Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Filosofie Kaffee

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedachtenwisseling over alles wat verwondert.


2 plaatsers

    Cristina Deutekom - Der Hölle Rache - Konigin der Nacht

    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Cristina Deutekom - Der Hölle Rache - Konigin der Nacht  Empty Cristina Deutekom - Der Hölle Rache - Konigin der Nacht

    Bericht  Mariakat 11.04.13 16:30

    Of je nu wel of niet van klassieke aria's houdt doet er niet toe.
    Er blijven prachtige liederen, gezongen door kolossaal schitterende stemmen.

    Hier een voorbeeld van Christine Deutekom (later Cristina), een van de paar unieke sopranen, die deze aria (zo) kon zingen.
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Cristina_Deutekom

    Cristina Deutekom - Der Hölle Rache - Konigin der Nacht

    Na een aantal kleinere rollen te hebben gezongen, brak zij in 1963 door als Königin der Nacht in Mozarts Die Zauberflöte bij De Nederlandse Opera. Ze zong de rol aan alle grote Europese operahuizen en een complete studio-opname van Die Zauberflöte onder leiding van dirigent Georg Solti katapulteerde haar vervolgens naar internationale bekendheid. In 1969 debuteerde ze als Königin ook aan de Metropolitan Opera in New York.


    avatar
    Caspar


    Cristina Deutekom - Der Hölle Rache - Konigin der Nacht  Empty Re: Cristina Deutekom - Der Hölle Rache - Konigin der Nacht

    Bericht  Caspar 12.04.13 18:00

    Geweldige stem-acrobatiek; onnavolgbaar.

    Maar het theatrale stoort me, met alle respect.
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Cristina Deutekom - Der Hölle Rache - Konigin der Nacht  Empty Re: Cristina Deutekom - Der Hölle Rache - Konigin der Nacht

    Bericht  Mariakat 15.04.13 5:09

    Is dat niet opera eigen? Wink
    avatar
    Caspar


    Cristina Deutekom - Der Hölle Rache - Konigin der Nacht  Empty Opera

    Bericht  Caspar 15.04.13 11:13

    Mariakat schreef:
    Is dat niet opera eigen?
    Ja.
    Het is een vocale/muziekale vertolking gecombineerd met een gekostumeerde vertoning.
    Maar het kan zijn dat ik te veel op de entourage let, sorry.
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Cristina Deutekom - Der Hölle Rache - Konigin der Nacht  Empty Re: Cristina Deutekom - Der Hölle Rache - Konigin der Nacht

    Bericht  Mariakat 16.04.13 14:24

    Dat is waarschijnlijk ook, waarom ik liever "muziek luister" dan "muziek kijk".

    Maar bij opera gaat het, zeker bij de verbindende gezongen stukken, zeker ook om het verhaal.
    In vreemde talen sowieso al niet te begrijpen, maar een beetje uitgebeeld door de dramatiek en het acteren van de vocale partij.
    Van opera's kan ik dan ook meestal alleen een aantal aria's en koren echt waarderen.
    Een opera "uitzitten" doe ik dan ook zelden en dan alleen nog op TV met ondertiteling.

    Gesponsorde inhoud


    Cristina Deutekom - Der Hölle Rache - Konigin der Nacht  Empty Re: Cristina Deutekom - Der Hölle Rache - Konigin der Nacht

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu 26.04.24 21:57