Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Filosofie Kaffee

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedachtenwisseling over alles wat verwondert.


4 plaatsers

    Huiver en vreest de dag, dat.....

    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Huiver en vreest de dag, dat..... Empty Huiver en vreest de dag, dat.....

    Bericht  Mariakat 10.12.10 18:35

    Jezus verrijst op 21 mei 2011, daarna vergaat de wereld


    var id2 = '0.6377537826443106';
    Huiver en vreest de dag, dat..... Media_xl_274517
    Een bord dat de komst van Jezus en het einde der tijden aankondigt.


    ATLANTA - Een christelijke website lanceert een grote affichecampagne in Atlanta met de niet mis te verstane boodschap dat Jezus onder ons zal terugkeren. De verrijzenis is gepland op 21 mei 2011. Dat meldt The Atlanta Journal-Constitution. Initiatiefneemster Allison Warden van de site WeCanKnow.com uit North Carolina baseert haar voorspellng op grondige bijbelstudie. Ze nodigt gelovigen tevens uit om de Heilige Schrift uit te pluizen.

    "De Bijbel leert ons onomstotelijk dat Jezus op 21 mei volgend jaar zal terugkeren", zegt Warden. "Hij zal van de gelegenheid gebruik maken om zoveel mogelijk mensen te redden uit de klauwen van het Kwade".

    De zoon van God heeft na zijn komst exact 5 maanden de tijd om (de zielen van) zijn volgelingen in veiligheid te brengen voordat zijn vader op 21 oktober 2011 de aarde geheel vernietigt, exact 13.023 jaar nadat Hij hem heeft geschapen, zo valt ook te lezen op de website.

    De reclamecampagne moet die bewering kracht bijzetten. De affiches tonen drie wijzen op een kameel en de ster van Betlehem. "Hij komt terug", staat er voorts op te lezen. De borden hangen inmiddels al in Nashville, Detroit en Omaha. (CBR)

    10/12/10 11u38
    http://www.ad.nl/ad/nl/1000/Nieuws/article/detail/550104/2010/12/10/Jezus-verrijst-op-21-mei-2011-daarna-vergaat-de-wereld.dhtml
    De zoveelste voorspelling.
    Waar halen mensen de moed en de fantasie vandaan om steeds weer te komen met een voorspelling van het einde der dagen?
    avatar
    Caspar


    Huiver en vreest de dag, dat..... Empty Huiver

    Bericht  Caspar 10.12.10 20:33

    Christ is not coming as a thief in the night to those who are watching.
    The end is almost here and the time for this to be revealed to man has come.

    http://www.the-latter-rain.com/can-we-know-when.html

    Ze hebben God's website gehackt !
    -------------------------------
    Huiver en vreest de dag, dat..... Einde

    http://www.the-latter-rain.com/153-days.html
    Socrates
    Socrates


    Huiver en vreest de dag, dat..... Empty Re: Huiver en vreest de dag, dat.....

    Bericht  Socrates 06.01.11 11:25

    Ik vraag me weleens af of het niet net zo dom is dat we nog steeds versteld staan over zoveel domheid.
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Huiver en vreest de dag, dat..... Empty Re: Huiver en vreest de dag, dat.....

    Bericht  Mariakat 07.01.11 16:19

    Misschien wel.
    Ik heb altijd zoveel vertrouwen in mensen, dat de meesten toch wel kunnen onderscheiden wat wel of geen fantasie is.
    Misschien ben ik daarin ook wel dom.
    Misschien moet ik het naief noemen.

    Veel illusies over het hoge intellect van mensen en daarmee normaal gesproken te verwachten wijsheid heb ik niet.
    Gewoon normaal gezond verstand is feitelijk ook genoeg. Very Happy

    avatar
    Caspar


    Huiver en vreest de dag, dat..... Empty Huiver enz.

    Bericht  Caspar 07.01.11 16:32

    Dom of niet
    maar rekenen kunnen ze wel op die website in Atlanta.
    Of moet je dit eenzijdig begaafd noemen?
    Socrates
    Socrates


    Huiver en vreest de dag, dat..... Empty Re: Huiver en vreest de dag, dat.....

