Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Filosofie Kaffee

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedachtenwisseling over alles wat verwondert.


    'Al red ik maar één meisje' (van meisjesbesnijdenis)

    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    'Al red ik maar één meisje' (van meisjesbesnijdenis) Empty 'Al red ik maar één meisje' (van meisjesbesnijdenis)

    Bericht  Mariakat 06.02.10 20:27

    Vanavond zag ik op het nieuws.
    Besneden meisjes en vrouwen moeten naar buiten komen.
    Praten en bekendmaken.
    http://nos.nl/artikel/134649-al-red-ik-maar-een-meisje.html

    'Al red ik maar één meisje'
    Update: zaterdag 6 feb 2010, 08:18
    Door redacteuren Tanja Braun en Jikke Zijlstra
    "Al kan ik maar één meisje redden." Voor Sahra Muse is het duidelijk waarom ze meedoet aan een toneelstuk over besnijdenis. De 39-jarige Somalische is zelf besneden, als klein meisje, in haar geboorteland.

    Als ze terugdenkt aan die gebeurtenis, voelt ze nog de enorme pijn. "Ik ruik nog de kruiden waarmee ze de verdoving maakten. Mijn Allah, die pijn. Ik word gehecht met een naald van de boom. Drie van deze kant, drie van de andere kant. Tot er een klein gaatje overblijft."

    Toen ze later in Nederland beviel van haar eerste kind, schrok de dokter. "Hij dacht dat ik daar verbrand was. Hij had nog nooit zoiets gezien."
    Problemen
    Hoewel de besnijdenis jaren geleden plaats vond, wordt ze nog dagelijks geconfronteerd met de gevolgen ervan. Lichamelijke, maar ook psychische.

    Sahra is niet de enige. In Nederland wonen naar schatting 25.000 meisjes en vrouwen die het risico lopen besneden te worden, of dit al zijn. Een deel van hen heeft als gevolg van die besnijdenis allerlei problemen, zoals pijn bij het vrijen, angsten, depressies, stress of veel ruzie binnen de relatie, zo blijkt uit onderzoek van kennisinstituut Pharos.

    http://nos.nl/video/134646-toneelstuk-over-vrouwenbesnijdenis.html

      Het is nu 07.05.24 4:24