Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Filosofie Kaffee

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedachtenwisseling over alles wat verwondert.


2 plaatsers

    De moed om onvolmaakt te zijn. Elaine N.Aron - vulnerability - engelstalig

    avatar
    marmot


    De moed om onvolmaakt te zijn. Elaine N.Aron - vulnerability - engelstalig Empty De moed om onvolmaakt te zijn. Elaine N.Aron - vulnerability - engelstalig

    Bericht  marmot 11.03.14 12:21

    Verhalenvertelster en oogopeners.


    http://www.ted.com/talks/brene_brown_on_vulnerability


    marmot
    avatar
    marmot


    De moed om onvolmaakt te zijn. Elaine N.Aron - vulnerability - engelstalig Empty Re: De moed om onvolmaakt te zijn. Elaine N.Aron - vulnerability - engelstalig

    Bericht  marmot 15.03.14 9:52

    marmot schreef:Verhalenvertelster en oogopeners.


    http://www.ted.com/talks/brene_brown_on_vulnerability


    marmot


    Het woord Vulnarability heeft verschillende betekenissen afhankelijk van de context waarin het
    gebruikt wordt.


    Elaine N.Aron schreef en boek met de Titel "De kracht van zelfwaardering " wat min of meer aansluit bij het idee van van de verhalenverstelster  Brené Brown  hierboven.

    Zij verteld  over het ondergewaardeeerde IK en onze krampachtige poging om aan dat gevoel te ontsnappen, door onszelf  belangrijker- intelligenter, groter te doen lijken dan we zijn..

    Het gaat over  statusbepaling en rangordening die het verbonden zijn of worden  kunnen belemmeren of in de weg staat.

    Het gaat over Ranking en linking en wat dat met ons kan doen.

    Groetjes marmot..


    PS. Ik meen al eerder iets gepost te hebben over dat boekje van Elaine N.Aron.



    avatar
    marmot


    De moed om onvolmaakt te zijn. Elaine N.Aron - vulnerability - engelstalig Empty Re: De moed om onvolmaakt te zijn. Elaine N.Aron - vulnerability - engelstalig

    Bericht  marmot 15.03.14 10:45

    De moed om onvolmaakt te zijn.


    Spinoza... Smile  zal het er zeker niet mee eens zijn.


    Zijn stelling is dat alles maar dan ook alles in de natuur volmaakt is.




    marmot
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    De moed om onvolmaakt te zijn. Elaine N.Aron - vulnerability - engelstalig Empty Re: De moed om onvolmaakt te zijn. Elaine N.Aron - vulnerability - engelstalig

    Bericht  Mariakat 16.03.14 12:03

    yopi schreef:Dat doe ik ook regelmatig: Op mezelf reageren als er geen hond reageert ...
    Ik heb meestal geen zin om op links te reageren. Dat iemand niet de moeite neemt om te formuleren wat hem of haar bezig houdt en de reden om zo'n link te plaatsen. Wel snap ik dat je ook niet dood wil vallen op Spinoza. Je zou de indruk kunnen krijgen dat hij nooit zijn neus buiten de deur gestoken heeft. Dat is dan weer een miskenning van iemand die naar het volmaakte zoekt omdat hij geen genoegen wil nemen met de beperktheid van alledag.

    Dan denk ik aan een tekst van Mahler: Urlicht:

    O Röschen rot!
    Der Mensch liegt in größter Not!
    Der Mensch liegt in größter Pein!
    Je lieber möcht ich im Himmel sein!
    Da kam ich auf einen breiten Weg;
    Da kam ein Engelein und wollt mich abweisen.
    Ach nein! Ich ließ mich nicht abweisen!
    Ich bin von Gott und will wieder zu Gott!
    Der liebe Gott wird mir ein Lichtchen geben,
    Wird leuchten mir bis in das ewig selig Leben!

    Heb je dat wel es gehoord?

    Edit
    Ik heb hier het onderwerp afgesplitst.

    tekst van Mahler: Urlicht: O Röschen rot!
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    De moed om onvolmaakt te zijn. Elaine N.Aron - vulnerability - engelstalig Empty Re: De moed om onvolmaakt te zijn. Elaine N.Aron - vulnerability - engelstalig

    Bericht  Mariakat 16.03.14 12:11

    Mariakat schreef:
    yopi schreef:Dat doe ik ook regelmatig: Op mezelf reageren als er geen hond reageert ...
    Ik heb meestal geen zin om op links te reageren. Dat iemand niet de moeite neemt om te formuleren wat hem of haar bezig houdt en de reden om zo'n link te plaatsen. Wel snap ik dat je ook niet dood wil vallen op Spinoza. Je zou de indruk kunnen krijgen dat hij nooit zijn neus buiten de deur gestoken heeft. Dat is dan weer een miskenning van iemand die naar het volmaakte zoekt omdat hij geen genoegen wil nemen met de beperktheid van alledag.

    Vandaar dat ik dit topic nu verhuis naar de afdeling discussie forum naar:

    Boeken en artikelen online te lezen of luisteren.

    Met een aanpassing van de titel

    Gesponsorde inhoud


    De moed om onvolmaakt te zijn. Elaine N.Aron - vulnerability - engelstalig Empty Re: De moed om onvolmaakt te zijn. Elaine N.Aron - vulnerability - engelstalig

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu 08.05.24 1:09