    Bericht  Socrates 07.01.11 18:35

    Ik denk, naar standaard IQ en EQ maatstaven gemeten, dat veel van die mensen allesbehalve dom zijn. Deze mensen kunnen makkelijk universitair geschoold zijn.

    Maar het zogenaamde goddelijke is vooral aan misinterpretatie gebonden. Dat komt deels doordat men van kleins af aan een bepaalde voorstelling aangeboden krijgt die door groepsdruk statisch gehouden wordt, de echte individuaisten zullen sneller de duidelijke sprookjesvoorstellingen doorzien voor wat ze zijn dan mensen wiens geestelijk welzijn staat of valt bij sociale acceptatie. Voor een ander deel is wensdenken een beperkende faktor, met name waar paradijs/hel, het leven na de dood komt kijken. Ook het (meer of minder) aanwezige gebrek om buiten antropomorfe kaders kunnen te denken; kortom het vermogen om een puur abstracte voorstelling op te bouwen over het zogenaamde goddelijke, vormt een struikelblok.

    Om het goddelijke te kunnen begrijpen moet je erg veelzijdig zijn en sociaal beperkt.
    avatar
    marmot


    Huiver en vreest de dag, dat..... Empty Re: Huiver en vreest de dag, dat.....

    Bericht  marmot 08.01.11 12:10

    Voor mij is het goddelijke niet te vatten.Ik kan me bv bij het NIETS niets voorstellen.

    marmot.
    Socrates
    Socrates


    Huiver en vreest de dag, dat..... Empty Re: Huiver en vreest de dag, dat.....

    Bericht  Socrates 08.01.11 12:51

    Je hebt gelijk, Marmot. Ik drukte me niet zorgvuldig genoeg uit. Ik bedoelde:

    Om het goddelijke, zoals dit bedoeld wordt in religieuze geschriften, te kunnen begrijpen moet je erg veelzijdig zijn en sociaal beperkt.

    Natuurlijk kan je bij het niets, niets voorstellen, want zodra je je iets voorstelt over het niets is het niet niets meer.
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Huiver en vreest de dag, dat..... Empty Re: Huiver en vreest de dag, dat.....

    Bericht  Mariakat 08.01.11 13:01

    Socrates schreef:
    Om het goddelijke te kunnen begrijpen moet je erg veelzijdig zijn en sociaal beperkt.
    Tot op grote hoogte kan ik je volgen, maar wat bedoel je in dit geval met sociaal beperkt?
    Socrates
    Socrates


    Huiver en vreest de dag, dat..... Empty Re: Huiver en vreest de dag, dat.....

    Bericht  Socrates 08.01.11 17:31

    Weinig gevoelig zijn voor sociale druk. Tegendraads dus.
    avatar
    marmot


    Huiver en vreest de dag, dat..... Empty Re: Huiver en vreest de dag, dat.....

    Bericht  marmot 09.01.11 12:01

    Autonoom zijn ?


    marmot
    avatar
    Caspar


    Huiver en vreest de dag, dat..... Empty Eindtijd

    Bericht  Caspar 20.05.11 14:42

    Nog 153 dagen te gaan.

    De eindtijd begint morgen.

    http://www.the-latter-rain.com/153-days.html
    avatar
    Caspar


    Huiver en vreest de dag, dat..... Empty Eindtijd

    Bericht  Caspar 23.05.11 22:01

    Na de Dag des Oordeels gezond weer op

    door Steven de Jong --- 23 mei 2011

    Spaargeld gedoneerd, huis verkocht, vakantiedagen opgemaakt, baan opgezegd. Nee,
    het is niet gemakkelijk om de draad weer op te pakken als je op de Dag des Oordeels
    niet gered bent en ongelovigen hun zondige bestaan vrolijk voortzetten.

    enzovoort......................

    http://www.nrc.nl/nieuws/2011/05/23/na-de-dag-des-oordeels-gezond-weer-op/

    Gesponsorde inhoud


    Huiver en vreest de dag, dat..... Empty Re: Huiver en vreest de dag, dat.....

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu 28.04.24 0:10