Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Filosofie Kaffee

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedachtenwisseling over alles wat verwondert.

2 plaatsers

De zorgfabriek

Caspar

De zorgfabriek Empty De zorgfabriek

Bericht  Caspar 21.11.09 21:53

documentaire "De Zorgfabriek" op 29-11 om 19.55 op Ned 2 :

http://weblogs.hollanddoc.nl/dusikben/2009/11/12/deze-mensen-aan-tafel-zijn-mensen-de-samenleving-vergeet-dat-ze-bestaan/#more-189
    --------------------------------
    voor geïnteresseerden : lees "In de wachtkamer van de dood" van Anne-Mei The (2005)

http://www.boekreviews.nl/recensies/pagina/bekijken/boek/in-de-wachtkamer-van-de-dood

de laatste zin uit de recensie: gelukkig gaat het er niet overal zo aan toe.
    --------------------------------
    en nog een aanrader : "Na mijn dood geschreven" van J.H.Donner

http://www.patientervaringsverhalen.nl/boekrecensies/Donner.pdf
    Pangaea
    Pangaea

De zorgfabriek Empty Re: De zorgfabriek

Bericht  Pangaea 23.11.09 17:54

Naar mijn weten is een uitzondering de stichting Humanitas.
    Deze stichting maakt gebruik van de wisselwerking van de buurt en mantelzorg.
    Hierdoor is een volledige restaurant mogelijk en kunnen mantelzorgers gewoon tegen een redelijke prijs mee eten (en helpen).

Laatst aangepast door Pangaea op 25.11.09 16:59; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : woord toegevoegd!)
    Caspar

Bericht  Caspar 23.11.09 18:15

Pangaea schreef:........... kunnen mantelzorgers gewoon tegen een redelijke mee eten (en helpen).
    dat laatste zul je niet letterlijk bedoelen : tegen een redelijke prijs meehelpen ?
    Pangaea
    Pangaea

Bericht  Pangaea 25.11.09 17:01

Caspar schreef:dat laatste zul je niet letterlijk bedoelen : tegen een redelijke prijs meehelpen ?

Sorry, woord vergeten.
    Het lijkt mij evident dat het te kostbaar wordt als we voor iedereen een persoonlijke begeleider moeten instellen. Zodoende vind ik de werkwijze van de stichting een prima manier om meerdere partijen tegelijkertijd te bedienen.
    Caspar

De zorgfabriek Empty Documentaire

Bericht  Caspar 29.11.09 23:53

uit de aankondiging :
    Kim Brand (22) koos voor een still uit haar documentaire ‘De Zorgfabriek’, die binnenkort te zien
    zal zijn op het IDFA en op 29 november om 19.55 uur zal worden uitgezonden op Nederland 2 (HUMAN).
    --------------------
    documentaire gezien vanavond: gaf geen goed beeld van wat er in een verzorgingshuis voor
    problemen zijn. de beelden die er te zien waren en de commentaren gaven geen indringend
    zicht op de gang van zaken. ik vond het geheel maaar magertjes. toch wel een gebrek aan
    ervaring en inzicht.

Gesponsorde inhoud

Bericht  Gesponsorde inhoud

Het is nu 17.11.24 5:27