Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Filosofie Kaffee

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedachtenwisseling over alles wat verwondert.

2 plaatsers

Bezuinigingen ?

marmot

Bezuinigingen ? Empty Bezuinigingen ?

Bericht  marmot 06.04.10 9:30

Bezuinigen gaat ten koste van werk, terwijl werk en de vruchten daarvan juist ons kapitaal is.... Geld ( het monetaire stelsel ) is slechts een stuurmechanisme volgens mij. Thuis zitten te nixen ? Wat betekent eigenlijk STAATSSCHULD ? schuld aan/bij onszelf ??

marmot
    Mariakat
    Mariakat
    Admin

Bezuinigingen ? Empty Re: Bezuinigingen ?

Bericht  Mariakat 06.04.10 10:14

Het blijft kiezen uit het geld dat ronddraait.
    Van alles wat bezuinigen zou ik zeggen.

Verminder de overheidsuitgaven geeft een doorspitten van alle ministeries.
    De grootste hap valt te bezuinigen in het ministerie van volksgezondheid en in dat van sociale zaken.
    Jammer inderdaad, bezuinigingen aldaar raakt aan het bestedings patroon van de mensen, waar het eerst naartoe ging.

Belastingverhoging raakt ook alle Nederlanders, wat meer de veelverdieners, als aan de weinig verdieners.
    Laten nu de ensen met hoge hypotheken ook, net als de mensen die weinig verdienen ook relatief weinig belasting betalen.
    Misschien toch een grens aan de aftrekbaarheid?
    Niet meer rente aftrekken dan voor 150.000 euro bijvoorbeeld.
    Het minimum bedrag dat je tegenwoordig neer moet tellen voor een bescheiden woongelegenheid.
    De rest zal dan toch wat langer moeten sparen of zijn rente gewoon zelf betalen ipv. dat terug te kunnen krijgen van de belastingbetaler.

Dan zal een hele grote hoop van middenklassers het gaan voelen in de belasting portemonnee.

Een staatsschuld kan een staat hebben naar zijn bewoners of naar het buitenland.
    Het eerste geval lijkt me voor een tijdelijk iets niet zo ongunstig als het tweede.
    De revenuen stromen nl. ook terug naar de Nederlander.

Naar het buitenland?
    Dan hebben we gewoon meer ingekocht als we opbrachten en moeten we eens heel hard na gaan denken met z'n allen.
    Ook de Nederlander, die door in het buitenland zijn geld uit te geven of buitenlandse spullen preferen boven Nederlandse spullen, hieraan meewerkt.
    alhoewel dit laatste bijna niet meer mogelijk is om na te laten.
    marmot

Bericht  marmot 06.04.10 10:58

Ik probeerde eigenlijk na te denken over dat monetaire systeem waar we in gevangen lijken te zitten.

marmot.
    Mariakat
    Mariakat
    Admin

Bericht  Mariakat 06.04.10 18:45

Ik denk niet, dat we daar ooit nog uit komen.
    Voorlopig wordt het met het mondiale gebruik alleen nog ingewikkelder en ook meer van invloed op alle landen van de wereld, die een beetje meedoen in het economische verkeer.

Waar het eindigt?
    Geen idee.

Gesponsorde inhoud

Bericht  Gesponsorde inhoud

Soortgelijke onderwerpen

-

Het is nu 17.11.24 6:47