Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Filosofie Kaffee

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedachtenwisseling over alles wat verwondert.


    Het grote geld

    avatar
    Caspar


    Het grote geld Empty Het grote geld

    Bericht  Caspar 23.11.11 21:29

    Bankiers zijn net mensen

    OP ONDERZOEK IN DE CITY --- JORIS LUYENDIJK --- 16-11-2011

    Wie kom je tegen als je jezelf onderdompelt in de wereld van bankiers? Hoe praten ze, en waarover?
    Joris Luyendijk over zijn ervaringen in de City, het beeld van 'de bankier' en going native.
    ……………….....
    …………………………….....

    Verhaal van een managing director :
    Ik ontmoet zeer bijzondere mensen. Zoals die man die nog geen dertig was en vijfhonderd miljoen dollar
    had verdiend voor zijn bank. Ik bedoel, hoeveel FTSE-bedrijven (Financial Times-Stock Exchange) halen een
    kwart miljard winst binnen? Die vent had recht op een bonus van ruim 25 miljoen. Alleen werd het uitgesteld,
    wat betekende dat hij nog drie jaar bij de bank moest blijven om het te kunnen incasseren. Dus was hij bijna
    beschaamd dat hij tegen mij klaagde dat hij vastzat aan het bedrijf en zijn leven aan zich voorbij zag gaan. Zo zag hij het.

    Ik kom mannen tegen van onder de dertig die 2,3 miljoen per jaar verdienen. Ik denk dat dat je ongevoelig maakt.
    Het maakt mij ongevoelig. Pas nog stond ik te praten met een kerel die behoorlijk goed is en maar 150.000 pond verdient.
    Ik weet nog dat ik dacht: arme jongen, want hij zou het dubbele kunnen verdienen, op z'n minst, als hij naar een andere
    bank zou gaan. Toen corrigeerde ik mezelf: waar heb je het over, die arme jongen verdient 150.000 pond.
    ………………………………….....
    …………………….....
    http://www.groene.nl/2011/46/bankiers-zijn-net-mensen
    -----------------------------------------------------------------------------
    Dit verhaal gaat over mensen die zich bezig houden met het manipuleren, jongleren en trucs uithalen met andermans geld.
    Geld dat door een productieve maarschappij verdiend is en waamee ze naar hartelust spelen en er in graaien.

    En wij maar kibbelen over een half procentje meer of minder voor Jan Modaal.

      Het is nu 07.05.24 12:27