëlische stad te gebruiken om een missionaire activiteit in Australië te promoten en om missionaire boekjes te verspreiden. Zo werd ten onrechte de indruk gewekt dat de staat Israël deze activiteiten steunt.

    Het discussiepunt wordt al in dit artikel besproken.

    Velen spreken er schande van en zeggen dat zo'n actie in het tolerante Israël niet mag. Maar in hoeverre moet je christelijke zending in Israël tolereren? Waar ligt de grens? Joden bekeren bekeren tot het christendom betekent een einde maken aan het Joodse volk. Moeten Joden dan zo tolerant zijn om christenen hierbij te helpen?!

    Uitgebreider lezen :
    http://mijn-kijk-op.infonu.nl/mens-en-samenleving/100513-opinie-israel-32-knessetlid-verscheurt-nieuwe-testament.html

    Over evangelisatie, wel of niet, kunnen veel verschillende meningen zijn.
    Dat heeft alles met vrijheid van meningsuiting te maken en wat men daaronder verstaat.
    Echter op deze manier, haast frauduleus te werk gaan om valse indrukken te wekken, door op de media te rekenen en zo aandacht en discussie uit te lokken, vind ik buiten alle proporties.
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Knessetlid verscheurt Nieuwe Testament. Empty Re: Knessetlid verscheurt Nieuwe Testament.

    Bericht  Mariakat 19.07.12 11:17

    Mijn mening hierover moge duidelijk zijn.
    Ik vind het verscheuren van het NT zwaar overdreven en getuigen van weinig gevoel voor diplomatie.
    Het protest in het parlement tegen de praktijken van degelijke manier van evangelistie had anders gekund.
    Maar ik kan het, met deze achtergrond gegevens, zeker wel begrijpen.
    Een vraag aan gelovigen, die vinden dat dit moet kunnen, als je wil evangeliseren en resultaten wil boeken.

    Moeten we het gezegde, "in oorlog en in de liefde is alles geoorloofd" uitbreiden met "in evangelistatie"?
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Knessetlid verscheurt Nieuwe Testament. Empty Re: Knessetlid verscheurt Nieuwe Testament.

    Bericht  Mariakat 19.07.12 11:29

    Hier nog een engels bericht met commentaren.

    Tuesday, July 17 2012|Ami Kaufman


    MK Michael Ben-Ari rips up New Testament, throws it in trash


    Knessetlid verscheurt Nieuwe Testament. The-ben-ari
    MK Michael Ben-Ari tearing pages from the New Testament (photo: Itamar Ben-Gvir)

    According to the Israeli website NRG, MK Michael Ben-Ari (National Union) tore the New Testament to pieces and then threw it in the trash after the Bible was sent to all 120 members of Knesset by a man named Victor Kalish, who according to NRG specializes in publishing Christian religious texts.

    In the article, Ben Ari is quoted as saying, “This abhorrent book promoted the murders of millions of Jews during the Inquisition and the autos da fé… this is an ugly missionary provocation by the Church, there’s no doubt that the book and its senders belong in the trash of history.”
    avatar
    Caspar


    Knessetlid verscheurt Nieuwe Testament. Empty Re: Knessetlid verscheurt Nieuwe Testament.

    Bericht  Caspar 19.07.12 11:58

    Wie zit er achter infonu.nl?

    Het is een tendentieus artikel, aangevuld met een kaart van Israël
    en adressen voor besnijdenis-operaties.

    De zoveelste provocatie van christelijke missionarissen
    Bedoeld is natuurlijk:
    De zoveelste provocatie door christelijke missionarissen


    Het verscheuren van een "nieuw testament" is een theatrale vertoning.
    Vergelijk het met de koranverbranding vorig jaar in Amerika
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Knessetlid verscheurt Nieuwe Testament. Empty Re: Knessetlid verscheurt Nieuwe Testament.

    Bericht  Mariakat 19.07.12 13:54

    Caspar schreef:Wie zit er achter infonu.nl?
    Geen idee.
    Ik las het bericht het eerst op Refoweb.
    Maar omdat Infonu ook het artikel over Australië aanhaalde heb ik er voor gekozen deze te quoten.

    Google maar op dit artikel en je zult zien dat internet er bol van staat.

