Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Filosofie Kaffee

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedachtenwisseling over alles wat verwondert.


3 plaatsers

    Genadeloos.

    avatar
    marmot


    Genadeloos. Empty Genadeloos.

    Bericht  marmot 01.02.10 18:37

    Bij de vraag "wat is GENADE ?" bedacht ik dat het misschien beter was bij genadeLOOS te beginngen.

    marmot
    Mariakat
    Mariakat
    Admin


    Genadeloos. Empty Re: Genadeloos.

    Bericht  Mariakat 01.02.10 19:14

    Ga je gang.
    Wat is genadeloos volgens jou Question
    avatar
    Caspar


    Genadeloos. Empty Genadeloos

    Bericht  Caspar 01.02.10 19:28

    klik op woordverbanden grafisch weergeven:

    http://synoniemen.net/index.php?zoekterm=genadeloos

    http://synoniemen.net/grafisch.php?w=genadeloos
    avatar
    marmot


    Genadeloos. Empty Re: Genadeloos.

    Bericht  marmot 02.02.10 16:47

    Mariakat schreef:Ga je gang.
    Wat is genadeloos volgens jou Question


    Iedereen is toch wel tegen genadeloosheid.

    Maar toch..... misschien is genade voor de genadelozen wel het hoogst haalbare.

    Niet in de zin van vergeven maar meer in het besef dat het niet anders kan gaan alsdat het gaat, en dat dan in absolute zin.


    Marmot.
    avatar
    Caspar


    Genadeloos. Empty Re: Genadeloos.

    Bericht  Caspar 02.02.10 18:30

    marmot schreef:Iedereen is toch wel tegen genadeloosheid.
    Ook als je tegen bent blijft het verschijsel bestaan in mensen- en dierenwereld.
    'Maar toch..... misschien is genade voor de genadelozen wel het hoogst haalbare.
    Waarom zou je genade hebben met genadelozen? Dan ben je zelf de klos.
    Niet in de zin van vergeven maar meer in het besef dat het niet anders kan
    gaan alsdat het gaat, en dat dan in absolute zin.
    Waarom zou je vergeven, de "genadeloze" moet weten dat er grenzen zijn.
    -----------------------------------
    Wat er Maandag gebeurd is in Ciudad Juárez in Mexico waar achttien mensen afgeslacht zijn !
    Voor de daders géén genade, hoop ik.

    maar misschien gebeurt er niet méér dan een minuut stilte, dus ruim 3 seconden stilte per dode:

    En la clausura de los trabajos de la Comisión Permanente, legisladores guardaron un minuto de silencio por el asesinato de 18 jóvenes en Ciudad Juárez, Chihuahua. Foto: Mónica Vega / El Sol de México
    avatar
    marmot


    Genadeloos. Empty Re: Genadeloos.

    Bericht  marmot 02.02.10 22:40

    Het gedachtengoed van genade Capar betekent toch niet dat je alles maar met je moet laten gebeuren. Voor jezelf opkomen is niet alleen noodzakelijk maar ook een recht.

    marmot.
    avatar
    Caspar


    Genadeloos. Empty Re: Genadeloos.

    Bericht  Caspar 02.02.10 23:13

    marmot schreef:Het gedachtengoed van genade Capar betekent toch niet dat je alles maar met je moet laten gebeuren. Voor jezelf opkomen is niet alleen noodzakelijk maar ook een recht.
    het verlenen van "genade" is een recht dat aan een Heerser toekomt. In die positie ben ik niet.
    vanuit mijn standpunt zie ik het als noodzakelijk dat mensen die "genadeloos" zijn zoals jij ze
    noemt met de sterke arm der wet kennismaken en met hun eigen methoden gestraft worden.
    avatar
    Caspar


    Genadeloos. Empty Re: Genadeloos.

    Bericht  Caspar 03.02.10 14:00

    marmot schreef:Maar toch..... misschien is genade voor de genadelozen wel het hoogst haalbare.
    ik denk dat ik niet goed begrijp wat de bedoeling is Marmot; kun je die zin toelichten ?
    avatar
    Caspar


    Genadeloos. Empty Re: Genadeloos.

    Bericht  Caspar 03.02.10 16:57

    Genadeloos. Thumb_big_201002031656111487589293
    avatar
    marmot


    Genadeloos. Empty Re: Genadeloos.

    Bericht  marmot 04.02.10 8:17

    Caspar schreef:
    marmot schreef:Maar toch..... misschien is genade voor de genadelozen wel het hoogst haalbare.
    ik denk dat ik niet goed begrijp wat de bedoeling is Marmot; kun je die zin toelichten ?


    Zelfs in het besef van of geloof in het determinisme is het een moeilijke opgave.


    marmot.
    avatar
    Caspar


    Genadeloos. Empty Re: Genadeloos.

    Bericht  Caspar 04.02.10 11:42

    marmot schreef:Maar toch..... misschien is genade voor de genadelozen wel het hoogst haalbare.
    Zelfs in het besef van of geloof in het determinisme is het een moeilijke opgave.
    je bedoelt hiermee te zeggen dat zelfs als de "genadelozen" volkomen gedetermineerd zijn,
    dat het dan een maximale prestatie is om voor hen "genade voor recht" te laten gelden ?

    maak je dan niet de weg vrij voor anarchie ?

    Gesponsorde inhoud


    Genadeloos. Empty Re: Genadeloos.

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu 20.05.24 21:18