http://www.lucyonline.nl/index.htm
Een boeiend verhaal over een fascinerende wereld
Mijn naam is George van der Ven. Ik heb reeds vele jaren belangstelling voor de prehistorie, waarbij de periode vóór 40.000 jaar geleden mijn bijzondere belangstelling heeft.
Ik wil echter duidelijk stellen dat ik geen enkele opleiding of (echte) studie over dit onderwerp gevolgd heb. Ik ben slechts een geïnteresseerde leek die het leuk vindt om via dit medium iets te vertellen over deze boeiende wereld. De inhoud van mijn site is natuurlijk gebaseerd op diverse bronnen, maar de layout, opbouw van de verhalen en de schrijfstijl zijn geheel van eigen hand.
Ooit ben ik begonnen met een voorzichtige poging een boekje te schrijven over dit onderwerp, maar om allerlei redenen wilde dit maar niet goed lukken.
Toen ik in 1995 het Internet op ging, kwam al vrij snel het idee om, als alternatief voor het boekje, een site over de prehistorie te maken. In december 1995 was het dan zover. Mijn eerste wankele schreden naar het opzetten van een Internet-site. Voor degenen die het leuk vinden om mijn eerste probeerseltje te zien, heb ik deze nog even opgezocht en gepubliceerd.
Deze site gaat over een groot gebied uit de prehistorie, met veel aandacht voor de evolutie van de mens. Mijn bijzondere aandacht gaat echter uit naar een beroemde voorouder van de moderne mens, genaamd Lucy. Een klein dametje die leefde in een zeer ver verleden.
In deze site komen ook diverse aanverwante zaken aan de orde, zoals een toelichting op de diverse tijdperken, aandacht voor dinosauriërs, een verhaal over Darwin, de beroemde grondlegger van de evolutietheorie, en een aantal (beroemde) voorouders.
Ook heb ik sinds begin 2004 een 'Kids-hoek' met leuke dingetjes voor kinderen.
Ik nodig u uit kennis te nemen van deze fascinerende wereld, waarbij het onderdeel Het begin een goed startpunt kan zijn.