Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Filosofie Kaffee

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedachtenwisseling over alles wat verwondert.

3 plaatsers

Mexicaanse griep

Mariakat
    Mariakat
    Admin

Mexicaanse griep Empty Mexicaanse griep

Bericht  Mariakat 07.08.09 14:08

Mexicaanse griep (Ned.)
    Voor wie de gegevens en het nieuws op de voet wil volgen
    Op de engels talige bladzijde staat nog wat meer.

Het begint nu voor iedereen wat dichterbij te komen.
    Vanmorgen werd in de krant melding gemaakt van een 5e ziektegeval in Zeeland.
    Zijn er onder jullie, die hier wat directer mee te maken hebben?
    Vanwege beroepsmatige bezigheden of kwetsbare mensen in de directe omgeving?
    Hebben jullie al aan maatregelen gedacht, die voor jullie persoonlijk een verschil zouden kunnen maken?
    We horen bijvoorbeeld vanuit Duitsland, dat de bacterie dodende gels niet zijn aan te slepen.

Voor mij gaat het vooral om voor mijn man:
    Elk jaar een griepinjectie vanwege extra risico factor, nu voorrang. (wanneer is nog niet bekend)
    Voor beiden:
    De extra doses voedingssupplementen, die we nemen zo gauw de R in de maand is, beginnen we nu al mee.
    In september gaan we weer met vakantie, maar als we eind september terug zijn, is het plan een paar maanden zoveel mogelijk weg te blijven van grote mensenmassa's.
    Gelukkig zijn wij in de gelegenheid om daar zelf voor te kiezen.
    We zijn zeker niet van plan ons leven te laten verzieken door angst, maar wat voorzichtige maatregelen zijn alleen maar verstandig denk ik dan.

Hebben jullie nog specifieke gedachten, los van wat over het algemeen aangeraden wordt?
    Pangaea
    Pangaea

Mexicaanse griep Empty Re: Mexicaanse griep

Bericht  Pangaea 07.08.09 18:47

Persoonlijk vind ik alle aandacht voor de Mexicaanse griep wat overdreven.
    Een regelrechte (media) hype en gekte, zoals een vrouw die geen CV monteur meer kan krijgen.

Elk jaar is er toch ook de normale griep die door Europa heen waait?
    En hoeveel slachtoffers (40.000 doden?) zijn er daarin elk jaar te betreuren?

Op het werk wordt nu geinventariseerd hoeveel Antiflu moet worden uitgedeeld.
    Iedereen komt in aanmerking, terwijl ik dacht dat alleen de zwakkeren (of toch niet?) daar baat/profijt van kunnen hebben. Maar goed, volgende week krijgen we een foldertje in de bus van de overheid wat we zelf kunnen doen om het risico zo laag mogelijk te houden. De gebruikelijke adviezen zoals het wassen van de handen en een voorraad voedsel in huis hebben zodat je op de (griep)hoogtepunt de winkels kan ontzien.

Mensen die zwak zijn kunnen volgens mij beter de koude onvluchten en zich terug trekken naar warme oorden.

[edit] de veranderlijkheid van de wereld, de vrouw had geen Mexicaanse griep en de cv is ondertussen gemaakt, lees hier...

Laatst aangepast door Pangaea op 07.08.09 19:19; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : toevoeging)
    Mariakat
    Mariakat
    Admin

Bericht  Mariakat 08.08.09 18:00

Citaat uit de pagina van wikipedia, waar de link naartoe verwijst.
    In veel gevallen verloopt de infectie vrij mild en veel patiënten melden zich daarom niet.
    Precieze cijfers over de sterftekans aan deze griep zijn dan ook niet bekend, maar de mortaliteit wordt geschat op 0,45%.[9] Bij de 'gewone' seizoensgriep ligt dit percentage tussen de 0,03 en de 0,25%.[10] De Wereldgezondheidsorganisatie is bezorgd, omdat bij eerdere pandemieën is gebleken dat de agressiviteit van griepvirussen kan veranderen.[11] Hierdoor zou de sterftekans kunnen toenemen.
    Zoals het er nu naar uitziet lijkt de ziekte (in het Westen) inderdaad milder te verlopen, dan eerder werd gevreesd.
    Wij hadden de gegevens uit Mexico.
    Ik denk zeker, dat de gemiddelde gezondheidstoestand van de mensen er heel veel toe doet.
    In Mexico city lopen heel wat meer ondervoede mensen rond dan in het westen.

De gemiddelde ziekte verschijnselen zullen inderdaad niet zoveel anders zijn.
    Echter als bij 5% zieken 0.3% overlijdt, dan zijn dat er op elke 100.000 inwoners 15.
    Bij de geschatte 30% zieken zijn dat er dan 90.

Plus de totale ontwrichting van het maatschappelijke leven.

Laten we hopen dat het zo is, dat de eerste doemscenaria (sterfte 0.45%) wel erg pessimistisch waren, zoals nu gezegd wordt.
    Dit geschatte hogere sterftepercentage heb ik daarom hierin niet meegerekend.
    joaddan
    joaddan

Bericht  joaddan 09.08.09 14:15

Ik heb op mijn werk ( ziekenhuis) nog niets gehoord. Er zijn wel protecollen uitgeschreven, maar nog niet dat we injecties halen moeten of zo.
    Ik ben ook niet zo bezig ermee, hoewel toen vorige week wat grieperige verschijnselen in het gezin waren, ik er wel even aan gedacht heb..
    Beetje nuchter blijven en dat is niet zo moeilijk als Nederlander Laughing

Gesponsorde inhoud

Bericht  Gesponsorde inhoud

Soortgelijke onderwerpen

-

Het is nu 17.11.24 5:46