    Misschien lijkt dit authentiek genoeg?
    http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/386/909.html

    Ik krijg de link hier niet geplaatst naar de vertaling van dit nieuwsbericht op de israelische site.
    Daarom via de link die hier is geplaatst.
    http://www.hetgoedeleven.com/Samenleving/Samenlevingdetail/tabid/243/IndexID/187439/Default.aspx

    Via CBS is het ook verder verspreid.
    http://www.cbsnews.com/8301-501713_162-57474509/religious-israeli-lawmaker-tears-up-new-testament/
    avatar
    Caspar


    Knessetlid verscheurt Nieuwe Testament. Empty Re: Knessetlid verscheurt Nieuwe Testament.

    Bericht  Caspar 19.07.12 15:23

    http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieuws/parlementslid_israel_verscheurt_nieuwe_testament_1_660915?localLinksEnabled=false

    Storm in een glas gereformeerd water ?

    Overigens: het verscheuren van het boek heeft hij, aan de foto te zien, thuis gedaan.
    Wel met fotograaf natuurlijk.
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Knessetlid verscheurt Nieuwe Testament. Empty Re: Knessetlid verscheurt Nieuwe Testament.

    Bericht  Mariakat 19.07.12 19:34

    Opgeklopt wordt het in ieder geval.
    Maar waarom denk jij aan gereformeerd?
    Ik denk, dat zij er niet zo blij mee zullen zijn, daar zij meestal nogal geporteerd zijn van alles wat met evangeliseren en ook alles wat met Israel te maken heeft.
    Meestal wordt er in die kringen niet gedacht aan hoe het andersom is;
    hoe weinig orthodoxe joden met het christendom gemeen hebben, dan alleen de nadelen.

    Maar denk jij, dat hij thuis privé een kantoor heeft met de Israelische vlag?
    Ik zat aan een kantoorruimte binnen het parlementsgebouw te denken.


    avatar
    Caspar


    Knessetlid verscheurt Nieuwe Testament. Empty Re: Knessetlid verscheurt Nieuwe Testament.

    Bericht  Caspar 19.07.12 21:11

    Maar waarom denk jij aan gereformeerd?
    Het lijkt me dat gereformeerden strenger in de leer zijn en zich eerder
    zullen opwinden over negatieve uitingen waar het evangeliseren betreft.
    Ik zat aan een kantoorruimte binnen het parlementsgebouw te denken.
    De foto’s aan wand brachten mij op het vermoeden van een huiskamer.
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Knessetlid verscheurt Nieuwe Testament. Empty Re: Knessetlid verscheurt Nieuwe Testament.

    Bericht  Mariakat 19.07.12 23:24

    Caspar schreef:
    Het lijkt me dat gereformeerden strenger in de leer zijn en zich eerder
    zullen opwinden over negatieve uitingen waar het evangeliseren betreft.
    Als het over de opwinding gaat is het deze Knesset meneer, die heel gevoelig en volgens sommigen wel erg heftig reageerde.
    Ook volgens de israelische premier.
    Het zijn vooral de orthodoxe joden, die hier het meest zich gekwetst voelden.

    Van de kant van de Refo's heb ik van officiële kant nog weinig meegekregen.
    avatar
    Caspar


    Knessetlid verscheurt Nieuwe Testament. Empty Re: Knessetlid verscheurt Nieuwe Testament.

    Bericht  Caspar 20.07.12 0:02

    De verspreiding van het Nieuwe Testament was een initiatief van Vicor Kalish, hoofd
    van een christelijke boekverspreidingsorganisatie.

    De achtergrond van meneer Vicor Kalish word verder niet uit de doeken gedaan.

    Ik kan het niet anders dan vreemd vinden dat mensen die een monotheïstische godsdienst aanhangen en dus geloven
    in het bestaan van (slechts) één almachtige God tot zo’n verschillende inzichten komen en die met hand en tand verdedigen.
    Waar komt die zekerheid over hun eigen gelijk, en daarmee het fanatisme, vandaan??

    http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieuws/parlementslid_israel_verscheurt_nieuwe_testament_1_660915?localLinksEnabled=false

    http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieuws/nederlands_bijbelgenootschap_geeft_bijbel_aan_sporters_1_661220

    Gesponsorde inhoud


    Knessetlid verscheurt Nieuwe Testament. Empty Re: Knessetlid verscheurt Nieuwe Testament.

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu 03.05.24 4:20