Tomas schreef:Als een dier geen schepsel meer mag zijn maar slechts een proces in de evolutie, wat voor waarde heeft het leven van een dier dan nog? En voor wie?
Tomas
Jij begon in bericht 3 al over de evolutie Tomas.
Tomas schreef:Als een dier geen schepsel meer mag zijn maar slechts een proces in de evolutie, wat voor waarde heeft het leven van een dier dan nog? En voor wie?
Ook ben jij degene die daarna weer begon over de schepper.
Tomas schreef:Voor mij heeft het leven de waarde die de Schepper er aan gegeven heeft. Het lijkt mij dan ook zinvol om het leven van mens en dier in de waarde te laten zo als de Schepper dat in gedachten had.
Het is jouw opmerking,
Tomas schreef:Zo als een kostuum ons bekend maakt met de kleermaker zo maakt het schepsel ons bekend met zijn schepper.
En nu schrijf je ?????????????????
Tomas schreef:maar zo veel belangstelling heb ik nou ook weer niet voor de evolutieleer, en ik dacht dat jij dat wel wist.
Inderdaad.
Vandaar mijn bevreemding.
Jij bent steeds degene die dit aanzwengelt en blijft vragen, niet ingaat op de antwoorden, maar steeds weer door blijft vragen.
Uiteindelijk naar de bekende weg.
De eerste opmerking van Marmot in deze draad is een vraag aan jou naar aanleiding van wat jijzelf schreef.
Marmot schreef:Hoe staat dat dan als je heftig gemankeerde mensen tegenkomt Tomas ?
Waar geen antwoord op komt maar wel weer de vraag
Tomas schreef:Maar hoe zie jij die zelfde heftig gemankeerde mensen in het licht van de evolutietheorie?
en een prima antwoord krijg je weer
Marmot schreef:Ik denk dan aan dobbelstenen - chaos - het zal je maar treffen
En dan presteer jij het weer om je vraag te herhalen, (zonder zelf antwoord te hebben gegeven.)
Het antwoord was er al.
Tomas schreef:Misschien wel Marmot maar mijn vraag was: , , , ,hoe zie jij die zelfde heftig gemankeerde mensen in het licht van de evolutietheorie?
Nu schrijf jij:
Waar het over ging was dus meer dat Marmot problemen had met heftig gemankeerde mensen en de rol van de Schepper daarin.
Dat was niet Marmots probleem.
Voor Marmot is de evolutie duidelijk.
"Als je wat mankeert, heb je pech."
Ik kan het niet anders lezen.
Jij bent degene, die aankomt dat men aan het schepsel de schepper herkent, en dat roept een heel redelijke vraag op.
Wie is dan de schepper van de gemankeerde?Marmot heeft zuiver gezegd en geantwoord op jouw vraag, die al inhield dat jij uitging van een schepper.
Maar waar het eigenlijk om ging in dit topic is.
kalfsvlees ea. aanprijzingen van vleesprodukten in de super.