Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Filosofie Kaffee

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedachtenwisseling over alles wat verwondert.


2 plaatsers

    Zo leert de stier spelen met de lap.

    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Zo leert de stier spelen met de lap. Empty Zo leert de stier spelen met de lap.

    Bericht  Mariakat 08.06.12 12:24

    Geplaatst onder de titel:
    Fadjen, taureau de corrida s'amuse avec un matelas
    Fadjen, de stier voor de stierenvechterij, amuseert zich met een matras.




    Tot ik halverwege toch een vieze smaak in mijn mond kreeg.
    Het begon me te dagen.

    Zo leert de stier spelen met de lap.

    Ik wilde hier toch meer over weten.
    Meer kreeg ik dan ook te lezen vanaf 7.30 minuut.

    De getoonde filmpjes zijn verraderlijk voor de toeschouwer, die niet de achtergrond kent.
    Voor meer herkenning:
    De lap is de muleta bij het stierenvechten.
    De stier denkt ook in de arena dat het om een spel gaat.
    Voor wie frans kent:
    Lees mee vanaf 7'30''

    Ook dit ziet er schattig uit.
    http://www.sauvons-un-taureau-de-corrida.com/
    Geplaatst door deze stichting, die vecht tegen de stierenvechterij in Frankrijk.




    http://nl.wikipedia.org/wiki/Stierenvechten
    [quote]Stierenvechten is gebaseerd op eeuwenoude tradities, de mythische krachten van stieren worden al duizenden jaren bewonderd; in de Griekse mythologie wordt de minotaurus (half man, half stier) bestreden. Op het Minoïsche Kreta werd bij een soort rituele dans een soort stiersprong uitgevoerd waarbij de danser(es) over de rug van het dier een salto maakte. Wat hiervan precies de betekenis was is niet bekend. In de Romeinse tijd waren er geregeld gevechten met stieren te zien in de arena's die verspreid over het gehele rijk stonden. In de vijfde eeuw was het bevechten van stieren in het gebied dat later Spanje zou heten een ritueel waarmee jonge mannen hun moed konden tonen. Later brachten de Moren het bevechten van stieren vanaf paarden naar het Iberisch Schiereiland.
    ..........
    Het stierenvechten maakt deel uit van de Spaanse cultuur. Een stierengevecht wordt niet gezien als een sport, maar heeft voor hen het karakter van een artistieke uitvoering waarbij de menselijke (vooral mannelijke) superioriteit over het dier en de dood wordt getoond.
    ..............
    Ook voeren zij regelmatig aan dat een stier tot aan het gevecht veel beter behandeld wordt dan een stier die voor de slacht wordt gefokt in de intensieve veehouderij. Een vechtstier wordt van jongs af aan getraind en goed verzorgd door de fokkers en veel toreros helpen bij het "opvoeden" van de dieren.[/quote]



    Nu in het echt.
    We denken dat alleen in Spanje, Portugal en in Zuid Amerikaanse landen deze praktijken nog plaatsvinden.
    Ik weet, dat stierengevechten ook nog plaats vinden in Nîmes.
    http://www.arenes-nimes.com/
    Ik liep argeloos naar de oude romeinse arena in Nîmes.
    Toen bleek, dat op het moment het spectakel in volle gang was.
    Op dat moment stonden er vier vrachtwagens buiten, waarvan één met bloed doordrengt was met een spoor van bloed en bloederig stro vanaf de uitgang van de arena.

    Ik ben er met een wijde boog omheen gelopen met mijn oren dichtgestopt.
    En toch nog hoorde ik het voor mij duivels klinkende gejoel.
    Ik zal mensen, die dit prachtig vinden, altijd scheef blijven aankijken.
    Waar blijven regeringen nu, die het onverdoofd slachten bij de wet willen verbieden?

    Niet voor gevoelige kijkers.
    Feria de Nîmes - Mise à mort sanglante d'un taureau !!


    Veel discussie is er in het moderne westerse Europa over cultuur, die wel of geen bestaanrecht zou hebben binnen onze gemeenschap.
    Waar blijft men met het willen doorvoeren van een wet tegen onverdoofd slachten, zolang binnen Europa nog stierengevechten zijn toegestaan?
    avatar
    marmot


    Zo leert de stier spelen met de lap. Empty Re: Zo leert de stier spelen met de lap.

    Bericht  marmot 09.06.12 17:27


    http://library.thinkquest.org/22866/Dutch/Broodspelen.html

    OK ... dan toch maar liever voetball.


    marmot
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Zo leert de stier spelen met de lap. Empty Re: Zo leert de stier spelen met de lap.

    Bericht  Mariakat 10.06.12 19:56

    De keizers en andere vorsten die gaven deze brood en spelen, omdat ze zo het volk rustig konden houden. Het voorkwam opstanden.

    Zou dat met voetbal ook zo werken,denk je?
    Het is nu weer wat rustiger met de hooligams.
    TV houdt mensen ook van de straat.

    (Knock, knock on wood.)

    Gesponsorde inhoud


    Zo leert de stier spelen met de lap. Empty Re: Zo leert de stier spelen met de lap.

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu 11.05.24 8:38