In een wereld zonder respect, is er geen sprake meer van "the survival of the fittest".
https://www.youtube.com/watch?v=RgDHrEQPLh0
https://www.youtube.com/watch?v=RgDHrEQPLh0
Caspar schreef:Wie verschuilt er zich achter VCK ??
open vizier s.v.p.
kom op !
Ben gewoon een mens
Caspar schreef:VCK schreef:
Ben gewoon een mens
Maar als je niet voor de dag wilt komen , oké.
Caspar schreef:Maar waarom wil je kiekeboe spelen ?
Het thema is belangrijk maar waarom wil je je verschuilen ?
Wat zijn jouw remmingen ????
"The survival of the fittest" wordt hard gespeeld. Respect hoort daar niet bij.In een wereld zonder respect, is er geen sprake meer van "the survival of the fittest".
Heb je deze zin bewust zo bedoeld?vck schreef:In een wereld zonder respect, is er geen sprake meer van "the survival of the fittest".
Ik had hier een post kunnen maken van 100000 woorden, dan nog vertel je niet het verhaal zoals met een film.Heb je deze zin bewust zo bedoeld?vck schreef:In een wereld zonder respect, is er geen sprake meer van "the survival of the fittest".
Zou je dat dan misschien ook wat nader kunnen uitleggen?
We zijn nu genoodzaakt zelf maar wat te gaan brainwashen.
Ik zou ook liever zeggen, zoals Caspar al aangeeft:
"In de wereld van "the survival of the fittest", is geen plaats voor respect"
Een filmpje dat 10.000 woorden in een paar minuten uitlegt, is alleen voor de goede verstaander.
Dat schreef je inderdaad al eerder.
Even wat mee brainstormen aub.
Ik heb geen antwoord op mijn vraag van nu.
Hier zeg je dus hetzelfde als Caspar en ik, en kunnen we het dus eens zijn.
Maar dat is anders dan in de topic titel staat.
En zeker zou de wereld er dan anders uit zien.
Maar hebben we het dan over de survival of the fittest, of met de woorden van het filmpje "the wickest"?
Deze uitdrukking is geboren uit de kennis, die we hebben van de afgelopen paar duizend jaren.
Mijn vraag aan jou.
Zou met een meer beschaving en respect de mensheid in zijn geheel in de loop van zijn ontwikkeling gedurende de komende paar duizend jaar beter af zijn?
En zal dat ook kunnen blijven duren, nu de mensheid afstevent op een overvolle aarde?
Vind jij alle mensen gelijk?Aan de kant van de mensen is dat eenvoudiger en zou iedereen gelijk moeten zijn.
Wat voor afspraken volgens jou?Toch zullen er afspraken moeten zijn rond geboorte beperking en populatiecontrole, wat een van de grootste problemen is dan.
Doe eens een gooi, waar je hierbij vooral aan denkt en waarom.En dan het grote debat, over het respect naar andere levende dingen zoals dieren en planten. Er zijn wel wat verschillende meningen wereldwijd.
Ik geef je net mijn mening.
Vind jij alle mensen gelijk?
Wat voor afspraken volgens jou?
En
Gelden die dan ook voor iedereen?
en overal op de wereld?
Doe eens een gooi, waar je hierbij vooral aan denkt en waarom.
Dank je voor je korte duidelijke antwoord op de laatste 2 vragen.vck schreef:Ik geef je net mijn mening.
Vind jij alle mensen gelijk?
Dus ja, ik vind alle mensen gelijk
Van het ogenblik ik ieder mens gelijk vind,
Wat voor afspraken volgens jou?
En
Gelden die dan ook voor iedereen?
en overal op de wereld?
zou zo een afspraak ook voor iedereen en overal ter wereld geldig zijn.
Anders is niet iedereen gelijk meer.
Misschien.Over hoe en wat? Ik ga hier geen eindeloze discussie starten. Hier zijn heel wat meningen over.
En moest het ook wat uithalen, ik doe graag mee.
Maar dit is gewoon eindeloos typen lijkt me.
Begin zelf eens zou ik zeggen.mijn voorstel, bv:
Een wedstrijd organiseren "het beste idee van de wereld" in plaats van Nederland.
Dan zie je zowat de meeste mogelijkheden langskomen.
Jijzelf houdt de boot dus af.Ook hier weer, kunnen we eindeloos gaan typen.Doe eens een gooi, waar je hierbij vooral aan denkt en waarom.
Maar er zijn wel enkele zaken die je weet, die beter kunnen toch?
Zoals ik voorheen heb gezegd, als het iets uit moest maken, ik deed graag mee.Begin zelf eens zou ik zeggen.
Caspar schreef:Er is het begrip "respect" wat niet goed uit de doeken gedaan wordt.
Respect is synoniem met "achting", misschien ook met "bewondering" en dan gaat het over
vrijwillige erkenning van kwaliteiten , vaardigheden, opvattingen en prestaties van iemand.
Respect kan ook betekenen dat ik me onthoud van het misbruiken van macht t.o.v. mensen,
dieren en in het algemeen in de omgang met de natuur.