Bij de vraag "wat is GENADE ?" bedacht ik dat het misschien beter was bij genadeLOOS te beginngen.
marmot
marmot
Mariakat schreef:Ga je gang.
Wat is genadeloos volgens jou
Ook als je tegen bent blijft het verschijsel bestaan in mensen- en dierenwereld.marmot schreef:Iedereen is toch wel tegen genadeloosheid.
Waarom zou je genade hebben met genadelozen? Dan ben je zelf de klos.'Maar toch..... misschien is genade voor de genadelozen wel het hoogst haalbare.
Waarom zou je vergeven, de "genadeloze" moet weten dat er grenzen zijn.Niet in de zin van vergeven maar meer in het besef dat het niet anders kan
gaan alsdat het gaat, en dat dan in absolute zin.
het verlenen van "genade" is een recht dat aan een Heerser toekomt. In die positie ben ik niet.marmot schreef:Het gedachtengoed van genade Capar betekent toch niet dat je alles maar met je moet laten gebeuren. Voor jezelf opkomen is niet alleen noodzakelijk maar ook een recht.
ik denk dat ik niet goed begrijp wat de bedoeling is Marmot; kun je die zin toelichten ?marmot schreef:Maar toch..... misschien is genade voor de genadelozen wel het hoogst haalbare.
Caspar schreef:ik denk dat ik niet goed begrijp wat de bedoeling is Marmot; kun je die zin toelichten ?marmot schreef:Maar toch..... misschien is genade voor de genadelozen wel het hoogst haalbare.
je bedoelt hiermee te zeggen dat zelfs als de "genadelozen" volkomen gedetermineerd zijn,marmot schreef:Maar toch..... misschien is genade voor de genadelozen wel het hoogst haalbare.
Zelfs in het besef van of geloof in het determinisme is het een moeilijke opgave.