Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Filosofie Kaffee

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedachtenwisseling over alles wat verwondert.

2 plaatsers

Tunesië

Caspar

Tunesië Empty Tunesië

Bericht  Caspar 15.01.11 1:18

Tunisia: a moment in history

http://www.al-bab.com/blog/2011/blog1101b.htm#tunisia_the_last_days_of_ben_ali

Tunesië: de laatste dagen van Ben Ali . Posted by Brian Whitaker, 14 Jan 2011.

Het is vandaag precies vier weken sinds het begin van de Tunesische opstand en ik was
    van plan om een andere samenvatting van de belangrijkste gebeurtenissen van de dag te
    schrijven. Maar, eerlijk gezegd, ik kan het niet. Er is zoveel gaande, zo veel chaos.

Laat me even wijzen op twee dingen die in feite, alles zeggen.

Een daarvan was de demonstratie vandaag in Kairouan. Ik ben er op vakantie geweest en het
    is niet een bijzonder grote stad. Maar kijk naar de video: dat protest is enorm, enorm, enorm.

De andere is dit verslag van de New York Times: "Tunesië Relschoppers overweldigen de
    politie dicht bij de hoofstad". Verwijzend naar de gebeurtenissen van vandaag in Hammamet,
    zegt het :
    De politie heeft donderdag al deze exclusieve mediterrane badplaats verlaten - toevluchtsoord
    van de hoofdstad voor de rijken en machtigen - waar relschoppers oproepen tot de verdrijving
    van de autoritaire president van Tunesië en door de straten zwermden, bankkantoren in brand
    staken en een herenhuis plunderden dat behoort tot een van zijn familieleden.

enz. enz.

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&hl=en&v=eRiJ_gCDhhU&gl=US

http://www.nytimes.com/2011/01/14/world/africa/14tunisia.html?_r=1&src=me
    Mariakat
    Mariakat
    Admin

Tunesië Empty Re: Tunesië

Bericht  Mariakat 15.01.11 11:06

Het wordt zo langzamerhand idd. aardig ingewikkeld om de chronologische volgorde en verbanden te zien.

Misschien is het volgende een hulp:
    Google op Tunesie en dan speciaal de categorie nieuws.
    Je alleen het nieuws in het Nederlands geschreven, met de belangrijkste nieuwsbladen vooraan.
    Bij actualiteiten hebben zij zelf een lijstje met steekwoorden voor het nieuws in een bepaalde categorie.

Maar in die artikelen wordt meestal gelinkt naar andere wereld nieuwsbladen.
    Over een tijdje is het dit natuurlijk geen actueel nieuws meer.
    Zoek dan op Tunesië en opstand.
    Door het woord opstand krijg dan de nederlands talige artikelen.

Het is nu 17.11.24 7:54