Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Filosofie Kaffee

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedachtenwisseling over alles wat verwondert.


2 plaatsers

    Herkenning van de Geest Gods.

    Tomas
    Tomas


    Herkenning van de Geest Gods. Empty Herkenning van de Geest Gods.

    Bericht  Tomas 01.05.09 16:49

    NBG vertaling:
    Hieraan onderkent gij de Geest Gods: iedere geest, die belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, is uit God;

    SV vertaling: Hieraan kent gij den Geest van God: alle geest, die belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God;

    NBV vertaling: De Geest van God herkent u hieraan: iedere geest die belijdt dat Jezus Christus als mens gekomen is, komt van God.

    De NBV vertaling geeft wat verwarring door te zeggen dat Chistus als mens gekomen is terwijl de hoofdzaak is dat we de Geest Gods herkennen door wie belijden dat Christus in het, dus ook ons vlees gekomen is.

    Tomas
    Tomas
    Tomas


    Herkenning van de Geest Gods. Empty Re: Herkenning van de Geest Gods.

    Bericht  Tomas 03.05.09 17:56

    Wij zijn uit God; wie God kent, hoort naar ons; wie uit God niet is, hoort naar ons niet. Hieraan onderkennen wij de Geest der waarheid en de geest der dwaling.1 Johannes 4:6

    Tomas
    avatar
    Phinch


    Herkenning van de Geest Gods. Empty Re: Herkenning van de Geest Gods.

    Bericht  Phinch 04.05.09 10:26

    Dat zijn behoorlijk koele zinnen. Nu ik hier zo zit te reageren kan ik ze niet meer terughalen maar belijden is natuurlijk niet een zaak van zomaar meedelen, het gaat waarschijnlijk gepaard met hartkloppingen, een omgedraaide maag, dat soort zaken waar verder niet over gesproken wordt. Als liefde in het vlees komt zal het zich willen manifesteren of het nu jouw vlees is of dat van een ander.
    Tomas
    Tomas


    Herkenning van de Geest Gods. Empty Re: Herkenning van de Geest Gods.

    Bericht  Tomas 04.05.09 17:58

    Phinch:
    Dat zijn behoorlijk koele zinnen.

    Het is ook erg "koel", zeg maar zakelijk, en zeker geen opgeklopt geloof waar men zo graag mee aan wil komen. Het liefhebben van onze naaste is enkel en alléén door de Geest van Christus die in ons is.

    Tomas
    Tomas
    Tomas


    Herkenning van de Geest Gods. Empty Re: Herkenning van de Geest Gods.

    Bericht  Tomas 05.05.09 0:40

    Thich Nhat Hanh
    De Vijf Aandachtsoefeningen zijn de basis leefregels in het Boeddhisme waarin 5 keer de tekst:Bewust van het lijden , , , ,

    Doen mij denken aan de 10 woorden of geboden uit de Bijbel waarvan er 5 de liefde voor de naaste behandelen.

    Tomas
    avatar
    Phinch


    Herkenning van de Geest Gods. Empty Re: Herkenning van de Geest Gods.

    Bericht  Phinch 05.05.09 9:01

    Even voor de duidelijkheid: niet dat ik pleit voor bombastisch taalgebruik, aan overdrijven heb ik een broertje dood.

    Als act van naastenliefde wil je de geest geven, dat begrijp ik natuurlijk ook wel. Het lijkt mij zelfs een goddelijk beginsel.
    En wat heb je de geest anders te bieden dan naastenliefde, konden we maar eens iets originelers bedenken, iets vernuftigs.
    Tomas
    Tomas


    Herkenning van de Geest Gods. Empty Re: Herkenning van de Geest Gods.

    Bericht  Tomas 05.05.09 10:39

    Phinch:
    Als act van naastenliefde wil je de geest geven, dat begrijp ik natuurlijk ook wel.

    Bovenstaande is voor mij bombastisch taalgebruik en ik heb een broertje dood aan mensen die door een act
    van naastenliefde mij een "geest van liefde" willen opdringen.

    Tomas
    avatar
    Phinch


    Herkenning van de Geest Gods. Empty Re: Herkenning van de Geest Gods.

    Bericht  Phinch 05.05.09 12:14

    De geest geven is wat anders dan thomas geven, ik ben jou, door christus, tenslotte niets verschuldigd.
    Gods geest daarentegen geeft leven en daar mag best wat tegenover staan.

    Mijn woorden zijn alleszins pompeus, hoogstens een beetje bloemrijk maar wat wil je met zo'n lente.
    Om kort te gaan; wees gerust, mijn naastenliefde beperkt zich a priori tot de geest, die ik er juist van ontlast.
    Tomas
    Tomas


    Herkenning van de Geest Gods. Empty Re: Herkenning van de Geest Gods.

    Bericht  Tomas 05.05.09 16:20

    Phinch:
    Gods geest daarentegen geeft leven en daar mag best wat tegenover staan.

    Wat wil jij er dan tegenover zetten?

    Maar waar het uiteindelijk in deze discussie om gaat is dat we Christus herkennen in de stem van onze naaste.

    Tomas
    Tomas
    Tomas


    Herkenning van de Geest Gods. Empty Re: Herkenning van de Geest Gods.

    Bericht  Tomas 26.05.09 17:47

    Zal de geest van God, en allen die menen de Geest van God te bezitten zich aan de Wet (tien geboden) houden?

    Tomas

    Gesponsorde inhoud


    Herkenning van de Geest Gods. Empty Re: Herkenning van de Geest Gods.

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu 03.05.24 1:41