Geen activiteit, maar wel bezoekjes van bepaalde mensen hier.....whats up?
2 plaatsers
ik mis wat
Caspar
- Bericht nummer 2
Re: ik mis wat
laat maar eens van je horen: geef maar eens een resolute, vastberaden stellingjoaddan schreef:Geen activiteit, maar wel bezoekjes...............whats up?..............
zodat er commentaren geleverd kunnen worden zoals vuurwerk met nieuwjaar.
joaddan
- Bericht nummer 3
Maar wat mis je?
Mis je iets of iemand,
doet het zeer of ben je in paniek
brand het of kwijn je weg
zelfs blij of boos
Missen...
schoonheids missen
katholieke missen
je mist iets als kiespijn
je hebt je doel gemist
iets voor geen geld willen missen
de boot missen
Missen, een Nederlands woord met vele invalshoeken..
Ik mis...
Mis je iets of iemand,
doet het zeer of ben je in paniek
brand het of kwijn je weg
zelfs blij of boos
Missen...
schoonheids missen
katholieke missen
je mist iets als kiespijn
je hebt je doel gemist
iets voor geen geld willen missen
de boot missen
Missen, een Nederlands woord met vele invalshoeken..
Ik mis...
Caspar
- Bericht nummer 4
joaddan schreef:Maar wat mis je? Mis je iets of iemand,
doet het zeer of ben je in paniek brand het of kwijn je weg
Missen... een Nederlands woord met vele invalshoeken..Ik mis...
Zomaar ergens gelezen :
-----------------------
Medicijn, Metafoor, Moordenaar
M van... Missen
Mijn lieve Liefdescursisten,
Moeiteloos somt u mij op wat u allemaal mist in het leven en dat komt au fond neer op de afwezigheid
van een Ideale Geliefde. Ik zie u graag lijden, omdat zulks uw leven tenminste wat cachet geeft - gelukkige
mensen zijn vaak saai - maar het moet wel nuttig blijven. Laten we daarom bezien wat u met dat
hevige Missen moet beginnen.
Moi onderscheidt twee soorten Missen. De ene soort is het verlangen naar wat niet is maar moest zijn,
althans volgens uw hartstochtelijk gemoedsleven. Dit is een kwellende procedure, kan ik u uit eigen
levenservaring verzekeren.
Uitgebreid stelt u zich voor hoe gelukkig u zou wezen als uw verlangens vervuld werden, welk een
blijheid uw gezicht dan vanzelf ging uitstralen en dat uw dagen zich vanzelf als geurige bloemen aaneen
lieten rijgen tot een bedwelmend bouquet. 't Is mooi, zoveel fantasie. Alleen onhandig. Want de praktijk
wijst uit, dat u er alleen maar eenzamer en lelijker van wordt. Jammer.
Het is verstandiger de tweede soort van Missen te praktiseren. Noem het de medicijn voor uw liefdesleven,
desnoods preventief toegepast. Deze soort is een combinatie van uw verlangen met enig geduld. U verlangt
maar eist geen onmiddelijke vervulling. Ik geef toe dat het enige emotionele acrobatiek vereist, maar de
resultaten kunnen hoogst bevredigend zijn. Uw hevige Missen van iets of iemand veroorzaakt dan geen
leegte in u, maar ruimte.
Ruimte. Weer zo'n metafoor, hoor ik u al klagen, terwijl u alleen wilt weten wat de liefde in de praktijk
oplevert. Foei, Cursisten. Wat stelt u zich weer dwingend op. Daar houdt de Liefdesdocente niet van. Allons.
Genoeg berispt. Terug naar de praktijk van het gemis. Het is eenvoudig. Specificeer uw verlangen. Ontwikkel
initiatief. Blijf standvastig. Blijf ruimte ervaren. C'est tout.
Denk erom: we handelen altoos met liefde. Tracht driftige opwellingen te negeren. Dat ik geen huurmoordenaar
in mijn kennissenkring heb, is voor mij altijd een zegen geweest. Voor anderen ook, trouwens.
Tot volgende week maandag! Uw Liefdesdocente, .....................Vilan van de Loo