Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Filosofie Kaffee

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedachtenwisseling over alles wat verwondert.


    Healing op TV

    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Healing op TV Empty Healing op TV

    Bericht  Mariakat 28.03.09 15:46

    Dit is een kopie van een onderwerp op de oude filosofie community van MSN.
    nl. Kwakzalverij, van Yatim.

    Ik heb de titel veranderd, omdat ik vind dat de vlag de lading niet dekte.

    Van: yatim (Oorspronkelijk bericht) Verzonden: 16-1-2009 13:22
    Dat er mensen zijn die anderen willen laten geloven dat zij in contact kunnen treden met overleden personen en daar hun brood mee (proberen te) verdienen zij hun gegund.
    Het is zelfs mogelijk dat er onder hen zijn die werkelijk zelf ook geloven dat hun hersenspinsels en fantasietjes ingegeven worden van buitenaf zoals schrijvers wel beweren te worden geinspireerd door bijzondere (bovennatuurlijke) krachten of geesten.
    Maar dat er televiesie-zenders zijn die dergelijke mensen een platforme bieden om deze misleidende praktijken uit te dragen en goedgelovigen met deze methode uit de toegepaste psychologie (cold-reading) zogenaamd te genezen (healing) is uitermate misselijkmakend en onbetamelijk!
    Bericht 2 van 5 in discussie
    Van: mariakat11 Verzonden: 16-1-2009 15:33
    En dat is nog netjes uitgedrukt.

    Van: LJCParsam4 Verzonden: 16-1-2009 15:58
    Waar eindigt de waarheid... en waar begint de kwakzalverij, de volksverlakkerij, het poujadisme, de stemmingmakerij, de show business, de jacht op de kijkcijfers...?

    Want...there is much more between heaven and earth...

    Die zenders trachten contact te houden met wat onder de mensen leeft
    Van: mariakat11 Verzonden: 16-1-2009 18:01
    Zeker vind ik het belangrijk, dat er uitgezonden wordt wat er onder mensen zou kunnen leven.
    Echter het voor waar brengen en mensen op hun zwakste punten, nl. hun gezondheid en hun rouwverwerking, bespelen, acht ik ten ene male uit den boze.
    Want dat is wat hier gebeurt.
    Sensatielust van de kijker ten koste van de hulpvrager.

    Als dan ook nog voor waar gebracht wordt, dat deze mensen zouden kunnen "healen" dan is dat duidelijk kwakzalverij.
    In geval van TV uitzendingen, zowel van de zg. "healers" als van de betreffende omroep.

    Ieder die een beetje weet van geneeskunde, en daarin heeft gestudeerd of zich op een andere manier in heeft verdiept, weet dat de magie van het geschreven woord en van de media, zo enorm groot is, dat mensen dat eerder geloven, als zij dat wensen door Hoop, dat zij direct, geïndoctrineerd kunnen worden.

    Bonafide artsen en psychologen maken daar gebruik van, maar bieden alle gelegenheid tot zorg en nazorg.
    Alleen op die manier is het (tot op zekere hoogte) geoorloofd van dit mechanisme gebruik te maken.
    In prive omstandigheden en met directe oog in oog, dus prive zorg.

    Ik weet dat veel alternatieve niet geregistreerde therapeuten hiervan gebruik maken.
    Zij worden gedoogd, zolang zij dit mechanisme in acht nemen.
    en zolang zij ook directe nazorg kunnen en willen leveren.

    Velen van hen doen dit ook en leveren volgens mij dan ook goed werk.
    Ik ben echt niet tegen alternatieve zorg.
    Van: toqloq Verzonden: 16-1-2009 18:13
    Vele van deze zijn ter goede trouw en geloven in hun eigen onzin net als andere reliegeuze.
    Jammer ervan is dat veel kennis ervan zo vermoord word want waar rook is is vuur , het is niet allemaal onzin .
    Al zullen de meeste en zeker de commercielen meestal de klok hebben horen luiden en weten niet waar de klepel hangt.
    Ik heb wel sessies gehouden met mensen die alles wisten alles gelezen hadden en het zo konden reticiteren.
    Maar de real stuff deed ze dichtslaan en in paniek raken.
    Ik zou niet overwegen , afgezien dat spreken met de doden mij onzin lijkt , dit openbaar te doen nog niet een beetje.
    En ook niet met iedereen daar niet iedereen het kan bevatten en ik geen psychoses op mijn geweten wil hebben.
    Maar tijd /ruimte is een apart ding dat zich niet echt vertalen laat naar verstandige meningen en conclusies
    Ervarings kennis kan men alleen ervaren en niet overleveren , hooguit de state of mind om dat spesifike venster te vinden daarna ben je alleen.
    De meeste mensen staan te popelen om hun verlichting te delen maar alle goede bedoeling ten spijd , red ik het aardig met die van mijzelf en zie echt delen als onzin.
    Het zijn de heerszuchtigen en de betweters die menen anderen te moeten overtuigen , ook om hun eigen gebrek aan werkelijk inzicht te verbergen.
    Medium is een ander woord voor priester verachtelijke lui.

      Het is nu 07.05.24 17:20