Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Filosofie Kaffee

Lezen is vrij.
Wil je meedoen, wordt dan lid door je te registreren.
Je ontvangt dan een activerings mail.
Je bent volledig lid, als je je lidmaatschap hebt geactiveerd en kunt schrijven als je ingelogd bent.

Filosofie Kaffee

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedachtenwisseling over alles wat verwondert.


2 plaatsers

    Scepticisme

    avatar
    marmot


    Scepticisme  Empty Scepticisme

    Bericht  marmot 05.11.13 17:54

    Er is geen waarheid en misschien is zelf dat niet waar.Smile 
    yopi
    yopi


    Scepticisme  Empty Re: Scepticisme

    Bericht  yopi 11.11.13 13:45

    Ik heb wel es ergens gelezen dat de de Griekse skeptici de skepsis als een weg naar meer geluk zagen omdat het helpt jezelf niet te veel te pijnigen met het zoeken naar waarheid ..
    avatar
    marmot


    Scepticisme  Empty Re: Scepticisme

    Bericht  marmot 11.11.13 16:09



    Daar zit wel wat in yopi.

    Iets wel of niet doen is makkelijker te besluiten dan iets wel of niet te denkenof je af te vragen.We noemen het nieuwsgierigheid, maar je zou het ook onzekerheid kunnen noemen, je wilt controle hebben krijgen over de werkelijkheid.

    Het zou werkelijk beter zijn los te laten dat zoeken en nuttigere dingen gaan doen.
    Als er geen waarheid bestaat,ben je op zoek naar iets wat je nooit zal vinden en dat weet je

    Dom hé..Smile 


    marmot
    yopi
    yopi


    Scepticisme  Empty Re: Scepticisme

    Bericht  yopi 12.11.13 14:40

    Dat eerste is wel zo op het eerste gezicht.
    Maar het kan bijvoorbeeld ook zijn dat je besluiteloos bent om iets te doen en er daarom maar over blijft denken.
    Maar dat betekent dan weer wat je als tweede zei: loslaten en overgaan naar doen: kiezen.

    Je kunt wel lekker blijven denken als je sceptisch bent en dat deden de skeptici dan ook ..
    De Waarheid lijkt me inderdaad vrijwel onmogelijk, maar ik heb wel de ervaring dat ik veel Onwaarheid denk te kennen ..
    avatar
    marmot


    Scepticisme  Empty Re: Scepticisme

    Bericht  marmot 12.11.13 15:14

    Hoe moeilijk het soms is te kiezen.

    Je wordt gevraagt voor iemand iets te doen, je hebt er eigenlijk geen zin in en ook geen tijd voor, maar toch zeg je Ja dat is ok,... om bv de reden dat je aardig wil zijn voor die ander, het kan ook zijn dat je niet Nee wil of kan zeggen, bang die ander te verliezen. of om welke reden dan ook, maar dat wat je beslist de beslissing zelf  zal altijd het voor jou zwaarst wegende  zijn.


    marmot

    Gesponsorde inhoud


    Scepticisme  Empty Re: Scepticisme

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu 28.04.24 14:18