Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Filosofie Kaffee

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedachtenwisseling over alles wat verwondert.


3 plaatsers

    Big Brother

    avatar
    Caspar


    Big Brother Empty Big Brother

    Bericht  Caspar 16.08.09 22:00

    in China zijn vlgs de Volkskrant 2,75 miljoen beveiligingscamera's geplaatst om het doen en
    laten van de 1,3 miljard onderdanen in de gaten te houden.

    in Nederland is men begonnen met de automatische kentekenregistratie op de A28 bij Zwolle.
    in Rotterdam wordt er aan een "virtuele slotgracht" gewerkt waarbij camera's alle verkeersknooppunten
    in de gaten houden en kentekens geregistreerd worden.
    alle gegevens worden drie maanden bewaard.
    e-mail en telefoongegevens van burgers worden een jaar bewaard.

    beveiliging accoord, maar hoe zit het met de privacy ?
    joaddan
    joaddan


    Big Brother Empty Re: Big Brother

    Bericht  joaddan 16.08.09 22:34

    Ik heb niets te verbergen..dus maakt me allemaal niets uit. Ze mogen alles hebben, want dat hebben ze toch al of kunnen erachter komen.
    Als je niets te vrezen hebt......in hoeverre maakt het je bang, gefrustreerd of geirriteerd?
    avatar
    Caspar


    Big Brother Empty Re: Big Brother

    Bericht  Caspar 17.08.09 1:25

    joaddan schreef:Als je niets te vrezen hebt......in hoeverre maakt het je bang, gefrustreerd of geirriteerd?
    ik heb niets te vrezen,maar het geeft te denken dat mijn gegevens op straat komen te liggen.
    want met de beveiliging van die bestanden is nog al eens wat mis.(stond ook in de Volkskrant)

    verder zijn er nog de bestanden van gemeente, sociale dienst en belastingen en niet te vergeten het
    electronische patiëntendossier: waar ligt de grens. het komt nog zover dat we helemaal doorzichtig
    gemaakt worden dan kan de binnenkant ook bekeken worden.
    in de toekomst moeten we 's avonds aan een scanner die de inhoud van onze hersenen copiëert zodat
    ook onze gedachten gecensureerd kunnen worden.

    het zou naief zijn om er zo maar op te vertrouwen dat alles goed gaat; er lopen genoeg mensen
    rond die er op uit zijn om uit die verzamelde gegevens een slaatje te slaan. en in sommige gevallen
    zou je ook nog aan chantage kunnen denken.
    joaddan
    joaddan


    Big Brother Empty Re: Big Brother

    Bericht  joaddan 17.08.09 16:23

    Caspar schreef:

    het zou naief zijn om er zo maar op te vertrouwen dat alles goed gaat; er lopen genoeg mensen
    rond die er op uit zijn om uit die verzamelde gegevens een slaatje te slaan. en in sommige gevallen
    zou je ook nog aan chantage kunnen denken.

    Ok hier kan ik in mee komen, en misschien ben ik wel na ief. ( En ik ben nog geen 50 jaar) Ik ga van het goede van een mens uit, dat is dus vervelend als je daarna gechanteerd gaat worden. Hoewel ik niet zou weten hoe en wat. Grof geld heb ik niet, loop niet bij de sociale dienst, epd is leeg op schouderklachten na..ik ben te gewoontjes drunken
    Ik ben benieuwd hoe de anderen erover denken


    Laatst aangepast door joaddan op 17.08.09 16:24; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : verkeerde quote)
    avatar
    Caspar


    Big Brother Empty Re: Big Brother

    Bericht  Caspar 17.08.09 17:11

    joaddan schreef: Grof geld heb ik niet, loop niet bij de sociale dienst, epd is leeg op schouderklachten na..ik ben te gewoontjes
    jammer jij bent geen geschikte prooi, moet ik nog eens verder kijken.
    zijn er nog miljonairs op dit forum: hier melden.
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Big Brother Empty Re: Big Brother

    Bericht  Mariakat 18.08.09 18:45

    Hackers stelen miljoenen creditcardnummers

    Ik heb ook een internet rekening.
    Ik betaal ook per internet.
    Nu nog vrijwillig, maar wie niet meewil, wordt het steeds duurder en moeilijker gemaakt.

    Nu is dit niet hetzelfde als een credit cart, maar toch......
    joaddan
    joaddan


    Big Brother Empty Re: Big Brother

    Bericht  joaddan 18.08.09 22:16

    tja..nu kom je dichtbij......... Shocked pfffffffffffffffff er zijn in Amerika 3 zeergevaarlijke hackers opgepakt die idd bezig waren ook in Nederland metrekeningen............. affraid jip..auwie dus.
    Big Brother..kom niet aan me rekening, ondanks er geen duizenden op staan, want ik heb de jackpot niet gewonnen............dan ook niet aub
    avatar
    Caspar


    Big Brother Empty Re: Big Brother

    Bericht  Caspar 19.08.09 5:51

    of het nu om computerbestanden gaat of om bankdirecteuren:
    .................................................vertrouwen is goed, maar controle is beter.

    Gesponsorde inhoud


    Big Brother Empty Re: Big Brother

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu 28.04.24 9:31