Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Filosofie Kaffee

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedachtenwisseling over alles wat verwondert.

2 plaatsers

ik mis wat

joaddan
    joaddan

ik mis wat Empty ik mis wat

Bericht  joaddan 01.07.09 22:16

Geen activiteit, maar wel bezoekjes van bepaalde mensen hier.....whats up?
    Caspar

ik mis wat Empty Re: ik mis wat

Bericht  Caspar 02.07.09 23:02

joaddan schreef:Geen activiteit, maar wel bezoekjes...............whats up?..............
    laat maar eens van je horen: geef maar eens een resolute, vastberaden stelling
    zodat er commentaren geleverd kunnen worden zoals vuurwerk met nieuwjaar.
    joaddan
    joaddan

Bericht  joaddan 03.07.09 16:12

Maar wat mis je?
    Mis je iets of iemand,
    doet het zeer of ben je in paniek
    brand het of kwijn je weg
    zelfs blij of boos

Missen...
    schoonheids missen
    katholieke missen
    je mist iets als kiespijn
    je hebt je doel gemist
    iets voor geen geld willen missen
    de boot missen

Missen, een Nederlands woord met vele invalshoeken..
    Ik mis...
    Caspar

Bericht  Caspar 03.07.09 22:20

joaddan schreef:Maar wat mis je? Mis je iets of iemand,
    doet het zeer of ben je in paniek brand het of kwijn je weg

Missen... een Nederlands woord met vele invalshoeken..Ik mis...

Zomaar ergens gelezen :
    -----------------------
    Medicijn, Metafoor, Moordenaar
    M van... Missen
    Mijn lieve Liefdescursisten,

Moeiteloos somt u mij op wat u allemaal mist in het leven en dat komt au fond neer op de afwezigheid
    van een Ideale Geliefde. Ik zie u graag lijden, omdat zulks uw leven tenminste wat cachet geeft - gelukkige
    mensen zijn vaak saai - maar het moet wel nuttig blijven. Laten we daarom bezien wat u met dat
    hevige Missen moet beginnen.

Moi onderscheidt twee soorten Missen. De ene soort is het verlangen naar wat niet is maar moest zijn,
    althans volgens uw hartstochtelijk gemoedsleven. Dit is een kwellende procedure, kan ik u uit eigen
    levenservaring verzekeren.
    Uitgebreid stelt u zich voor hoe gelukkig u zou wezen als uw verlangens vervuld werden, welk een
    blijheid uw gezicht dan vanzelf ging uitstralen en dat uw dagen zich vanzelf als geurige bloemen aaneen
    lieten rijgen tot een bedwelmend bouquet. 't Is mooi, zoveel fantasie. Alleen onhandig. Want de praktijk
    wijst uit, dat u er alleen maar eenzamer en lelijker van wordt. Jammer.

Het is verstandiger de tweede soort van Missen te praktiseren. Noem het de medicijn voor uw liefdesleven,
    desnoods preventief toegepast. Deze soort is een combinatie van uw verlangen met enig geduld. U verlangt
    maar eist geen onmiddelijke vervulling. Ik geef toe dat het enige emotionele acrobatiek vereist, maar de
    resultaten kunnen hoogst bevredigend zijn. Uw hevige Missen van iets of iemand veroorzaakt dan geen
    leegte in u, maar ruimte.

Ruimte. Weer zo'n metafoor, hoor ik u al klagen, terwijl u alleen wilt weten wat de liefde in de praktijk
    oplevert. Foei, Cursisten. Wat stelt u zich weer dwingend op. Daar houdt de Liefdesdocente niet van. Allons.
    Genoeg berispt. Terug naar de praktijk van het gemis. Het is eenvoudig. Specificeer uw verlangen. Ontwikkel
    initiatief. Blijf standvastig. Blijf ruimte ervaren. C'est tout.

Denk erom: we handelen altoos met liefde. Tracht driftige opwellingen te negeren. Dat ik geen huurmoordenaar
    in mijn kennissenkring heb, is voor mij altijd een zegen geweest. Voor anderen ook, trouwens.

Tot volgende week maandag! Uw Liefdesdocente, .....................Vilan van de Loo

Gesponsorde inhoud

Bericht  Gesponsorde inhoud

Het is nu 17.11.24 5:55